Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 03/04/18 Case: Ster | Nationale Theaterkassa – Buurman & Buurman

    De theatershow van Buurman & Buurman heeft maximaal geprofiteerd van het nieuwe Commercieel Beleid van Ster. Dit beleid leidt ertoe dat adverteerders met kleine budgetten dezelfde prijzen betalen als adverteerders met miljoenenbudgetten. De Nationale Theaterkassa voerde recent met een klein budget een heel mooie televisiecampagne op NPO Zapp(elin) voor de theatertournee van Buurman & Buurman. Normaal zagen zij bij inzet bij Ster al een mooie stijging in de kaartverkoop, maar nu zien ze zelfs een verdubbeling(!).

    Joris Lusink van de Nationale Theaterkassa: “Wij hebben geen grote mediabudgetten en moeten media echt slim inkopen. Televisie is niet het medium waar je meteen aan denkt als je een klein budget hebt. Toch kan het, hebben wij gezien. Een tv-spot laten maken, hoeft niet veel geld te kosten. Wij zijn voor een spot van 10 seconden gegaan, omdat we hier voldoende aan hadden om ons verhaal in te vertellen en de beelden te laten zien. Dit kostte ons €2.500,-; echt minder dan ik had verwacht. Doordat wij deze korte spot hadden, konden we een campagne met een goede mediadruk bij Ster inkopen.

    Wij zetten al jaren televisie in, omdat we dit nog steeds het meest krachtige medium vinden. De kracht van televisie zien we direct terug in websitebezoek en de kaartverkoop. De aantallen waarmee we de kaartverkoop zien stijgen, halen we nooit zonder televisie. Door onze tv-campagne zagen we direct onze kaartverkoop verdubbelen!”

    Case - Ster - Nationale Theaterkassa - Buurman en Buurman

    Joris Lusink: “De laatste campagne in januari en februari 2018 heeft al onze verwachtingen overtroffen. Met een budget van €5.000,- hebben we 850.000 kinderen bereikt, ruim 600.000 meekijkende ouders en 400.000 meekijkende grootouders. Zij zagen onze spot gemiddelde 3 tot 5 keer.

    Dat dit een goede mediadruk was, hebben we gezien aan de kaartverkoop. We hadden een stijging van 40% geprognosticeerd, maar deze verwachting werd ruimschoots overtroffen: we hebben de kaartverkoop zien verdubbelen(!). Deze stijging van 100% hadden we niet durven dromen.

    We zagen dat de extra kaarten zowel online via de Nationale Theaterkassa als aan de kassa van de theaters werden gekocht. De campagne heeft dus zowel een direct effect op verkoop via de website waarnaar we in de commercial verwijzen als een indirect effect. Door de campagne stijgt de naamsbekendheid en voorkeur voor de voorstelling Buurman & Buurman, waardoor meer mensen naar de theaters gingen voor kaarten.”

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce