Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/07/20
Ster lanceert “logisch aandeel”

Ster introduceert deze week een nieuw najaarsaanbod, waarmee bedrijven die een kwart van hun tv- en radiocampagnes bij Ster inzetten 10% minder betalen.

Positieve kijk- en luistercijfers
De kijk- en luistercijfers van de NPO waren in het eerste half jaar van 2020 bijzonder hoog. Maar liefst 70% van de best bekeken tv-programma’s was van de NPO (zelfs zonder de persconferenties). Daarbij viel 32% van de algehele kijktijd en 30% van de luistertijd de NPO ten deel.

Ook de verwachtingen voor het najaar bij de publieke omroep zijn positief. Met onder andere Wie is de Mol, de Tour, Nations League, Eredivisie en de Top 2000 is de verwachting dat de NPO kan rekenen op zeker 30% van de kijk- en luistertijd (doelgroep 25-67).

Match tussen mediagedrag en media-inzet
Op basis van dit mediagedrag is het aannemelijk dat merken een vergelijkbaar deel – voor de zekerheid is het uitgangspunt een bescheidener 25% – van hun radio- en tv-campagnes bij Ster inzetten. Merken die toezeggen in de periode van 1 september tot en met 31 december 2020 25% van hun campagnes bij Ster in te zetten betalen 10% minder.

Deze korting is toegankelijk voor élke klant – klein of groot – en vooraf inzichtelijk. Het maakt niet uit of het gaat om een eenmalige campagne of meerdere flights. Met oog op eenvoud gaat de 25% uit van de GRP-aandelen in de standaarddoelgroep 25-67.

What’s in it for de klant?
Uiteindelijk gaat het de klant om het optimaal bereiken van de doelgroep tegen de beste prijs. Een aandeel van 25% is niet alleen vanuit Ster, maar ook vanuit de klant gezien logisch, als zij de doelgroep – die in het najaar gemiddeld 30% van de tijd naar de NPO kijkt en luistert – willen bereiken.

Tel je daar de beloning van 10% en de kwaliteit van de najaarsprogrammering bij op, dan is dit aanbod zowel voor bestaande, terugkerende als nieuwe klanten een bijzonder lucratieve kans om via Ster het grote publiek te bereiken. ‘Ster ziet dat veel merken dit aandeel – of hoger – nu al inzetten. De wens is dat merken die dat nog niet doen, hun aandeel verhogen, zodat ook zij deze korting ontvangen,‘ aldus Frank Volmer.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

12 september

‘Best of IBC-tour’ 2022

Van 9 tot en met 12 september vindt in RAI Amsterdam de International Broadcast Convention

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en