Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/05/19
Ster verbetert zichtbaarheid online reclame

Ster introduceert de techniek lazy loading om de zichtbaarheid van de online banners bij de NPO te verbeteren. Het resultaat? Onder meer een stijging van 60 naar 80% viewability! In samenwerking met de Publieke Omroep, zijn we continu bezig om de websitebezoeker een prettige gebruikservaring en de adverteerder premium advertentieposities te bieden. De NPO levert de kwalitatieve content en wij bieden bedrijven de mogelijkheid om rondom deze content reclame in te zetten.

Daarbij hanteert Ster slechts één bannerpositie per pagina, wat voor zowel de websitegebruiker als de adverteerder positief is. De websitebezoeker wordt in mindere mate onderbroken tijdens het bekijken van de content, doordat er geen wildgroei aan advertentieposities is. En de adverteerder krijgt letterlijk een unieke positie en daarmee een grote zichtbaarheid. Om alle partijen beter te bedienen, heeft Ster recentelijk lazy loading geïntroduceerd.

Wat is lazy loading?
Lazy loading is een optimalisatietechniek voor online content, waarbij in plaats van de hele webpagina te laden, en deze in één keer aan de gebruiker te tonen, content pas wordt weergegeven, als de bezoeker hierom vraagt. Hieronder zie je een visuele weergave. De initiële weergave, in het blauw, laat alleen de content zien die op dat moment het scherm kan vullen. Lazy loading treedt in wanneer de overige content, hieronder weergeven in het grijs, in beeld komt doordat de gebruiker hier naartoe scrolt. Het wordt dus pas geladen als de gebruiker erom vraagt. Vandaar dat het ook wel “on demand loading” wordt genoemd.
Meer waarde voor je geld

Lazy loading heeft niet alleen betrekking op websitecontent als afbeeldingen, video’s en tekst. Het is ook toe te passen op advertenties. Dit betekent dat een banner alleen wordt getoond als de gebruiker naar de positie scrolt waar de banner zal worden weergegeven. Dit heeft als voordeel voor de gebruiker dat de pagina sneller wordt geladen. Een advertentie kan namelijk de laadtijd van een pagina onnodig vertragen. Voor de adverteerder betekent dit een toename in viewability (met viewability bedoelen we 50% van de uiting in beeld voor minimaal 1 seconden). De reclame-uiting wordt immers pas geserveerd (lees: dan hoeft er pas worden betaald) als die in beeld komt. De kans dat de uiting daadwerkelijk wordt gezien, neemt dus aanzienlijk toe. Hierdoor bieden wij adverteerders meer waarde voor hun geld.

Van 60% naar 80% viewability
Sinds de implementatie van lazy loading is het gemiddelde viewability percentage gestegen van 60% naar maar liefst 80% op mobiel, tablet en desktop. Bovendien zien we een stijging in de tijd dat de reclame-uiting in beeld is geweest. De gemiddelde tijd dat een uiting in beeld is, ligt nu op 35 seconden. Dat is een stijging van maar liefst 33%.

Kortom: met de introductie van lazy loading is de kwaliteit van de online banners bij Ster enorm toegenomen. Hiermee zijn de voordelen van online banner reclame bij Ster:

  • Een brand safe omgeving (je komt niet op sites terecht waar je niet mee geassocieerd wilt worden) met hooggewaardeerde content;
  • Alle aandacht, doordat we slechts één bannerpositie per pagina vullen;
  • Gemiddeld 80% viewability en 35 seconden in beeld op alle devices, door de implementatie van lazy loading
  • En natuurlijk het enorme unieke NPO-bereik.

Kortom, minder reclame, meer impact!

Bekijk hier alle online mogelijkheden.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/02/23

Update QRP-onderzoek GroupM

Onderzoek Kennis

Learnings impactfactoren straks van 40 naar 400 en MediaMarkt case Screenforce heeft Loïs Schut, Strategic Product & Brand Lead bij GroupM, gevraagd om een update

Topics: Case studies, Online Video, TV-reclame

03/03/15

TV Jaarrapport 2014

Onderzoek

SPOT heeft de jaarcijfers TV gepresenteerd. De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in 2014  € 964 miljoen, een stijging van 3,3%. Er  werd € 850 miljoen besteed

Topics: TV-reclame, Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport

09/03/22

TV-reclamebestedingen naar record in 2021: de markt groeit met 20% naar € 903 miljoen

Nieuws

2021 is voor de TV-reclamemarkt een bijzonder jaar geworden. De bestedingen van adverteerders op TV zijn nog nooit zo hoog geweest als in het afgelopen

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

Media Strateeg

ZIGT is per direct op zoek naar Media Strateeg-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met