1 maart 2023 – commercialreview maakt nu ook merk- en campagneonderzoek mogelijk voor bedrijven van elke omvang. Waar het vier jaar geleden begon als een testplatform voor alleen televisiecommercials, is het nu mogelijk om alle soorten marketinguitingen te pre- en posttesten en daarnaast ook merkonderzoeken uit te voeren.
Dit komt allemaal samen in de vernieuwde website waarbij het self-service onderzoek doen helemaal centraal staat. Het doel van commercialreview is door geavanceerde self-service software het hele proces van onderzoeksopzet tot en met data-analyse zo gemakkelijk mogelijk te maken. Door de data van merkonderzoek en campagne onderzoeken te combineren, wordt het heel inzichtelijk gemaakt of en zo ja welke invloeden campagnes op de merk indicatoren hebben.
Na een traject van een aantal maanden waarin aan de propositie is gesleuteld, de website herbouwd is en ook het stuk merkonderzoek ontwikkeld en getest is, staat er nu een platform wat voor vrijwel elk marktonderzoeksvraagstuk in te zetten is. In de loop der jaren heeft commercialreview een eigen panel opgebouwd, waardoor ze beschikken over een grote groep respondenten waar ze zelf de controle over hebben. Daarnaast zijn er koppelingen met externe panels, waardoor het totale bereik ongeveer 300.000 Nederlanders is. Bovendien hebben ze een groot bereik in België (Vlaanderen en Wallonië) en is dit uit te breiden naar ongeveer 20 andere landen.
Het platform is volledig zelf ontwikkeld door mede-eigenaar Pieter Meinema “Door slimme processen in te richten, kunnen we de kosten voor onze klanten aanzienlijk verlagen, zonder concessies te doen met de kwaliteit. De data en analyses die we uit onze onderzoeken halen inspireren me ook erg. Maar het allerbelangrijkste is dat we bouwen wat onze klanten nodig hebben en hen helpen hun doelen te bereiken. De kunst is om goed naar hen te luisteren en onze oplossingen aan hun behoeften aan te passen.”
De afgelopen jaren zijn er al honderden commercials getest en gebenchmarkt op commercialreview.nl en met deze ervaringen en de nieuwe software, is het platform nu volledig klaar voor de toekomst van online marktonderzoek.
De nieuwe website: https://commercialreview.nl/
Noot van de redactie:
Naast commercialreview zijn er ook andere partijen zoals DVJ Insights, Mediatest, Validators en Ster Ad Measure die pre tests van commercials uitvoeren.