Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/04/18
Case: Ster | Nationale Theaterkassa – Buurman & Buurman

De theatershow van Buurman & Buurman heeft maximaal geprofiteerd van het nieuwe Commercieel Beleid van Ster. Dit beleid leidt ertoe dat adverteerders met kleine budgetten dezelfde prijzen betalen als adverteerders met miljoenenbudgetten. De Nationale Theaterkassa voerde recent met een klein budget een heel mooie televisiecampagne op NPO Zapp(elin) voor de theatertournee van Buurman & Buurman. Normaal zagen zij bij inzet bij Ster al een mooie stijging in de kaartverkoop, maar nu zien ze zelfs een verdubbeling(!).

Joris Lusink van de Nationale Theaterkassa: “Wij hebben geen grote mediabudgetten en moeten media echt slim inkopen. Televisie is niet het medium waar je meteen aan denkt als je een klein budget hebt. Toch kan het, hebben wij gezien. Een tv-spot laten maken, hoeft niet veel geld te kosten. Wij zijn voor een spot van 10 seconden gegaan, omdat we hier voldoende aan hadden om ons verhaal in te vertellen en de beelden te laten zien. Dit kostte ons €2.500,-; echt minder dan ik had verwacht. Doordat wij deze korte spot hadden, konden we een campagne met een goede mediadruk bij Ster inkopen.

Wij zetten al jaren televisie in, omdat we dit nog steeds het meest krachtige medium vinden. De kracht van televisie zien we direct terug in websitebezoek en de kaartverkoop. De aantallen waarmee we de kaartverkoop zien stijgen, halen we nooit zonder televisie. Door onze tv-campagne zagen we direct onze kaartverkoop verdubbelen!”

Case - Ster - Nationale Theaterkassa - Buurman en Buurman

Joris Lusink: “De laatste campagne in januari en februari 2018 heeft al onze verwachtingen overtroffen. Met een budget van €5.000,- hebben we 850.000 kinderen bereikt, ruim 600.000 meekijkende ouders en 400.000 meekijkende grootouders. Zij zagen onze spot gemiddelde 3 tot 5 keer.

Dat dit een goede mediadruk was, hebben we gezien aan de kaartverkoop. We hadden een stijging van 40% geprognosticeerd, maar deze verwachting werd ruimschoots overtroffen: we hebben de kaartverkoop zien verdubbelen(!). Deze stijging van 100% hadden we niet durven dromen.

We zagen dat de extra kaarten zowel online via de Nationale Theaterkassa als aan de kassa van de theaters werden gekocht. De campagne heeft dus zowel een direct effect op verkoop via de website waarnaar we in de commercial verwijzen als een indirect effect. Door de campagne stijgt de naamsbekendheid en voorkeur voor de voorstelling Buurman & Buurman, waardoor meer mensen naar de theaters gingen voor kaarten.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

04/12/19

Case: Ster | CheapTickets

Inspiratie

Wel of geen logo aan je reclame toevoegen, welk effect heeft dat op hoe de kijker de spot en het merk ervaart? Ster onderzocht voor

Topics: Cases

09/10/23

Welke aanpak werkt het beste voor kerstcommercials

Nieuws Onderzoek Inspiratie

Nederlanders houden van humor en nuchtere commercials In veel Europese landen en in de VS barst binnenkort het kerstcommercial seizoen los. In Nederland moeten we

Topics: Cases, TV-reclame

26/02/18

Case: RTL en Cordaid in actie voor schoon drinkwater

Case RTL en Cordaid in actie voor drinkwater

Nieuws Inspiratie

Voor het vierde jaar op rij sloegen RTL en Cordaid de handen ineen. Met dit jaar één helder doel: schoon drinkwater voor iedereen. In een

Topics: Cases

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met