Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

31/10/23
Interieur- en lifestylezender HGTV komt naar Nederland

Warner Bros. Discovery haalt de zender HGTV begin 2024 naar Nederland. De interieur- en lifestylezender met een breed scala aan interieurinspiratie- en verbouwingscontent is al in 93 andere landen te zien en is wereldwijd een succesvol merk. Bekende HGTV-programma’s zijn Celebrity IOU, waarin de broers Jonathan en Drew Scott samen met celebrities huizen een complete make-over geven en vervolgens als verrassing schenken aan mensen die iets speciaals voor hen hebben betekend, My Lottery Dream Home met David Bromstad die loterijwinnaars helpt met hun gewonnen geld éindelijk dat grote droomhuis te kopen en House Hunters – inmiddels al 205 seizoenen verder – waarin huizenkopers nauw worden gevolgd in de zoektocht naar de nieuwe perfecte woning waarbij de plus- en minpunten zorgvuldig tegenover elkaar worden afgewogen.

HGTV maakt haar intrede in Nederland op maandag 15 januari 2024. Vanaf dat moment kunnen kijkers met een TV-abonnement bij aanbieders KPN, Ziggo en Odido* zich laten inspireren en hun hart ophalen aan de uitgebreide programmering. De meeste programma’s bij HGTV zijn ook te zien op streaming service discovery+.

We Love Home! 
Van inrichten, stijlen, renoveren, aankopen tot verkopen, bij HGTV kan de kijker terecht voor álles in en rondom het huis. HGTV laat de werelden zien van échte mensen met mijlpalen die zij willen behalen in hun interieur-, renovatie- of andere huisprojecten. Programma’s bij HGTV in Nederland zijn straks o.a. Fixer To Fabulous, waarin we zien hoe het getrouwde stel Dave en Jenny Marrs in de Amerikaanse staat Arkansas alles op alles zet om historische huizen in en om hun thuisstad Bentonville in ere te herstellen. Of No Reno Demo waarin social media influencer Jennifer Todryk de mooiste renovaties doet zónder mega sloopwerk. Jennifer combineert slimme design-oplossingen met kostenbesparende ideeën om zo schitterende home make overs te creëren en de levenslange dromen van de huiseigenaren eindelijk uit te laten komen.

Tatiana Lagewaard, Head of Content & Programming bij Warner Bros. Discovery: ”We zijn blij de zender HGTV aan het Warner Bros. Discovery-portfolio toe te mogen voegen en daarmee dit mooie merk naar Nederland te halen. Met ‘content dat staat als een huis’, zoals de programma’s Fixer To Fabulous en No Demo Reno, zijn we dé aangewezen plek voor interieurfans en renovatieliefhebbers. Tegelijkertijd wordt HGTV ook een partij die adverteerders en commerciële-partners direct in verbinding brengt met een specifieke lifestyle-doelgroep. Ons doel is om met HGTV een bron aan inspiratie te zijn, maar ook een zender om even lekker bij te relaxen.”

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met