Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/03/25
Screenforce lanceert SpotDeli: Centrale intake voor TV-commercials live op 1 april

Amsterdam, 19 maart 2025 – Screenforce kondigt met trots de officiële livegang aan van SpotDeli, het nieuwe centrale platform voor de intake van TV-commercials en billboards. SpotDeli werd eerder al aangekondigd tijdens het TV Jaarrapport event van Screenforce op 5 maart jl. en is inmiddels operationeel. Vanaf 1 april beschikt het platform over alle functionaliteiten, waaronder een centrale kwaliteitscontrole (QC) en automatische ondertiteling.  Met de komst van SpotDeli leveren gebruikers hun commercials en billboards niet langer afzonderlijk aan bij exploitanten zoals Ster, Talpa Network en Ad Alliance, maar in één keer via het gebruiksvriendelijke SpotDeli-platform. Het platform, dat wordt gehost door MediaLab, biedt een gestroomlijnde en efficiënte oplossing voor de verwerking van commercials en is toegankelijk voor alle producenten via een persoonlijk account.

Efficiënt en toekomstbestendig
SpotDeli biedt een directe technische kwaliteitscontrole (QC) op alle geüploade commercials. Producenten ontvangen direct feedback en een keuringsrapport als een commercial niet aan de technische specificaties voldoet. Hierdoor kunnen eventuele aanpassingen sneller worden doorgevoerd.

Met al bijna 600 gebruikers heeft SpotDeli zich in korte tijd bewezen als een krachtig en innovatief platform. Het platform ondersteunt zowel MXF- als MP4-formaten en biedt de mogelijkheid om meerdere commercials of billboards gelijktijdig te uploaden. Ook kunnen gebruikers eenvoudig toegang geven aan collega’s binnen hun organisatie voor optimaal overzicht en beheer.

Dankzij continue ontwikkeling en de integratie van AI en automatisering zal SpotDeli blijven inspelen op veranderende markteisen en technologische ontwikkelingen, waardoor het platform niet alleen efficiënt, maar ook toekomstbestendig is.

Verhoogde toegankelijkheid
Nog een voordeel van SpotDeli is de ondersteuning van ondertiteling, waarmee de toegankelijkheid van commercials aanzienlijk wordt verbeterd. Dit sluit aan bij de Europese richtlijn van de European Accessibility Act (EAA), die toegankelijkheid van audiovisuele content voor iedereen verplicht stelt.

Michel van der Voort, directeur Screenforce: “Met SpotDeli zetten we een belangrijke stap richting een toekomstbestendige en efficiënte werkwijze voor de Nederlandse TV-markt. Dankzij de centrale intake en kwaliteitscontrole besparen producenten, adverteerders, mediabureaus en exploitanten niet alleen tijd, maar verbeteren we ook de kwaliteit van de aangeleverde commercials. Dit zijn de eerste grote stappen voorwaarts voor de sector.”

Hans de Heus, CEO MediaLab: “Met SpotDeli brengen we een centraal platform dat commercialdistributie efficiënter, toegankelijker en duurzamer maakt. Bij MediaLab zetten we al onze kennis en kunde uit long-form industrie in om dit platform te hosten en te ondersteunen, zodat producenten en exploitanten optimaal kunnen samenwerken. We zijn dan ook enorm trots dat Screenforce voor MediaLab heeft gekozen om SpotDeli te ontwikkelen en we kijken uit naar alle innovaties en nieuwe inzichten die hieruit voortkomen.”

Meer informatie en support
Voor meer informatie over SpotDeli en het aanvragen van een account kun je terecht op www.spotdeli.nl. Voor technische vragen en ondersteuning is Screenforce bereikbaar via info@screenforce.nl of telefonisch via 020 404 42 71.

Over MediaLab
MediaLab is hét Europese B2B-platform voor het opslaan, beheren en delen van grote mediabestanden. Met een sterke focus op veiligheid en gebruiksgemak biedt het platform mediabedrijven wereldwijd een efficiënte oplossing voor contentbeheer en distributie. Dankzij de naadloze integratie met tooling van (internationale) mediabedrijven worden workflows vereenvoudigd en versneld. Bovendien voldoet MediaLab volledig aan de Europese wetgeving, wat het platform tot de onbetwiste nummer één in media-cloudoplossingen maakt.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16/01/15

Lange termijneffect TV-reclame hoger dan korte termijn

Lange termijneffect TV-reclame hoger dan korte termijn

Onderzoek

Uit recent onderzoek van CBS Networks, Kellogg’s en Nielsen blijkt dat het lange termijneffect van TV-reclame 3,2 maal hoger is dan het korte termijneffect. Veel

Topics: TV-reclame, Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI

29/01/19

Opmars gebruik VOD-platforms op Smart-TV

Nieuws Onderzoek Kennis Persberichten

Video highlights Trends In Digitale Media 2018 onderzoek TV activeert de kijker. Als men tijdens het TV-kijken surft is dat vaak naar aanleiding van iets

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Techniek

15/04/24

Peter Field: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

Nieuws Onderzoek Kennis

Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen. Zijn laatste keynote tijdens de Future of

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

24 september

Webinar: The Case for Creativity | Sir John Hegarty en Orlando Wood

Why bold ideas and brilliant TV are needed more than ever Woensdag 24 september, 16:00 –

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met