Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/02/21
Ad Alliance en smartclip kondigen stategisch partnerschip aan

Saleshouse Ad Alliance migreert naar de video monetization technologie van smartclip om de groei in video advertising te ondersteunen. De migratie markeert het begin van een bredere strategische samenwerking tussen Ad Alliance en smartclip in Nederland.

Beide partijen streven ernaar hun samenwerking in de toekomst verder te intensiveren om de komende jaren technologisch gedreven innovatie, zoals targeted advertising, op de Nederlandse advertentiemarkt te brengen. Ton Rozestraten, CEO van Ad Alliance: “Deze migratie onderstreept het innovatieve karakter van onze organisatie – en markeert een belangrijke mijlpaal op onze technologische roadmap, waarmee het bereik van ons Nederlandse digitale publisher netwerk optimaal kan worden ingezet. Onze focus ligt op continue verbetering, om onze klanten steeds toonaangevende service te bieden.

Thomas Servatius, Co-CEO van smartclip Europe: “De Nederlandse markt is klaar om weer een stap vooruit te zetten. Onze ad technologie is afgestemd op de Europese behoeften, zo versterken we de positie van Ad Alliance op de Nederlandse advertentiemarkt. We zijn Ad Alliance dankbaar voor het vertrouwen in ons platform en ons Nederlandse team en kijken er naar uit om Ad Alliance te ondersteunen en in de toekomst nauwer samen te werken.” Het vorig jaar opgerichte saleshuis Ad Alliance biedt een breed scala aan crossmediale inkoopmogelijkheden bij TV-zenders, online video kanalen, digital content en influencers. Smartclip maakt als dochteronderneming van Mediengruppe RTL Deutschland deel uit van RTL Group, die broadcasters en publishers schaalbare addressable TV- en online video advertentieoplossingen biedt in heel Europa.

Neem voor meer informatie contact op met Eefje Damen via eefje.damen@adalliance.nl.

Over Ad Alliance
Ad Alliance is hét video powerhouse van Nederland. Het bedrijf is in 2020 opgericht en bundelt de krachten van vier sterke mediaspelers, RTL, BrandDeli, Adfactor en Triade Media. Vanuit deze netwerkgedachte gaat Ad Alliance als bondgenoot tot het uiterste en is het dé plek waar de media-euro het beste is besteed. Met massa- en selectief bereik via een groot palet aan TV-zenders, digitale platformen en influencers bieden we een oplossing voor elke adverteerders-doelstelling. Ad Alliance is gevestigd in Hilversum. Kijk voor meer informatie op www.adalliance.nl of volg ons op Linkedin, Twitter, Instagram en Facebook.

Over smartclip
Bij smartclip geven we vorm aan de toekomst van videoadvertenties door geavanceerde online video- en addressable tv-reclameoplossingen te leveren. Onze gepatenteerde technologie biedt merken de mogelijkheid tot echte cross-screen storytelling op alle apparaten, en stelt omroepen en uitgevers in staat om op de meest efficiënte en effectieve manier geld te verdienen met hun inhoud. Het smartclip-portfolio omvat de beste omroepen, uitgevers en merken die de grenzen van traditionele advertenties willen overschrijden door innovatieve, eersteklas videoadvertentie-ervaringen te bieden. Als dochteronderneming van Mediengruppe RTL Deutschland maakt smartclip deel uit van RTL Group – Europa’s grootste free-to-air omroepgroep. Smartclip heeft zijn hoofdkantoor in Hamburg en heeft kantoren in Berlijn, München, Düsseldorf, Gütersloh, Stockholm, Oslo, Helsinki, Amsterdam, Milaan en Rome. Ga voor meer informatie naar www.smartclip.tv en volg ons op Twitter en LinkedIn.

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18 september

Screenforce Meets DMEXCO

Op 18 en 19 september zullen de grote spelers en nieuwkomers uit de industrie samenkomen om

24 september

Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising

Maak je klaar voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024! We hebben

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Head of Marketing

Als Head of Marketing Benelux & Nordics bij BBC Studios ben je verantwoordelijk voor het versterken van de aanwezigheid in de

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met