Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/11/15
Heineken-commercial The Chase wint STIVA Award 2015

De commercial ‘The Chase’ met in de hoofdrol James Bond, heeft de STIVA TV Award 2015 gewonnen. Publiek (18+) en vakjury verkozen de Heineken-commercial, gemaakt door bureau Wieden + Kennedy, tot de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial van 2015.

John-Paul Schuirink, Manager Communicatie & Public Affairs van Heineken nam de award vanmiddag in ontvangst uit handen van juryvoorzitter Fred van Raaij tijdens het jaarlijkse STIVA symposium in Muiden.

Initiatiefnemer STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) wil met de award laten zien dat alcoholmarketing leuk kan zijn én een manier is om consumenten te wijzen op verantwoorde alcoholconsumptie.

Geen druppel
Een vakjury nomineerden negen alcoholcommercials waaruit jury en publiek samen de winnaar kozen: “We hebben gekeken naar de kwaliteit en creativiteit van de commercial maar ook naar de verantwoorde alcoholmarketing in de commercial. Opvallend, in veel alcoholcommercials dit jaar wordt geen druppel alcohol gedronken.The Chase is leuk om naar te kijken met een spectaculaire beeldvoering en een volkomen duidelijk verhaal zonder ook maar één gesproken woord”, zegt juryvoorzitter Van Raaij.

40 alcoholcommercials
De vakjury selecteerde uit 40 alcoholcommercials negen nominaties waaruit ook het publiek mocht kiezen. Iedereen van 18 jaar en ouder mocht eenmalig een favoriete commercial aanwijzen. Een leeftijdscheck maakte onderdeel uit van het stemproces.

De stemmen van de jury (50%) en het publiek (50%) bepaalden samen de winnaar van de STIVA TV Award 2015. De andere genomineerden waren: The match (Heineken), Highway Men (Amstel Radler), Terras (Bavaria), Honey (Jack Daniels), Jaartje buitenland (Amstel), 400 jaar plop (Grolsch), Begin Desire (Martini) en Cities of the World (Heineken).

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

21/11/22

Branding werkt in 80% van de gevallen beter dan performance marketing

Nieuws

Branding stimuleert de verkoop, verbetert de ROI en verhoogt zelfs het rendement van actiemarketing, bezuinig er niet op! Dat is de hoofdconclusie die marketingdatasoftware platform

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en