Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/01/25
CASE: Smint x Talpa Network

Een krachtige boost voor het merk

Samen met Talpa Network heeft Smint een opvallende branded content-campagne gelanceerd, waarmee het merk een frisse en relevante positionering wist te versterken.

De campagne draaide om twee kernboodschappen:

  • De pay-off: ‘Boost Yourself!’
  • De belofte: Smint geeft je een mentale opkikker op precies het juiste moment.

De uitdaging
Hoe bereik je een breed publiek in de zomermaanden, een periode waarin Smint meestal minder zichtbaar is in reguliere media? Het antwoord: een gerichte inzet van branded content binnen populaire Talpa Network-formats.

Met een focus op de succesvolle programma’s Lang Leve de Liefde en De Oranjezomer heeft Smint niet alleen een breed publiek bereikt, maar ook relevante merkassociaties versterkt.

Smint was tijdens de programma’s aanwezig via een mix van uitingen, zoals in-program momenten, cromo’s, billboards, online streamspots en op de socialkanalen. Deze geïntegreerde aanpak zorgde voor maximale zichtbaarheid en impact.

Smint x Lang Leve de Liefde: Een boost voor zelfvertrouwen
Door samen te werken met het veelbekeken datingprogramma Lang Leve de Liefde wist Smint het merk te koppelen aan spannende en persoonlijke momenten die voor kijkers herkenbaar zijn. Deze setting bood de ideale context voor Smint’s boodschap: “Boost Yourself”—het kleine duwtje in de rug dat je zelfvertrouwen vergroot.

Campagneresultaten:

  • Merkassociaties:
    – Zelfvertrouwen: +66%
    – Mentale boost: +64%
    – Voorbereid op belangrijke momenten: +58%
  • Herkenbaarheid en activatie:
    – De slogan ‘Boost Yourself!’ werd 37% beter herkend.
    – De aankoopintentie steeg met 39%.
  • Engagement:
    – Winactie: 4.400 deelnemers maakten kans op een overnachting in het Lang Leve de Liefde-huis.
    – Kijkersbereik: 3,8 miljoen.
    – Merkhouding: +169%.

Smint x De Oranjezomer: Klaar voor de grote momenten
Tijdens De Oranjezomer werd Smint gepositioneerd als dé oplossing voor spannende en belangrijke momenten. Dit werd creatief ingevuld met humoristische cromo’s waarin Hélène Hendriks en haar fictieve assistent kijkers een kijkje achter de schermen gaven. De luchtige en herkenbare benadering versterkte de emotionele connectie met het merk.

Campagneresultaten:

  • Merkassociaties:
    – Zelfvertrouwen: +102%
    – Mentale boost: +85%
    – Voorbereid op belangrijke momenten: +103%
  • Kijkersbereik: 5,7 miljoen.
  • Verbeterde merkhouding: +124%.
  • Herkenning van de slogan: +36%.

Succesvolle merkpositionering met branded content
Deze samenwerking tussen Smint en Talpa Network laat zien hoe branded content het verschil kan maken in merkcommunicatie. Door Smint te positioneren binnen herkenbare en relevante programma’s werden niet alleen merkassociaties versterkt, maar werd ook een directe impact gemaakt op merkhouding en aankoopintentie. De cijfers spreken voor zich: Smint is erin geslaagd om fris en relevant te blijven in een uitdagende periode.

Bekijk hier de casevideo.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/10/23

Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Nieuws Onderzoek Inspiratie

Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we

Topics: Cases, TV-reclame

15/10/15

Marketeers voorzien sterke toename video advertising

SPOT Video Advertising

Onderzoek

Online video advertising is bezig aan een gestage opmars. Maar liefs 84% van de marketeers ziet online video snel belangrijker worden in de marketingmix. Dat

Topics: Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, ROI

11/12/24

CASE: Odido x Heineken x De Sportzomer

Inspiratie

De Oranjezomer: verhalen die verbinden en impact maken Tijdens het EK Voetbal, de Olympische Spelen en Formule 1 bracht Talpa Network samen met partners een

Topics: Cases

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met