Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 13/12/20 Online adverteren bij Ster vanaf 1 januari enkel voor boodschappen van algemeen nut

    In tegenstelling tot we eerder bericht hebben is gebleken dat online adverteren bij Ster vanaf 1 januari 2021 enkel nog mogelijk zal zijn voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. In dit bericht informeren we je over de laatste ontwikkelingen en de gevolgen voor jouw merk.

    ONLINE RECLAME ENKEL VOOR ALGEMEEN NUT
    In 2019 maakte minister Slob via een visiebrief bekend de publieke omroep reclameluw te willen maken. Tot dit plan behoorde onder meer het reclamevrij maken van de tv-zenders van de NPO voor 20.00 uur. Ster heeft daarop intensief contact gehad met politieke partijen, wat resulteerde in een gewijzigde visie van de minister. De minister was ook in deze gewijzigde visie voornemens om te stoppen met reclame op de online aanbodkanalen van de NPO.

    Desondanks konden we de afgelopen weken aankondigen dat online video op platformen van derden, zoals YouTube, en online display vooralsnog in 2021 voor alle klanten beschikbaar zouden zijn. Deze zouden pas verdwijnen op het moment dat de mediawet zou ingaan. Online video op het NPO-netwerk zou enkel nog mogelijk zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut, zoals culturele instellingen, goede doelen en politieke partijen. Hierbij is aangegeven dat het ging om een voorlopige situatie.

    Deze week is gebleken dat per 1 januari aanstaande alle online inkoopmogelijkheden voor commerciële partijen niet meer mogelijk zijn en dat ook online display enkel beschikbaar zal zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut. Online adverteren via platformen van derden verdwijnt in zijn geheel.

    WAT GAAT ER CONCREET VERANDEREN BIJ STER?
    De online aanbodkanalen op NPO-platformen en de advertentieruimte rondom Zapp(elin) zijn vanaf 1 januari aanstaande alleen nog beschikbaar voor partijen met een boodschap van algemeen nut. Goed om te weten: voor radio en tv verandert er in 2021 verder niets. De geleidelijke afbouw van de tv-reclamezendtijd start pas vanaf 2022.

    WAT BETEKENT DIT VOOR MIJ ALS KLANT?
    Heb je vragen over wat bovenstaande informatie voor jouw merk of campagne betekent? Of wil je meer weten over een reeds aangevraagde campagne? Neem dan vooral contact op met een van onze accountmanagers.

    Vanzelfsprekend blijven wij ons inzetten om je te bedienen zoals je van ons gewend bent. Graag zien we je volgend jaar terug op radio en/of tv. Via deze kanalen blijven we zorgen dat je met je boodschap het grote publiek bereikt. De programma’s van de NPO staan steevast hoog in de waarderings- én kijkcijferlijsten en ook voor volgend jaar – een jaar vol met evenementen – zijn de verwachtingen hoog.

    Wil je hier meer over weten? Kijk op de website van Ster.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 28 januari - Koffiedik Kijken
  • 9 maart - Presentatie Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • maart - 12e Nationaal Mediawijsheid Congres
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 8-10 juni - ANGA COM

vacatures

  • Talpa Network | Projectmanager Talpa Media Solutions
  • Talpa Network | Marketing Stage Talpa TV
  • Ad Alliance | Campaign Manager
  • Open sollicitatie – Ster

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Nieuw op het #CommercialPrikbord: @QuornUS, @MobielnlWebcare en Singapore Navy. Het is niet gek om bij de marine te… twitter.com/i/web/status/13522…

    21 januari 2021 13:31

  • Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessa… twitter.com/i/web/status/13518…

    20 januari 2021 11:52

  • Op welke wijze dragen TV-reclames bij aan de groei in omzet van e-commerce bedrijven? Dit hebben Screenforce, VIA,… twitter.com/i/web/status/13514…

    19 januari 2021 08:27

  • Na eerder de belangrijkste kijkcijfers van het afgelopen jaar bekend te hebben gemaakt is vandaag het @sko jaarrapp… twitter.com/i/web/status/13511…

    18 januari 2021 15:48

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: @AmstelBier_NL, @pearleopticiens en @ANWB. De ANWB Wegenwacht heeft ter geleg… twitter.com/i/web/status/13496…

    14 januari 2021 09:21

  • Stichting KijkOnderzoek heeft de TV-kijkcijfers van het jaar 2020 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2020 gemidde… twitter.com/i/web/status/13489…

    12 januari 2021 09:14

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce