Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/02/23
Screenforce start 3e editie van masterclass TV Masters

Na twee succesvolle edities van TV Masters start op 23 maart 2023 een nieuwe masterclass. Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. Wil jij een grondig begrip krijgen van hoe het medium TV werkt en hoe je TV het beste kunt inzetten? TV Masters is een complete interactieve training over het medium TV waarin je alle ins en outs van zowel lineaire TV als online video leert.

De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts delen hun kennis op het gebied van onder andere mediaplanning en -strategie, wetgeving, branded content, innovatie en effectiviteit. TV Masters is NIMA gecertificeerd en endorsed door PMA.
Ook deze derde editie van TV Masters wordt geleid door Ed Borsboom (BrandBooming).

Wat kun je verwachten?
TV Masters bestaat uit zes modules en we delen de kracht van TV in een hybride aanpak; met vier webinars en twee workshops op locatie. Start is op donderdag 23 maart en de laatste les is op dinsdag 9 mei.

  • Workshop Planning & strategie (Patrick Horstman, Featly Media)
  • Webinar Alles over kijken (Patricia Sonius, NMO)
  • Webinar Wetgeving & zelfregulering (Fiona Vening, Stichting Reclame Code)
  • Workshop Reclame & effectiviteit (Ed Borsboom, BrandBooming)
  • Webinar Branded partnerships (Motion Content Group)
  • Webinar De belangrijkste TV innovaties (Michel van der Voort, Screenforce)

Elke module heeft een eigen thema en dient voorbereid te worden middels het lezen van online artikelen die klaar staan in jouw eigen online leeromgeving.  Inclusief het voorbereidende leeswerk, het deelnemen aan de live webinars en workshops zal de masterclass ongeveer 20 uur in beslag nemen.

Certificaat
Elke module wordt afgesloten met tien multiple choice examen vragen. Voor het behalen van het certificaat van de masterclass wegen het aantal bijgewoonde webinars en workshops  plus het aantal goed beantwoorde vragen mee.

NIMA accreditatie
De masterclass wordt door het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) geaccrediteerd. Dit houdt in dat de masterclass opgenomen wordt in het NIMA programma en dat cursisten, die de masterclass succesvol afronden, door NIMA gehonoreerd worden met 14 PE-punten.

PMA endorsement
Het Platform voor Media Adviesbureaus vertegenwoordigt de Nederlandse media-inkoopbureaus. Juist in dit segment van de media-industrie zijn veel instromers werkzaam die media inkopen en veel kennis over de media willen vergaren. TV-masters is voor hen een prima middel om hun kennis te vergroten. Het PMA erkent dit zal om deze reden ook de masterclass ondersteunen.

Inschrijven
Vanaf 31 januari 2023 kun je je inschrijven voor TV Masters. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan TV Masters. Kandidaten kunnen zich inschrijven via de TV Masters website. Na beoordeling van de aanvraag ontvangen zij bericht over toelating.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16/11/20

Onderzoek halo effect: online in combinatie met TV is effectiever dan online only

Nieuws Onderzoek

Veel marketeers hebben hun focus de afgelopen jaren gericht op korte termijn activatie van de verkoop waarbij lange termijn merkopbouw als minder belangrijk wordt gezien.

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

12/09/24

Event: Screenforce Day 2024 | The Future of TV Advertising

Nieuws Inspiratie Kennis

Dinsdag 24 september is het tijd voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024. In de Johan Cruijff ArenA kijken we samen

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

29/07/19

Conclusie top 5 best gelezen onderzoeks- artikelen: aandacht is nieuwe currency

Nieuws Onderzoek

Op zoek naar leestips en inspiratie? Screenforce heeft de vijf best gelezen onderzoekartikelen op onze website van het afgelopen half jaar op een rij gezet.

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met