Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/11/15
Heineken-commercial The Chase wint STIVA Award 2015

De commercial ‘The Chase’ met in de hoofdrol James Bond, heeft de STIVA TV Award 2015 gewonnen. Publiek (18+) en vakjury verkozen de Heineken-commercial, gemaakt door bureau Wieden + Kennedy, tot de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial van 2015.

John-Paul Schuirink, Manager Communicatie & Public Affairs van Heineken nam de award vanmiddag in ontvangst uit handen van juryvoorzitter Fred van Raaij tijdens het jaarlijkse STIVA symposium in Muiden.

Initiatiefnemer STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) wil met de award laten zien dat alcoholmarketing leuk kan zijn én een manier is om consumenten te wijzen op verantwoorde alcoholconsumptie.

Geen druppel
Een vakjury nomineerden negen alcoholcommercials waaruit jury en publiek samen de winnaar kozen: “We hebben gekeken naar de kwaliteit en creativiteit van de commercial maar ook naar de verantwoorde alcoholmarketing in de commercial. Opvallend, in veel alcoholcommercials dit jaar wordt geen druppel alcohol gedronken.The Chase is leuk om naar te kijken met een spectaculaire beeldvoering en een volkomen duidelijk verhaal zonder ook maar één gesproken woord”, zegt juryvoorzitter Van Raaij.

40 alcoholcommercials
De vakjury selecteerde uit 40 alcoholcommercials negen nominaties waaruit ook het publiek mocht kiezen. Iedereen van 18 jaar en ouder mocht eenmalig een favoriete commercial aanwijzen. Een leeftijdscheck maakte onderdeel uit van het stemproces.

De stemmen van de jury (50%) en het publiek (50%) bepaalden samen de winnaar van de STIVA TV Award 2015. De andere genomineerden waren: The match (Heineken), Highway Men (Amstel Radler), Terras (Bavaria), Honey (Jack Daniels), Jaartje buitenland (Amstel), 400 jaar plop (Grolsch), Begin Desire (Martini) en Cities of the World (Heineken).

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/12/19

Denk bij het inzetten van TV-reclames zowel aan bereik als aan performance

Nieuws Onderzoek

Voor adverteerders die een zo groot mogelijk bereik nastreven is TV een goed medium. Maar bereik alleen is niet genoeg. De prestaties van TV-reclames zijn

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

04/01/22

Geen alcoholreclame in 2022 op twee jongerenzenders

Nieuws

STIVA heeft laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Dit betekent dat in

Topics: Regelgeving TV-reclame

09/02/16

Nielsen VS rapporteert: Live TV blijft dominant

SPOT TV kijken is dominant

Onderzoek

Live TV is de primaire manier waarop Amerikanen video-content bekijken. Dat blijkt uit de Nielsen Q3 2015 rapportage van The Total Audience Report. Nielsen rapporteert

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

6 november

Content Marketing | The Awards 2024 – Zet jouw werk in de spotlights!

Content Marketing | The Awards 2024 Kom op 6 november naar de feestelijke uitreiking in Haarlem!

6 november

asi Internationale Radio & Audio en Televisie & Video Conferenties 2024

Terug naar Venetië, Italië, voor de asi Internationale Radio & Audio en Televisie & Video Conferenties

(Offline) Media Specialist

Mediaplus, onderdeel van de wereldwijde Serviceplan Group Netherlands, zoekt een ervaren mediaprofessional die verantwoordelijk is voor het ontwikkelen, plannen en inkopen

Project Manager

Nielsen zoekt een Project Manager met sterke analytische en communicatieve vaardigheden die klanten in de sport- en media-industrie kan adviseren over

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met