Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

04/07/16
Screenforce nieuwe naam SPOT

SPOT, de marketingorganisatie van de Nederlandse TV-zenders, heeft per 1 juli jongstleden haar naam gewijzigd in Screenforce. Screenforce staat voor de kracht van premium content op alle schermen. Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een TV-marketingorganisatie onder de naam Screenforce. In meerdere mate zal met hen en ook met andere internationale partijen de samenwerking worden aangegaan.

De kracht van premium videocontent op alle schermen
Net als veel industrieën is de TV-industrie sterk in ontwikkeling. In veel gevallen wordt deze ontwikkeling gedreven door techniek en dat geldt zeker voor de TV-industrie. Steeds meer premium videocontent van broadcasters wordt bekeken op andere schermen dan het TV-scherm. Voor de TV-zenders de reden om met BVA, PMA en NPO het SKO online video-onderzoek op te zetten.sf_logo
Voorheen konden adverteerders en bureaus alleen met behulp van lineaire content op het TV-scherm hun communicatiedoelstellingen realiseren. Nu kunnen zij dat doen met premium videocontent die de zenders aanbieden op alle mogelijke platforms en schermen. De consument kan deze content kan live, uitgesteld of juist vooruit bekijken. Deze ontwikkelingen vragen om aanpassingen in wat je doet en waarover je communiceert.

Screenforce-directeur Michel van der Voort over de nieuwe naam: “Screenforce staat voor de kracht van premium videocontent op alle schermen. Content die bovendien op een nauwkeurige en transparante manier gemeten wordt. Naast Nederland kennen ook Duitsland, Finland, Oostenrijk en Zwitserland een TV-marketingorganisatie onder de naam Screenforce. Met hen en ook met andere internationaal sterke TV-markten zoeken we steeds meer de samenwerking en bundelen we onze krachten. Met als doel adverteerders in staat stellen om met premium videocontent op alle beschikbare platforms en schermen hun marketingdoelstellingen te laten realiseren.”

Over Screenforce
Screenforce is het Nederlandse TV-marketingcentrum. Ons doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om het beste te halen uit reclame rond premium videocontent. Screenforce verzorgt informatie over TV en andere premium videoplatforms, biedt services voor adverteerders en bureaus en vertegenwoordigt de belangen van de Screenforce-zenders.

In Screenforce participeren de volgende organisaties:
Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL, FOX Networks Group, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, VIACOM International Media Network Benelux, NBCU, Liberty Global Content Netherlands BV en A&E Networks.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/07/24

Bereid je nu vast voor op je kerstcommercial van 2024

Onderzoek Inspiratie Kennis

Terwijl de zomer net begonnen is, zijn de voorbereidingen voor de kerstcampagnes van veel adverteerders al in volle gang. Reden voor System1 om in hun

Topics: Cases, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

20/12/21

Jumbo is de leukste en meest effectieve kerstcommercial in 2021

Nieuws Inspiratie

Kerst staat voor de deur en elk jaar wordt er weer met grote interesse uitgekeken naar de kerstcommercials uit binnen- en buitenland. Kerstcommercials hebben een

Topics: TV-reclame

13/06/22

Thinkbox webinar: de context van aandacht volgens internationale experts

Nieuws Onderzoek

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft een bijeenkomst georganiseerd waarin internationale experts hun visie geven over de belangrijkste aspecten om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

13 november

Marketing & Effie Live! 

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op het MarketingLive! congres, waar elk jaar het motto ‘Bright

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met