Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/09/23
Publicatiedata aanvraag TV-reclamezendtijd 2024 bekend

De publicatiedata voor het reserveren van TV-reclamezendtijd in 2024 zijn vastgesteld en gepubliceerd. Dit overzicht maakt voor adverterend Nederland de periode per maand inzichtelijk waarin de aanvragen voor TV-campagnes bij de Screenforce broadcasters – te weten Ster, Ad Alliance, Talpa Network en ORN – binnen moeten zijn.

De aanvraag voor TV-reclamezendtijd wordt op maandelijkse basis in ontvangst genomen door de broadcasters. Het is een belangrijk schema om rekening mee te houden bij de uitvoering van de marketingkalender. Het schema biedt een helder overzicht van de geldende aanvraagperiodes voor geplande campagnes.

Uitleg schema

Start inkoop
Onder ‘publicatie’ staat de datum waarop de broadcasters hun tarieven en nieuwe programmering bekend maken. Dit is de eerste dag waarop mediabureaus en adverteerders in de gelegenheid worden gesteld om TV-campagnes aan te vragen.

Einde inkoop
‘Einde inkoop’ is de allerlaatste dag waarop adverteerders de aanvraag kunnen insturen. Voor de broadcasters is het belangrijk dat de aanvraag voor de desbetreffende maand tijdig – binnen deze periode – wordt ingediend. Na de sluitingsdatum verwerken de broadcasters alle campagneaanvragen in het TV-uitzendschema voor de adverteerders.

Ontvangen orderbevestigingen
De aanvraag wordt definitief vastgesteld op de datum vermeld onder ‘ontvangen orderbevestigingen’. De algemene voorwaarden van de broadcasters gelden vanaf deze datum.

Facturatiedatum
Op deze datum wordt de factuur verstuurd. Dit zijn echter streefdata en kunnen per broadcaster verschillen.

Kijk voor alle publicatiedata over 2023 én 2024 op onze website: https://screenforce.nl/tip/publicatiedata/

TV-reclamezendtijd inkopen via TIP
TIP – TV Informatie Punt – wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus, adverteerders die rechtstreeks inkopen bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Via TIP kun je eenvoudig een campagne aanvragen. De campagne aanvraag wordt samengesteld door voor elke exploitant de periode te kiezen en de juiste pakketten en doelgroepen te selecteren. Na het invullen van het budget worden de GRP’s berekend voor de gekozen doelgroep. Aanvragen worden automatisch doorgezet naar de betreffende exploitant. Na verwerking van de aanvraag is de campagne in TIP terug te zien.

Een verzoek tot het verkrijgen van een TIP login kan aan Screenforce verstuurd worden via dit formulier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18/09/18

Eye tracking onderzoek Karen Nelson-Field geeft inzicht in langetermijneffect reclame

Nieuws Onderzoek Inspiratie Kennis

De Australische marketingprofessor Karen Nelson-Field heeft een tweede eye-tracking onderzoek gepubliceerd naar de effecten van videoreclame rond TV content (TV en online), Facebook en YouTube.

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

14/03/17

McCafé: als het aan McDonalds ligt de beste plek om over je favoriete TV-programma te praten

Nieuws

Een van de unieke eigenschappen van TV is het vermogen van het medium om onderwerp van gesprek te worden. Er is altijd wel een programma

Topics: Cases, Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame

31/12/19

Geen alcoholreclame in 2020 op twee televisiezenders

Nieuws Kennis

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor

Topics: Regelgeving TV-reclame, TV-reclame

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

8 januari

Koffiedik Kijken 2026

Op donderdag 8 januari 2026 verwelkomt KIT traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met