Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/05/19
Ster verbetert zichtbaarheid online reclame

Ster introduceert de techniek lazy loading om de zichtbaarheid van de online banners bij de NPO te verbeteren. Het resultaat? Onder meer een stijging van 60 naar 80% viewability! In samenwerking met de Publieke Omroep, zijn we continu bezig om de websitebezoeker een prettige gebruikservaring en de adverteerder premium advertentieposities te bieden. De NPO levert de kwalitatieve content en wij bieden bedrijven de mogelijkheid om rondom deze content reclame in te zetten.

Daarbij hanteert Ster slechts één bannerpositie per pagina, wat voor zowel de websitegebruiker als de adverteerder positief is. De websitebezoeker wordt in mindere mate onderbroken tijdens het bekijken van de content, doordat er geen wildgroei aan advertentieposities is. En de adverteerder krijgt letterlijk een unieke positie en daarmee een grote zichtbaarheid. Om alle partijen beter te bedienen, heeft Ster recentelijk lazy loading geïntroduceerd.

Wat is lazy loading?
Lazy loading is een optimalisatietechniek voor online content, waarbij in plaats van de hele webpagina te laden, en deze in één keer aan de gebruiker te tonen, content pas wordt weergegeven, als de bezoeker hierom vraagt. Hieronder zie je een visuele weergave. De initiële weergave, in het blauw, laat alleen de content zien die op dat moment het scherm kan vullen. Lazy loading treedt in wanneer de overige content, hieronder weergeven in het grijs, in beeld komt doordat de gebruiker hier naartoe scrolt. Het wordt dus pas geladen als de gebruiker erom vraagt. Vandaar dat het ook wel “on demand loading” wordt genoemd.
Meer waarde voor je geld

Lazy loading heeft niet alleen betrekking op websitecontent als afbeeldingen, video’s en tekst. Het is ook toe te passen op advertenties. Dit betekent dat een banner alleen wordt getoond als de gebruiker naar de positie scrolt waar de banner zal worden weergegeven. Dit heeft als voordeel voor de gebruiker dat de pagina sneller wordt geladen. Een advertentie kan namelijk de laadtijd van een pagina onnodig vertragen. Voor de adverteerder betekent dit een toename in viewability (met viewability bedoelen we 50% van de uiting in beeld voor minimaal 1 seconden). De reclame-uiting wordt immers pas geserveerd (lees: dan hoeft er pas worden betaald) als die in beeld komt. De kans dat de uiting daadwerkelijk wordt gezien, neemt dus aanzienlijk toe. Hierdoor bieden wij adverteerders meer waarde voor hun geld.

Van 60% naar 80% viewability
Sinds de implementatie van lazy loading is het gemiddelde viewability percentage gestegen van 60% naar maar liefst 80% op mobiel, tablet en desktop. Bovendien zien we een stijging in de tijd dat de reclame-uiting in beeld is geweest. De gemiddelde tijd dat een uiting in beeld is, ligt nu op 35 seconden. Dat is een stijging van maar liefst 33%.

Kortom: met de introductie van lazy loading is de kwaliteit van de online banners bij Ster enorm toegenomen. Hiermee zijn de voordelen van online banner reclame bij Ster:

  • Een brand safe omgeving (je komt niet op sites terecht waar je niet mee geassocieerd wilt worden) met hooggewaardeerde content;
  • Alle aandacht, doordat we slechts één bannerpositie per pagina vullen;
  • Gemiddeld 80% viewability en 35 seconden in beeld op alle devices, door de implementatie van lazy loading
  • En natuurlijk het enorme unieke NPO-bereik.

Kortom, minder reclame, meer impact!

Bekijk hier alle online mogelijkheden.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

09/03/22

TV-reclamebestedingen naar record in 2021: de markt groeit met 20% naar € 903 miljoen

Nieuws

2021 is voor de TV-reclamemarkt een bijzonder jaar geworden. De bestedingen van adverteerders op TV zijn nog nooit zo hoog geweest als in het afgelopen

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

Manager Regulatory Compliance Discovery

Discovery is een begrip in de media-entertainmentindustrie. Vanuit onze Amsterdamse vestiging werken we met passie

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

16 maart

TV Jaarrapport 2022 | Screenforce

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Met hoeveel procent is de

23 maart

TV Masters | Screenforce

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters.

25 april

The Future of Brands conferentie – 25 en 26 april

Vlak voor de feestdagen zijn de thema’s bekend gemaakt van de The Future of Brands

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en