Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

13/12/20
Online adverteren bij Ster vanaf 1 januari enkel voor boodschappen van algemeen nut

In tegenstelling tot we eerder bericht hebben is gebleken dat online adverteren bij Ster vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk zal zijn voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. In dit bericht informeren we je over de laatste ontwikkelingen en de gevolgen voor jouw merk.

ONLINE RECLAME ENKEL VOOR ALGEMEEN NUT
In 2019 maakte minister Slob via een visiebrief bekend de publieke omroep reclameluw te willen maken. Tot dit plan behoorde onder meer het reclamevrij maken van de tv-zenders van de NPO voor 20.00 uur. Ster heeft daarop intensief contact gehad met politieke partijen, wat resulteerde in een gewijzigde visie van de minister. De minister was ook in deze gewijzigde visie voornemens om te stoppen met reclame op de online aanbodkanalen van de NPO.

Desondanks konden we de afgelopen weken aankondigen dat online video op platformen van derden, zoals YouTube, en online display vooralsnog in 2021 voor alle klanten beschikbaar zouden zijn. Deze zouden pas verdwijnen op het moment dat de mediawet zou ingaan. Online video op het NPO-netwerk zou enkel nog mogelijk zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut, zoals culturele instellingen, goede doelen en politieke partijen. Hierbij is aangegeven dat het ging om een voorlopige situatie.

Deze week is gebleken dat per 1 januari aanstaande alle online inkoopmogelijkheden voor commerciële partijen niet meer mogelijk zijn en dat ook online display enkel beschikbaar zal zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut. Online adverteren via platformen van derden verdwijnt in zijn geheel.

WAT GAAT ER CONCREET VERANDEREN BIJ STER?
De online aanbodkanalen op NPO-platformen en de advertentieruimte rondom Zapp(elin) zijn vanaf 1 januari aanstaande alleen nog beschikbaar voor partijen met een boodschap van algemeen nut. Goed om te weten: voor radio en tv verandert er in 2021 verder niets. De geleidelijke afbouw van de tv-reclamezendtijd start pas vanaf 2022.

WAT BETEKENT DIT VOOR MIJ ALS KLANT?
Heb je vragen over wat bovenstaande informatie voor jouw merk of campagne betekent? Of wil je meer weten over een reeds aangevraagde campagne? Neem dan vooral contact op met een van onze accountmanagers.

Vanzelfsprekend blijven wij ons inzetten om je te bedienen zoals je van ons gewend bent. Graag zien we je volgend jaar terug op radio en/of tv. Via deze kanalen blijven we zorgen dat je met je boodschap het grote publiek bereikt. De programma’s van de NPO staan steevast hoog in de waarderings- én kijkcijferlijsten en ook voor volgend jaar – een jaar vol met evenementen – zijn de verwachtingen hoog.

Wil je hier meer over weten? Kijk op de website van Ster.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met