Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/07/20
Ster lanceert “logisch aandeel”

Ster introduceert deze week een nieuw najaarsaanbod, waarmee bedrijven die een kwart van hun tv- en radiocampagnes bij Ster inzetten 10% minder betalen.

Positieve kijk- en luistercijfers
De kijk- en luistercijfers van de NPO waren in het eerste half jaar van 2020 bijzonder hoog. Maar liefst 70% van de best bekeken tv-programma’s was van de NPO (zelfs zonder de persconferenties). Daarbij viel 32% van de algehele kijktijd en 30% van de luistertijd de NPO ten deel.

Ook de verwachtingen voor het najaar bij de publieke omroep zijn positief. Met onder andere Wie is de Mol, de Tour, Nations League, Eredivisie en de Top 2000 is de verwachting dat de NPO kan rekenen op zeker 30% van de kijk- en luistertijd (doelgroep 25-67).

Match tussen mediagedrag en media-inzet
Op basis van dit mediagedrag is het aannemelijk dat merken een vergelijkbaar deel – voor de zekerheid is het uitgangspunt een bescheidener 25% – van hun radio- en tv-campagnes bij Ster inzetten. Merken die toezeggen in de periode van 1 september tot en met 31 december 2020 25% van hun campagnes bij Ster in te zetten betalen 10% minder.

Deze korting is toegankelijk voor élke klant – klein of groot – en vooraf inzichtelijk. Het maakt niet uit of het gaat om een eenmalige campagne of meerdere flights. Met oog op eenvoud gaat de 25% uit van de GRP-aandelen in de standaarddoelgroep 25-67.

What’s in it for de klant?
Uiteindelijk gaat het de klant om het optimaal bereiken van de doelgroep tegen de beste prijs. Een aandeel van 25% is niet alleen vanuit Ster, maar ook vanuit de klant gezien logisch, als zij de doelgroep – die in het najaar gemiddeld 30% van de tijd naar de NPO kijkt en luistert – willen bereiken.

Tel je daar de beloning van 10% en de kwaliteit van de najaarsprogrammering bij op, dan is dit aanbod zowel voor bestaande, terugkerende als nieuwe klanten een bijzonder lucratieve kans om via Ster het grote publiek te bereiken. ‘Ster ziet dat veel merken dit aandeel – of hoger – nu al inzetten. De wens is dat merken die dat nog niet doen, hun aandeel verhogen, zodat ook zij deze korting ontvangen,‘ aldus Frank Volmer.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

Media Strateeg

ZIGT is per direct op zoek naar Media Strateeg-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met