Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/11/15
Dynamic Ad Insertion tijdens WK Rugby

De Ierse commerciële omroep TV3 heeft de dynamische Dynamic Ad Insertion oplossing van Yospace gebruikt als onderdeel van hun live-stream van het WK Rugby 2015. TV3 streamde alle 48 wedstrijden van het toernooi op hun 3Player en apps.

Yospace leverde de oplossing aan de server-zijde, waarbij gepersonaliseerde reclame in de live-stream werd gemonteerd voordat ze de speler bereikten. Door informatie over commerciële pauze patronen uit de geautomatiseerde playout van de uitzending te halen, en door reclame toe te voegen uit de reclamekeuze-engine; in dit geval Ooyala Pulse, creëert Yospace een output die is aangepast op iedere individuele gebruiker en die is ontworpen om de uitstraling van een kanaaluitzending te behouden.

Het systeem dat door TV3 werd geïmplementeerd voor het Wereldkampioenschap Rugby 2015, gebruikt de ESAM-server (Event Signalling And Management) van Yospace, dat een link bood van de uitzenders geautomatiseerde playout naar de encoder, waardoor wordt gezorgd dat de stream op juiste wijze wordt klaargemaakt voor het yospaceCDS-platform om de reclame-invoegingen uit te voeren. Door het HLS-manifest te bewerken voor iedere gebruikerssessie, kan yospaceCDS individuele reclameboodschappen zenden naar de keuze-engine, om een meer relevante en gepersonaliseerde kijkervaring te creëren.

Tim Sewell, CEO van YoSpace: “Eén van de voordelen van de gestructureerde, modulaire architectuur die Yospace biedt, is dat we systemen kunnen implementeren voor event-televisie, zoals onze eerste installatie bij TV3 tijdens het rugby. Onze ervaring in het leveren van dynamische content-vervangingssystemen aan omroepen klein en groot, zorgt ervoor dat we de infrastructuur, die nodig is voor de grootste pieken; zoals Ierlands grote overwinning tegen Frankrijk, nauwkeurig kunnen op- en afschalen.”

Het TV3 dynamische reclamevervangingsproject duurde tijdens het gehele WK Rugby 2015 tot de finale op 31 oktober en is aangenomen als een blijvende dienst.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

12/03/24

TV-reclamemarkt komt in 2023 uit op € 922 miljoen

Persberichten Nieuws

Daling bestedingen lineaire TV en stijging bestedingen online video Amsterdam, 12 maart 2024 – In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op €

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

02/11/20

Vernieuwde klantportal Ster: campagneprognoses o.b.v. machine learning

Persberichten

Deze week lanceert Ster haar vernieuwde Klantportal. In deze nieuwe versie biedt Ster – naast de reeds bestaande mogelijkheid om campagnes aan te vragen en

Topics: Techniek, TV-reclame

12/08/15

Meer online aankopen dankzij multitaskers

SPOT Meer online aankopen dankzij multitaskers

Onderzoek

Vlak nadat TV-kijkers een TV-commercial hebben gezien, bezoeken veel multitaskende kijkers de adverteerderswebsite en kopen ze het geadverteerde product. Dat is de conclusie van Amerikaans

Topics: 2nd screening, Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met