Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/10/19
TV-industrie committeert zich aan hoge standaard voor bereiksonderzoek

Egta, de Europese branchevereniging voor de TV- en radio-industrie, heeft een paper samengesteld waarin de visie van TV-broadcasters op een toekomstgericht TV-bereiksonderzoek is uitgewerkt. Dit paper, getiteld TV Charter, is in feite een commitment van de TV-broadcasters aan een verantwoorde en transparante meting van TV-content en TV-reclame binnen het moderne ecosysteem van TV en online video.

De eenvoudige principes, die in de TV Charter worden benoemd, zijn bedoeld om de lat hoger te leggen wat betreft de meetbaarheid, de transparantie en de verantwoording van data. Voor het eerst is er een meetstandaard voor de gehele TV-industrie gedefinieerd. De TV Charter is aangenomen door een overgrote meerderheid van egta’s 155 aangesloten saleshouses, die in meer dan 42 landen actief zijn, en The Global TV Group, bestaande uit broadcasters en brancheorganisaties uit Europa, de VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika.

Het uiteindelijke doel van Egta en haar achterban is om een solide basis te leggen voor de TV-industrie. Door gezamenlijk op te trekken en een evoluerend bereiksonderzoek op te zetten, zorgen de hoogste normen ervoor dat er op mondiaal niveau vergelijkingen mogelijk zijn. Daarbij worden er tegelijkertijd bruggen met de andere stakeholders in de reclame-industrie gebouwd, binnen een landschap dat steeds meer digitaal, multi-screen en cross-platform is.

De TV-bedrijven committeren zich met deze TV Charter aan een voortdurende en consistente aanpak van het bereiksonderzoek:

  • Ze passen de kwaliteit en transparantie van TV-onderzoek toe op de meting van hun online domeinen
  • Ze zijn ten alle tijden duidelijk en transparant over de oorsprong van de gebruikte data (zoals panel, census, set top box)
  • Ze zijn bereid om onafhankelijk te worden gemeten
  • Ze zijn bereid om geauditeerd te worden
  • Ze zullen streven naar oplossingen die cross-platform metingen en vergelijkingen mogelijk maken.

Het TV Charter is in lijn met het onlangs aangekondigde wereldwijde WFA-initiatief dat is opgezet om de stem van de adverteerder te laten horen over het thema van cross mediaal media onderzoek. Het ondersteunt de vastberadenheid van de WFA om sector-overschrijdende consensus te bereiken over belangrijke principes voor onderzoek, in samenwerking met TV-bedrijven, online platforms en onderzoekbureaus.

Malin Häger, President van Egta en Sales Manager & Chief Commercial Officer bij TV4 Sales over het TV Charter:
In een snel evoluerend medialandschap gekenmerkt door veranderend kijkgedrag op schermen en platforms, moet ook het media-onderzoek evolueren. Naarmate een groeiend aantal bedrijven eigen oplossingen ontwikkelt in een poging een deel van de vergelijking op te lossen, lijkt het steeds duidelijker dat de adoptie van gemeenschappelijke industrierichtlijnen een veel betere optie is. Het stellen van de standaard voor viewability, transparency, accountability en vergelijkbare data is absoluut noodzakelijk om een gelijk speelveld te creëren. Dit is waar deze TV-Charter over gaat; het schetst het commitment van TV-bedrijven om de lat voor de hele industrie te verhogen. Het herinnert adverteerders eraan dat de premium inhoud en omgeving van TV – zowel online als online – al voldoet aan hun groeiende vraag naar brand safety, transparancy en toegang toe betrouwbare en geverifieerde data.

Zowel de paper als het bijbehorende persbericht zijn hier beschikbaar.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

04/10/17

TV-zenders worden gezien als betrouwbare bron

Onderzoek

Uit het onderzoek ‘Vertrouwen in Media in Nederland’, waarin gekeken is in welke mate consumenten bepaalde personen, partijen en media betrouwbaar vinden, blijkt dat in

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

11/12/17

Kloof tussen mediaprofessionals en gewone man

Nieuws

Net zoals de bewoners van de Amsterdamse grachtengordel slecht kunnen invoelen hoe de gewone man of vrouw in de provincie over Zwarte Piet denkt, schatten

Topics: Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, TV-reclame

20/12/21

Jumbo is de leukste en meest effectieve kerstcommercial in 2021

Inspiratie Nieuws

Kerst staat voor de deur en elk jaar wordt er weer met grote interesse uitgekeken naar de kerstcommercials uit binnen- en buitenland. Kerstcommercials hebben een

Topics: TV-reclame

Spotplanner/Traffic specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Campaign Manager/ TV planner

De Campaign Manager/ TV planner vormt met Commercial traffic & AVS het Sales Operations team.

Client Service Coördinator

Ben jij de administratieve topper die ervoor zorgt dat onze Client Leads kunnen schitteren in

10 oktober

Webinar | Ster in 2024

Op dinsdag 10 oktober kijkt Ster graag samen met je vooruit naar het reclamejaar 2024.

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

16 november

MARKETING EN EFFIE LIVE

Marketing en Effie Live (voorheen 24Festival) is de afgelopen jaren uitgegroeid tot het jaarlijkse moment

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met