Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

07/02/19
Ster maakt het mogelijk adverteerders gratis hun reclame te laten testen middels AdScan

Decennialang doet Ster onderzoek naar de werking van reclame met haar onderzoeksinstrument AdMeasure. Dit biedt adverteerders nieuwe inzichten voor het vergroten van de effectiviteit van campagnes op tv, radio en online. Ster speelt in op de behoefte van adverteerders om inzichtelijk te maken welke elementen onbewust een rol spelen bij de waardering, kwaliteit en werkzaamheid van een commercial.

AdScan zusje van AdMeasure
Daarom is na twee jaar intensief onderzoek en ontwikkeling de reclame kijkende en -waarderende robot AdScan gelanceerd. AdScan, het zusje van AdMeasure, biedt elke adverteerder een snelle gratis pre-test om in kaart te brengen welke elementen beter of minder scoren en daarmee effect hebben op de ontvangst en het effect van die specifieke commercial.

Hoe werkt AdScan
Het idee erachter is simpel. AdScan is een machine learning-tool die op basis van de inhoud van reclames een voorspelling doet over hoe een panel van honderd mensen een reclame beoordeelt. AdScan combineert daarbij historische paneldata, computer vision en slimme algoritmes om zo tot een analyse te komen. Uiteindelijk kan AdScan op een zestal likeability-stellingen een juiste voorspelling doen door te zeggen of een reclame lager, gemiddeld of hoger dan de benchmark scoort en welke elementen je aan kunt passen om tot een hogere score te komen.

Frank Volmer, algemeen directeur Ster ’’AdScan is mooi voorbeeld uit het grote aanbod wat Ster (potentiele) adverteerders kan bieden aan service. Deze toegankelijke reclamewaarderingstool levert binnen 20 minuten een adviesrapport dat kan bijdragen aan het succes van een campagne. Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen kwalitatief onderzoek over zijn of haar campagne kan krijgen hebben we besloten de tool gratis beschikbaar te maken. Het is daarmee voor elke bedrijf of organisatie mogelijk om de symbolische waarde van de elementen in hun creatie te ontdekken.’’

Ga naar adscan.ster.nl voor meer informatie.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

08/12/23

Peter Field: Marketeers investeren te weinig in TV-reclames

Nieuws Onderzoek

Volgens marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is TV een van de sterkste media om een reclameboodschap effectief over te brengen. Maar het, in zijn woorden, ‘verdomd

Topics: Reclame-effect, ROI

18/09/18

Eye tracking onderzoek Karen Nelson-Field geeft inzicht in langetermijneffect reclame

Onderzoek Inspiratie Kennis Nieuws

De Australische marketingprofessor Karen Nelson-Field heeft een tweede eye-tracking onderzoek gepubliceerd naar de effecten van videoreclame rond TV content (TV en online), Facebook en YouTube.

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

26/03/18

De 16 lessen van ROI-goeroes Les Binet en Peter Field

De 16 lessen van ROI-goeroes Les Binet en Peter Field

Nieuws Kennis

Tom Roach, Strategy Director en Managing Partner BBH Londen, heeft een selectie gemaakt van de belangrijkste onderzoeksresultaten en grafieken van Les Binet en Peter Field,

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

8 januari

Koffiedik Kijken 2026

Op donderdag 8 januari 2026 verwelkomt KIT traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met