Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/04/18
Case: Ster | Nationale Theaterkassa – Buurman & Buurman

De theatershow van Buurman & Buurman heeft maximaal geprofiteerd van het nieuwe Commercieel Beleid van Ster. Dit beleid leidt ertoe dat adverteerders met kleine budgetten dezelfde prijzen betalen als adverteerders met miljoenenbudgetten. De Nationale Theaterkassa voerde recent met een klein budget een heel mooie televisiecampagne op NPO Zapp(elin) voor de theatertournee van Buurman & Buurman. Normaal zagen zij bij inzet bij Ster al een mooie stijging in de kaartverkoop, maar nu zien ze zelfs een verdubbeling(!).

Joris Lusink van de Nationale Theaterkassa: “Wij hebben geen grote mediabudgetten en moeten media echt slim inkopen. Televisie is niet het medium waar je meteen aan denkt als je een klein budget hebt. Toch kan het, hebben wij gezien. Een tv-spot laten maken, hoeft niet veel geld te kosten. Wij zijn voor een spot van 10 seconden gegaan, omdat we hier voldoende aan hadden om ons verhaal in te vertellen en de beelden te laten zien. Dit kostte ons €2.500,-; echt minder dan ik had verwacht. Doordat wij deze korte spot hadden, konden we een campagne met een goede mediadruk bij Ster inkopen.

Wij zetten al jaren televisie in, omdat we dit nog steeds het meest krachtige medium vinden. De kracht van televisie zien we direct terug in websitebezoek en de kaartverkoop. De aantallen waarmee we de kaartverkoop zien stijgen, halen we nooit zonder televisie. Door onze tv-campagne zagen we direct onze kaartverkoop verdubbelen!”

Case - Ster - Nationale Theaterkassa - Buurman en Buurman

Joris Lusink: “De laatste campagne in januari en februari 2018 heeft al onze verwachtingen overtroffen. Met een budget van €5.000,- hebben we 850.000 kinderen bereikt, ruim 600.000 meekijkende ouders en 400.000 meekijkende grootouders. Zij zagen onze spot gemiddelde 3 tot 5 keer.

Dat dit een goede mediadruk was, hebben we gezien aan de kaartverkoop. We hadden een stijging van 40% geprognosticeerd, maar deze verwachting werd ruimschoots overtroffen: we hebben de kaartverkoop zien verdubbelen(!). Deze stijging van 100% hadden we niet durven dromen.

We zagen dat de extra kaarten zowel online via de Nationale Theaterkassa als aan de kassa van de theaters werden gekocht. De campagne heeft dus zowel een direct effect op verkoop via de website waarnaar we in de commercial verwijzen als een indirect effect. Door de campagne stijgt de naamsbekendheid en voorkeur voor de voorstelling Buurman & Buurman, waardoor meer mensen naar de theaters gingen voor kaarten.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/06/19

Case: Ster | Eyelove

Inspiratie

Bril-jante zet van Eyelove: inzet van televisie én radio bij Ster zorgt voor enorme merkgroei. Het kan je in de eerste helft van 2018 niet

Topics: Cases

09/05/23

Kantar’s Brand Equity rapport; hoe creëer je merkwaarde en merkgroei

Onderzoek Kennis

Het in maart gepubliceerde rapport is een complete gids voor het creëren van merkwaarde en merkgroei. Met behulp van insights gebaseerd op de data van

Topics: Cases, Reclame-effect

02/04/24

De woonkamer is de plek met de meeste reclame-impact

Nieuws Onderzoek

De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft nieuw onderzoek gepresenteerd naar de invloed van de context op de effectiviteit van reclame. Voorafgaand aan de presentatie van de

Topics: Reclame-effect, TV-reclame, Cases

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met