Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/10/19
TV-industrie committeert zich aan hoge standaard voor bereiksonderzoek

Egta, de Europese branchevereniging voor de TV- en radio-industrie, heeft een paper samengesteld waarin de visie van TV-broadcasters op een toekomstgericht TV-bereiksonderzoek is uitgewerkt. Dit paper, getiteld TV Charter, is in feite een commitment van de TV-broadcasters aan een verantwoorde en transparante meting van TV-content en TV-reclame binnen het moderne ecosysteem van TV en online video.

De eenvoudige principes, die in de TV Charter worden benoemd, zijn bedoeld om de lat hoger te leggen wat betreft de meetbaarheid, de transparantie en de verantwoording van data. Voor het eerst is er een meetstandaard voor de gehele TV-industrie gedefinieerd. De TV Charter is aangenomen door een overgrote meerderheid van egta’s 155 aangesloten saleshouses, die in meer dan 42 landen actief zijn, en The Global TV Group, bestaande uit broadcasters en brancheorganisaties uit Europa, de VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika.

Het uiteindelijke doel van Egta en haar achterban is om een solide basis te leggen voor de TV-industrie. Door gezamenlijk op te trekken en een evoluerend bereiksonderzoek op te zetten, zorgen de hoogste normen ervoor dat er op mondiaal niveau vergelijkingen mogelijk zijn. Daarbij worden er tegelijkertijd bruggen met de andere stakeholders in de reclame-industrie gebouwd, binnen een landschap dat steeds meer digitaal, multi-screen en cross-platform is.

De TV-bedrijven committeren zich met deze TV Charter aan een voortdurende en consistente aanpak van het bereiksonderzoek:

  • Ze passen de kwaliteit en transparantie van TV-onderzoek toe op de meting van hun online domeinen
  • Ze zijn ten alle tijden duidelijk en transparant over de oorsprong van de gebruikte data (zoals panel, census, set top box)
  • Ze zijn bereid om onafhankelijk te worden gemeten
  • Ze zijn bereid om geauditeerd te worden
  • Ze zullen streven naar oplossingen die cross-platform metingen en vergelijkingen mogelijk maken.

Het TV Charter is in lijn met het onlangs aangekondigde wereldwijde WFA-initiatief dat is opgezet om de stem van de adverteerder te laten horen over het thema van cross mediaal media onderzoek. Het ondersteunt de vastberadenheid van de WFA om sector-overschrijdende consensus te bereiken over belangrijke principes voor onderzoek, in samenwerking met TV-bedrijven, online platforms en onderzoekbureaus.

Malin Häger, President van Egta en Sales Manager & Chief Commercial Officer bij TV4 Sales over het TV Charter:
In een snel evoluerend medialandschap gekenmerkt door veranderend kijkgedrag op schermen en platforms, moet ook het media-onderzoek evolueren. Naarmate een groeiend aantal bedrijven eigen oplossingen ontwikkelt in een poging een deel van de vergelijking op te lossen, lijkt het steeds duidelijker dat de adoptie van gemeenschappelijke industrierichtlijnen een veel betere optie is. Het stellen van de standaard voor viewability, transparency, accountability en vergelijkbare data is absoluut noodzakelijk om een gelijk speelveld te creëren. Dit is waar deze TV-Charter over gaat; het schetst het commitment van TV-bedrijven om de lat voor de hele industrie te verhogen. Het herinnert adverteerders eraan dat de premium inhoud en omgeving van TV – zowel online als online – al voldoet aan hun groeiende vraag naar brand safety, transparancy en toegang toe betrouwbare en geverifieerde data.

Zowel de paper als het bijbehorende persbericht zijn hier beschikbaar.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

17/03/20

Nieuw onderzoek Channel 4: Onverwachte TV-reclames zijn effectiever

Nieuws Onderzoek

Zijn investeringen in reclame eigenlijk wel effectief? En wat moet de insteek zijn? Die vraag wilde Channel 4 graag beantwoord zien, om adverteerders te helpen

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

14/03/17

McCafé: als het aan McDonalds ligt de beste plek om over je favoriete TV-programma te praten

Nieuws

Een van de unieke eigenschappen van TV is het vermogen van het medium om onderwerp van gesprek te worden. Er is altijd wel een programma

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame, Cases

01/10/21

Kinder- en jeugd reclame code

SPOT TV via mobiele devices groeit

Kennis

De kinder- en jeugd reclamecode is voor die reclame-uitingen die zich richten op kinderen, minderjarigen en jeugdigen.

Topics: Jongeren en media, Regelgeving TV-reclame

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met