Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

17/03/22
CEO Sven Sauvé reageert op jaarcijfers 2021

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de jaarcijfers 2021

“Het was een bewogen jaar voor RTL, maar we hebben met elkaar een financieel resultaat gerealiseerd waar we meer dan trots op mogen zijn. De advertentiemarkt is na de dip in 2020 snel weer opgekrabbeld en heeft onze verwachtingen overtroffen. De inkomsten zijn nu op een hoger niveau dan voor de coronacrisis.

Onze content presteert sterk, zowel op onze zenders als op ons streaming platform Videoland. In het lineaire domein steeg ons zenderaandeel in onze kerndoelgroep spectaculair van 31.7 % in 2020 naar 34,2 % in 2021. Dit hebben we mede te danken aan een flink aantal sterke formats en een uitstekende performance van RTL 4, waar naast amusementsprogramma’s als ‘De Verraders’ en ‘The Masked Singer’ ook onze nieuws- en actualiteitenprogramma’s het continu goed hebben gedaan. Het aantal abonnees bij Videoland groeit gestaag door, de stand op 31 december 2021 is 1.092.000 betalende abonnees, mede dankzij succesvolle titels als ‘Mocro Maffia’, ‘Forca Koeman’ en ‘Special Forces VIPS’.

Het belang van onafhankelijke journalistiek en het vrije woord is vorig jaar door de moord op onze collega Peter R. de Vries en dit jaar door de situatie in Oekraïne opnieuw onderstreept. Wij blijven ons daarom onverminderd hard maken voor een kwalitatief hoogwaardige en objectieve nieuwsvoorziening.”

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

03/05/22

A force for good: steeds meer TV-commercials stimuleren goed gedrag

Inspiratie Nieuws

Volgens de Nederlandse Reclamecode wordt onder reclame verstaan: ‘Iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder

Topics: TV-reclame

25/04/22

Effect TV-sponsoring door Paramount in kaart gebracht

Nieuws Onderzoek

Er is veel onderzoek bekend naar de effectiviteit van de sponsoring van TV-programma’s. Uit al deze onderzoeken blijkt dat sponsoring een significante positieve uitwerking heeft

Topics: TV-reclame

21/03/22

Reclameprofessionals zijn geen gewone mensen | Zwitsers onderzoek toont verschillen in mediagedrag aan

Nieuws

Hebben mensen die werkzaam zijn in de marketing- en mediabranche, de zogenaamde reclameprofessionals, een ander mediumgedrag dan de rest van de bevolking? Als dat zo

Topics: TV-reclame

Algemeen directeur en Directeur Onderzoek

Nationaal Media Onderzoek (NMO) zoekt twee directeuren Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft als doel

Communicatieadviseur B2B

Misschien ken je Ad Alliance nog niet, maar onze merken ongetwijfeld wel. Ad Alliance is

Media Analist

Talpa Media Solutions zet de doelstelling van de adverteerder altijd centraal, want alleen op die

31 mei

Digital Industry Meetup Influencer Marketing

Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en

7 juni

Dutch Media Days 2022

Dit jaar zijn de Dutch Media Days gestart, een serie talkshows over de nieuwste ontwikkelingen

16 juni

NIMA Marketing Day 2022

Net als voorgaande jaren zal de 6e editie van NIMA Marketing Day op 16 juni

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en