Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/11/15
Dynamic Ad Insertion tijdens WK Rugby

De Ierse commerciële omroep TV3 heeft de dynamische Dynamic Ad Insertion oplossing van Yospace gebruikt als onderdeel van hun live-stream van het WK Rugby 2015. TV3 streamde alle 48 wedstrijden van het toernooi op hun 3Player en apps.

Yospace leverde de oplossing aan de server-zijde, waarbij gepersonaliseerde reclame in de live-stream werd gemonteerd voordat ze de speler bereikten. Door informatie over commerciële pauze patronen uit de geautomatiseerde playout van de uitzending te halen, en door reclame toe te voegen uit de reclamekeuze-engine; in dit geval Ooyala Pulse, creëert Yospace een output die is aangepast op iedere individuele gebruiker en die is ontworpen om de uitstraling van een kanaaluitzending te behouden.

Het systeem dat door TV3 werd geïmplementeerd voor het Wereldkampioenschap Rugby 2015, gebruikt de ESAM-server (Event Signalling And Management) van Yospace, dat een link bood van de uitzenders geautomatiseerde playout naar de encoder, waardoor wordt gezorgd dat de stream op juiste wijze wordt klaargemaakt voor het yospaceCDS-platform om de reclame-invoegingen uit te voeren. Door het HLS-manifest te bewerken voor iedere gebruikerssessie, kan yospaceCDS individuele reclameboodschappen zenden naar de keuze-engine, om een meer relevante en gepersonaliseerde kijkervaring te creëren.

Tim Sewell, CEO van YoSpace: “Eén van de voordelen van de gestructureerde, modulaire architectuur die Yospace biedt, is dat we systemen kunnen implementeren voor event-televisie, zoals onze eerste installatie bij TV3 tijdens het rugby. Onze ervaring in het leveren van dynamische content-vervangingssystemen aan omroepen klein en groot, zorgt ervoor dat we de infrastructuur, die nodig is voor de grootste pieken; zoals Ierlands grote overwinning tegen Frankrijk, nauwkeurig kunnen op- en afschalen.”

Het TV3 dynamische reclamevervangingsproject duurde tijdens het gehele WK Rugby 2015 tot de finale op 31 oktober en is aangenomen als een blijvende dienst.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

11/06/15

Nielsen rapporteert groei netto marktaandeel TV 2014

SPOT Nielsen rapporteert groei netto marktaandeel TV 2014

Onderzoek

Nielsen heeft haar voorpublicatie op het jaarrapport netto mediabestedingen 2014 gepubliceerd. Hierin staan de belangrijkste cijfers uit het jaarrapport dat zij binnenkort publiceert. De omvang

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, TV-reclame

13/05/15

Expertsessie Targetted TV Advertising

SPOT Expertsessie Targetted TV

Inspiratie

Op 12 mei organiseerde SPOT de Expertsessie Targetted TV Advertising. In een anderhalf uur durende sessie werd je bijgepraat over Dynamic Ad Insertion op het

Topics: Targetted TV Advertising, TV-reclame

22/04/20

Breed draagvlak voor TV-reclames tijdens coronacrisis

Onderzoek Covid 19 Nieuws

Onder Nederlanders bestaat een breed draagvlak voor TV-reclames tijdens de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek dat Screenforce heeft laten uitvoeren door marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel. Een

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met