Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/11/15
VOD-platform NLziet test live OTT-streaming
De Nederlandse OTT-dienst NLziet start in november een bèta test op iOS onder ongeveer 1.000 (proef)abonnees. Hiermee zal streaming van het signaal naar TV-toestellen met Chromecast of Apple TV mogelijk zijn. In de nieuwe app kunnen gebruikers nog steeds vooruit- en on demand tot een jaar terugkijken.

Ook kunnen zij live tv-kanalen streamen en wordt er 7 dagen replay TV aangeboden. Streaming is mogelijk bij de tien grootste kanalen van de omroepen die bij NLziet zijn aangesloten: NPO, RTL en SBS. Vooralsnog ontbreken RTLZ en SBS9 in de testversie.

Met replay TV kunnen programma’s door middel van de tv-gids tot 7 dagen terug bekeken worden, in tegenstelling tot het zoeken op naam dat gebeurt bij het on demand kijken. Daarnaast zitten er meer programma’s in het replay aanbod omdat hierin advertenties worden getoond. Het gebruik van de app wordt geanalyseerd om te kijken of live streaming ook daadwerkelijk in de huidige propositie wordt opgenomen.

NPO biedt op dit moment al live streaming aan van de drie belangrijkste kanalen, NPO1, NPO2 en NPO3 op haar eigen free-to-use OTT-app. Live streams van alle thematische kanalen zijn beschikbaar op de website van NPO. RTL en SBS beschikken tot nu toe niet over een stand-alone OTT live streaming service, maar ze hebben elk een on-demand service. RTL is van plan om RTL4, RTL5, RTL en RTL8 aan te bieden. SBS zal SBS 6, Net 5 en Veronica streamen.

Ziggo biedt tientallen kanalen op de Horizon Go app, maar een tv-abonnement Ziggo is vereist. KPN is op 2 november begonnen met de uitrol van de OTT-diensten KPN Play, een stand-alone product dat zowel live streams en on-demand content bevat.

Over NLziet
NLziet is een samenwerkingsverband tussen de NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting. Gebruikers kunnen met deze dienst via pc, smartphone of tablet online kijken naar een groot deel van het aanbod van deze omroepen. Volgens onderzoek van Telecompaper had in het derde kwartaal van dit jaar minder dan 1 procent van de huishoudens in Nederland een abonnement op NLziet.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/01/17

Jaaroverzicht kijkcijfers 2016: gemiddeld 183 minuten per dag TV

screenforce-sko-jaarcijfers-2016

Onderzoek

De Nederlander keek in 2016 gemiddeld 183 minuten per dag TV (3 uur en 3 minuten). Dit is 3,7% lager dan in 2015. De daling

Topics: Kijkcijfers, Online Video

14/03/24

Verslag TV Jaarrapport 2023: TV in transitie

Onderzoek Kennis Nieuws

De jaarlijkse Screenforce-presentatie van de belangrijkste TV-cijfers is altijd een goed moment om de peilstok weer ’s in de televisiemarkt te steken. De presentatie van

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

12/03/15

Leuke en korte online commercials zijn het afkijken waard

Leuke en korte online commercials zijn het afkijken waard

Onderzoek

Uit het Video Impact Onderzoek van Mediacom en SPOT uit 2013 bleek al dat de combinatie van TV en online video effectiever is dan deze

Topics: Online Video, Reclame-effect

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met