Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/11/15
Heineken-commercial The Chase wint STIVA Award 2015

De commercial ‘The Chase’ met in de hoofdrol James Bond, heeft de STIVA TV Award 2015 gewonnen. Publiek (18+) en vakjury verkozen de Heineken-commercial, gemaakt door bureau Wieden + Kennedy, tot de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial van 2015.

John-Paul Schuirink, Manager Communicatie & Public Affairs van Heineken nam de award vanmiddag in ontvangst uit handen van juryvoorzitter Fred van Raaij tijdens het jaarlijkse STIVA symposium in Muiden.

Initiatiefnemer STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) wil met de award laten zien dat alcoholmarketing leuk kan zijn én een manier is om consumenten te wijzen op verantwoorde alcoholconsumptie.

Geen druppel
Een vakjury nomineerden negen alcoholcommercials waaruit jury en publiek samen de winnaar kozen: “We hebben gekeken naar de kwaliteit en creativiteit van de commercial maar ook naar de verantwoorde alcoholmarketing in de commercial. Opvallend, in veel alcoholcommercials dit jaar wordt geen druppel alcohol gedronken.The Chase is leuk om naar te kijken met een spectaculaire beeldvoering en een volkomen duidelijk verhaal zonder ook maar één gesproken woord”, zegt juryvoorzitter Van Raaij.

40 alcoholcommercials
De vakjury selecteerde uit 40 alcoholcommercials negen nominaties waaruit ook het publiek mocht kiezen. Iedereen van 18 jaar en ouder mocht eenmalig een favoriete commercial aanwijzen. Een leeftijdscheck maakte onderdeel uit van het stemproces.

De stemmen van de jury (50%) en het publiek (50%) bepaalden samen de winnaar van de STIVA TV Award 2015. De andere genomineerden waren: The match (Heineken), Highway Men (Amstel Radler), Terras (Bavaria), Honey (Jack Daniels), Jaartje buitenland (Amstel), 400 jaar plop (Grolsch), Begin Desire (Martini) en Cities of the World (Heineken).

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

19/12/16

Marketingdirecteur Coca-Cola benadrukt belang TV en heroverweegt digitale aanpak

Screenforce Cocacola

Inspiratie

Marcos de Quinto, Global Chief Marketing Officer van Coca-Cola, vindt dat TV-reclame nog steeds het meeste ‘bang for the buck’ oplevert. Hij stelt bovendien vraagtekens

Topics: Mediabestedingen, ROI, TV-reclame

14/10/24

NMO Kijkonderzoek gereed voor Addressable TV

Persberichten Nieuws Onderzoek

Watermerk van Kantar Media herkent addressable tv-spots in panelhuishoudens Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

Topics: TV-reclame, Reclame-effect, Techniek

24/11/11

TV-reclame bron van succes voor web-only bedrijven

SPOT TV-reclamebron van succes voor web-only bedrijven

Onderzoek

Het lijkt haast paradoxaal: het succes van internet kan niet zonder het succes van televisie. Toch is het zo. Sterker zelfs, zonder televisie zouden web-only

Topics: TV-reclame, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met