Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/11/15
VOD-platform NLziet test live OTT-streaming
De Nederlandse OTT-dienst NLziet start in november een bèta test op iOS onder ongeveer 1.000 (proef)abonnees. Hiermee zal streaming van het signaal naar TV-toestellen met Chromecast of Apple TV mogelijk zijn. In de nieuwe app kunnen gebruikers nog steeds vooruit- en on demand tot een jaar terugkijken.

Ook kunnen zij live tv-kanalen streamen en wordt er 7 dagen replay TV aangeboden. Streaming is mogelijk bij de tien grootste kanalen van de omroepen die bij NLziet zijn aangesloten: NPO, RTL en SBS. Vooralsnog ontbreken RTLZ en SBS9 in de testversie.

Met replay TV kunnen programma’s door middel van de tv-gids tot 7 dagen terug bekeken worden, in tegenstelling tot het zoeken op naam dat gebeurt bij het on demand kijken. Daarnaast zitten er meer programma’s in het replay aanbod omdat hierin advertenties worden getoond. Het gebruik van de app wordt geanalyseerd om te kijken of live streaming ook daadwerkelijk in de huidige propositie wordt opgenomen.

NPO biedt op dit moment al live streaming aan van de drie belangrijkste kanalen, NPO1, NPO2 en NPO3 op haar eigen free-to-use OTT-app. Live streams van alle thematische kanalen zijn beschikbaar op de website van NPO. RTL en SBS beschikken tot nu toe niet over een stand-alone OTT live streaming service, maar ze hebben elk een on-demand service. RTL is van plan om RTL4, RTL5, RTL en RTL8 aan te bieden. SBS zal SBS 6, Net 5 en Veronica streamen.

Ziggo biedt tientallen kanalen op de Horizon Go app, maar een tv-abonnement Ziggo is vereist. KPN is op 2 november begonnen met de uitrol van de OTT-diensten KPN Play, een stand-alone product dat zowel live streams en on-demand content bevat.

Over NLziet
NLziet is een samenwerkingsverband tussen de NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting. Gebruikers kunnen met deze dienst via pc, smartphone of tablet online kijken naar een groot deel van het aanbod van deze omroepen. Volgens onderzoek van Telecompaper had in het derde kwartaal van dit jaar minder dan 1 procent van de huishoudens in Nederland een abonnement op NLziet.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

09/03/22

TV-reclamebestedingen naar record in 2021: de markt groeit met 20% naar € 903 miljoen

Nieuws

2021 is voor de TV-reclamemarkt een bijzonder jaar geworden. De bestedingen van adverteerders op TV zijn nog nooit zo hoog geweest als in het afgelopen

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en