Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

28/02/22
Albert Heijn en TBWA\NEBOKO winnen de Ster Gouden Loeki

‘Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar’ van Albert Heijn en TBWA\NEBOKO wint de Ster Gouden Loeki! De winnaars ontvingen de prijs vrijdagavond in een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1 uit handen van schaatsster Irene Schouten. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Staatsloterij en PLUS supermarkt.

Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn de felbegeerde reclameprijs mee naar huis neemt. Eerder won de supermarktketen met de commercials ‘Appie Christmas’ in 2017 en ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ in 2015. Dit jaar ging Harry de Hamster er met de prijs vandoor. In de commercial bereidt de supermarktfamilie zich voor op de feestdagen als hamster Harry aan de overkant van de straat een andere hamster ziet. Niet veel later is Harry spoorloos en blijkt hij op zoek te zijn gegaan naar zijn soortgenoot. Vlak voor zijn familie hem vindt en weer alleen mee naar huis neemt, vindt er een liefdevolle ontmoeting plaats tussen de twee diertjes.

Albert Heijn was dit jaar met twee commercials kanshebber voor de Ster Gouden Loeki. Ook de reclame ‘Volop Pasen, vol verrassingen bij Albert Heijn’ was als onderdeel van de top 10 tot op het laatst in de race voor de publieksprijs. Deze commercial eindigde uiteindelijk op de zesde plaats.

Zilveren en bronzen Loeki’s

Evenals vorig jaar konden de genomineerde merken en reclamebureaus dit jaar – naast de felbegeerde Ster Gouden Loeki – ook een Zilveren en Bronzen Loeki in de wacht slepen.

De tweede prijs werd verzilverd door Staatsloterij en TBWA\NEBOKO met hun commercial ‘Fritsie’. In deze tv-commercial gaat het baasje van koekoeksklok Fritsie op zoek naar iemand die de klok kan maken. Pas als Fritsie in een koffietentje een andere koekoeksklokvogel ontmoet, fleurt hij weer helemaal op.

De Ster Bronzen Loeki ging naar PLUS supermarkt en Wunderman Thompson met hun kerstcommercial ‘Goed eten is samen eten’, waarin hoofdrolspeelster juf Mari, het toonbeeld van behulpzaamheid, uiteindelijk aan tafel belandt bij een van haar leerlingen om daar samen van een diner te genieten.

Ster Gouden Loeki op NPO 1

De uitreiking van de Ster Gouden Loeki was net als vorig jaar op televisie te zien. In een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1 onder leiding van Carrie ten Napel speelden acteur Kees Boot, presentatrice Hila Noorzai, cabaretier Steven Brunswijk en presentatrice Saar Koningsberger in twee teams een reclamequiz.

Ook was er ruimte voor een aantal bijzondere gasten. Zo zong Ilse DeLange haar nummer ‘Don’t Hold Back’, dat afgelopen december veelvuldig in de reclameblokken te horen was. Daarnaast hadden bekende reclamegezichten als Juliëtte de Wijn, Patrick Stoof en Harry Piekema een rol in de televisie-uitzending. Schaatsster Irene Schouten reikte de gouden award uit aan de winnaars.

Stemmen

De heftige strijd om het gouden beeldje barstte 1 februari los toen de stembussen werden geopend in een uitzending van Tijd voor MAX. Het Nederlandse publiek kon tot en met 20 februari stemmen op hun favoriete commercials. In totaal werd een recordaantal van 63.475 stemmen uitgebracht.

De Top 10 Ster Gouden Loeki 2021

  1. ‘Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar’ van Albert Heijn en TBWA\NEBOKO
  2. ‘Fritsie’ van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO
  3. ‘Goed eten is samen eten’ van PLUS supermarkt en Wunderman Thompson
  4. ‘Snollebollekes Juichcape’ van Jumbo en Alfred International
  5. ‘De wereld van Leah’ van KNGF Geleidehonden en Selmore Creative Agency
  6. ‘Volop pasen, vol verrassingen’ van Albert Heijn en TBWA\NEBOKO
  7. ‘Teststraat’ van OHRA en Joe Public
  8. ‘Maak je HART voor vergeten kinderen in sociaal isolement’ van Het Vergeten Kind en WWAV
  9. ‘Alle producten voor jou en je gezin’ van Kruidvat en DDB Unlimited/Eigen Fabrikaat
  10. ‘Er lekker tegenaan’ van Jumbo en Alfred International

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en