Op dinsdag 9 oktober vond Screenforce Day 2018 plaats. Een geslaagde dag waarop 385 mensen in Theater Amsterdam luisterden naar nationale en internationale topsprekers en koplopers die hun visie gaven over de nabije toekomst van TV, online video en marketing.
Host Beau van Erven Dorens ontving maar liefst zeven sprekers, waaronder de internationaal gerenommeerde Mark Ritson. Ook Tim Hussain (Ebiquity) en Mathias Berg (Bonnier Broadcasting Sweden) namen het woord en Sven Sauvé (RTL), Marco de Ruiter (Fox), Gerard Timmer (NOS) en Peter de Mönnink (Talpa Media Solutions) namen deel aan het debat.
Binnenkort volgen de foto’s en video’s van Screenforce Day 2018.. stay tuned!
Op dinsdagmiddag 9 oktober vindt de tweede editie van Screenforce Day plaats in Theater Amsterdam. Een event waar Screenforce samen met adverteerders, marketing-, media- en TV-professionals dieper in gaat in de wereld van TV en online video. Centrale vraag die tijdens deze editie behandeld wordt is, hoe blijven adverteerders hun consument bereiken in een convergerende TV-industrie? Naast de drie keynote speakers geven de CEO’s van de Nederlandse broadcasters hun visie op dit vraagstuk. Screenforce Day 2018 wordt gehost door Beau van Erven Dorens.
Mark Ritson
Keynote speaker op de tweede Screenforce Day is niemand minder dan Mark Ritson. Mark geniet wereldwijde faam als hoogleraar, consultant en columnist die graag tegen het zere been schopt en de clichés en hypes uit de marketing vaak genadeloos onderuithaalt.
Uitspraken van Mark zijn onder meer ‘the digital landscape is totally fucking hopeless for ad viewing’, ‘even ‘millennial-minded’ marketers should see TV as a gold mine’ en ‘much of the nonsense marketers are currently being fed about social media is, at best, disingenuous and often downright bullshit’. Over het feit dat TV elk jaar opnieuw dood wordt verklaard is Mark ook duidelijk: dat is ‘bullshit’.
Mark Ritson heeft sterke en goed onderbouwde uitspraken waar veel adverteerders en marketeers van schrikken. Mark geeft een compleet andere kijk en nieuwe inzichten op marketing die je aan het denken zetten.
Mathias Berg
Mathias Berg is COO van Bonnier Broadcasting Sweden, onderdeel van Bonnier, een grote Scandinavische mediagroep met 175 bedrijven verdeeld over 15 landen. Bonnier Broadcasting is een van de grootste televisiebedrijven in Scandinavië en leidt de ontwikkeling van videocontent en digitalisering van de TV-industrie. Onder Bonnier Broadcasting valt ook TV4, de grootste commerciële zender in Zweden.
Op een presentatie tijdens het Future of TV Advertising congres in Londen eind december liet Mathias Berg zijn gehoor weten dat na een dieptepunt in 2016 de digitale inspanningen hebben geleid tot een van de omzetgroei van maar liefst 70% in 2017. Tijdens de Screenforce Day 2018 zal Mathias zijn Nederlands gehoor meenemen in de transitie die zij hebben doorgemaakt en nog steeds doormaken. Wat zijn de belangrijkste learnings? Wat is de relatie van een broadcaster ten opzicht van YouTube, partner of concurrent? Hoe monetize je het oude TV-model in combinatie met het nieuwe online-model? Last but not least: wat betekent dit voor adverteerders en bureaus?
Tim Hussain
Tim Hussain is sinds maart 2016 Managing Principal bij Ebiquity, het toonaangevende marketing analytics bureau. Hij en zijn team werken samen met meer dan 200 van de grootste adverteerders in de UK. Ze ontwikkelen (digitale) meetinstrumenten en -technieken die nodig zijn om de diverse uitdagingen aan te pakken waarmee adverteerders geconfronteerd worden, zoals de vraag om transparantie en het verbeteren van de prestaties.
In zijn 15-jarige loopbaan heeft Hussain verschillende functies gehad bij onder andere Thinkbox en IAB. Tim is in 2017 door The Drum verkozen tot een van de 100 meest invloedrijke personen in digitale media en marketing in de UK.
Tijdens Screenforce Day gaat Tim verder in op welke keuzes een adverteerder moet maken in een wereld van eindeloze opties. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen en overwegingen rond digitale reclame? Hoe moet hij zijn media plannen om een goede ROI te halen op de korte en de lange termijn?
CEO debat
Tijdens het CEO debat zullen Sven Sauvé (RTL), Marco de Ruiter (Fox), Gerard Timmer (NOS) en Peter de Mönnink (Talpa Media Solutions) een element toelichten uit hun visie of strategie inzake de veranderende rol van TV en online video in het medialandschap.
Datum | Dinsdag 9 oktober |
Ontvangst | 13:15 – 13:45 uur |
Start | 13:45 uur |
Borrel | 17:00 uur |
Locatie | Theater Amsterdam |
Wil jij aanwezig zijn bij Screenforce Day 2018?
Laat het ons weten via info@screenforce.nl.
Bij dit evenement worden foto’s gemaakt. Wanneer je aan dit evenement deelneemt, geef je de organisatie toestemming om beelden waar je op staat te gebruiken voor communicatiedoeleinden.