Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/04/15
CrossMedia:Tijd: fusie vier grote bereiksonderzoeken

De organisaties voor mediabereiksonderzoek (NLO, NOM en SKO) en het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) presenteren op 30 april hun nieuwe strategische planningstool: “CrossMedia:Tijd 2015”.

Dit nieuwe instrument knoopt door middel van fusie vier grote mediabereiksonderzoeken aan elkaar. Op basis van CrossMedia:Tijd kunnen voor het eerst crossmediale bereiksanalyses worden gemaakt op basis van de marktstandaarden voor tv, radio, print en internet.

De grote meerwaarde van CrossMedia:Tijd is dat de bereiksresultaten van tv, radio, dagbladen, magazines en internet nu op één platform zijn samengebracht en aan elkaar zijn gekoppeld. Ten behoeve van mediaplanning kan over alle mediumtypen heen worden berekend wat het unieke bereik is van een medium, van een titel, zender, website of app en hoe groot de overlap is. Daarbij kan eveneens worden bekeken wat de prestaties zijn van clusters van titels die horen bij een bepaald sales-house of media-exploitant. Naast bereik is ook het aantal contacten opgenomen in de te rapporteren metrics.

CrossMedia:Tijd is vooral bedoeld voor mediaplanners en strategen die vanaf nu hun mediaplan en -advies kunnen onderbouwen met crossmediale bereiksanalyses gebaseerd op de heersende standaarden in mediabereiksonderzoek. Omdat de data zijn verrijkt met een groot aantal profielkenmerken, kunnen allerlei doelgroepen worden aangemaakt en nader worden geanalyseerd.

Johan Smit, directeur PMA/Platform Media Adviesbureaus, ziet in CrossMedia:Tijd een langgekoesterde wens in vervulling gaan. “Voor media adviesbureaus zijn de afzonderlijke bereiksonderzoeken van grote waarde. Tot nu toe was je voor het plannen van crossmediale campagnes op verschillende instrumenten en niet altijd samenhangende bronnen aangewezen. CrossMedia:Tijd is een geweldige stap voorwaarts, vooral omdat de standaarden die wij als media adviesbureaus gebruiken aan de basis liggen van de fusie.”

 

Over CrossMedia:Tijd

De datafusie voor CrossMedia:Tijd is uitgevoerd door RSMB uit Groot Brittannië. RSMB is gespecialiseerd in complexe datafusies, vooral op het gebied van mediabereiksonderzoeken. In Groot Brittannië heeft RSMB al meerdere malen de datafusie van “Touchpoints” uitgevoerd. Touchpoints van IPA stond model voor de aanpak van CrossMedia:Tijd.

Voor de fusie is gebruik gemaakt van de bereiksdata van de afzonderlijke media-bereiksonderzoeken van NOM, NLO en SKO. Voor het koppelen van een internetbereiksonderzoek is gebruik gemaakt van DDMM (Dutch Digital Media Measurement). Het eerder door GfK uitgevoerde mediatijdsbestedingsonderzoek “Media:Tijd” diende als HUB voor de fusie. Om de data te kunnen analyseren, hebben softwarehuizen Pointlogic en Telmar speciale planningssoftware ontwikkeld. NPO leverde een belangrijke bijdrage in de begeleiding van het project.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

10/01/22

SKO Jaaroverzicht 2021

Nieuws Persberichten

De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020.

Topics: Kijkcijfers

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en