Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

18/05/21
WarnerMedia en Discovery gaan met megafusie strijd aan met Netflix en Disney

WarnerMedia en Discovery fuseren tot een zelfstandig bedrijf ‘dat wereldwijd leidend is in entertainment’ . Dat hebben AT&T, het moederbedrijf van WarnerMedia, en Discovery vandaag bekendgemaakt. De samenvoeging moet beide mediabedrijven de slagkracht geven om de strijd aan te gaan met Netflix en Walt Disney en creëert zo een ‘nieuwe mondiale leider in entertainment’.

WarnerMedia en Discovery bieden relatief kort hun eigen streamingdiensten aan via onder meer HBO Max en Discovery +. Het concern denkt dat samenvoeging van de meer dan 100 mondiale mediamerken hun concurrentiepositie aanzienlijk vergroot.

Ook kan het nieuwe bedrijf investeren in meer originele inhoud voor zijn streamingdiensten en wil het de programmeeropties van zijn wereldwijde lineaire betaaltelevisie- en uitzendkanalen verbeteren. Merken die onder het nieuwe concern vallen zijn onder meer HBO, Warner Bros., Discovery, DC Comics, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, TNT, Eurosport, Magnolia, Animal Planet en nog veel meer.

Niet gelukt
Met de verkoop van zijn mediapoot heeft AT&T, van origine een telecommunicatiebedrijf, zich erbij neergelegd dat het niet in staat is een bloeiend media- en entertainmentbedrijf binnen de onderneming te ontwikkelen. De uitgaven om een mondiale, concurrerende ​​streamingdienst te bouwen zouden enorm zijn – veel meer dan de moedermaatschappij zou willen of kunnen besteden. Met de samenvoeging met Discovery is de benodigde slagkracht er wel, aldus de fuserende partijen.

De eigenaren van Discovery krijgen een aandeel van 29 procent in de nieuwe onderneming, de overige 71 procent is het deel dat AT&T inbrengt. Het ontvangt hier 43 miljard dollar voor. Het nieuw gevormde bedrijf zal goed zijn voor een verwachte omzet van 52 miljard dollar 2023.

Download hier het hele persbericht van AT&T.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

13 juni

NIMA Marketing Day 2023

Op 13 juni 2024 organiseren NIMA en MarketingTribune de achtste NIMA Marketing Day. De NMD is hét

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

(Meewerk)Stage Marketing & Communicatie

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand uitgespeeld, altijd je draadloze oordopjes in en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met