Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/05/16
Mobiele contacten meer effect

Consumenten maken steeds meer gebruik van verschillende devices om content te consumeren. De inzet van online video is dan ook een belangrijk onderdeel in de mediamix. Is er verschil in impact tussen een online video boodschap die op mobiele devices of die via laptop/desktop wordt bekeken? RTL en Mindshare onderzochten dit.

Meer effect
Het onderzoek werd uitgevoerd bij een gecombineerde TV- en online video campagne voor Unilever’s Soep in Zak. Daaruit bleek dat mobiele contacten meer toegevoegd effect leveren in combinatie met TV dan laptop/desktop-contacten. Dit geldt zowel voor merkeffecten onderin de merkfunnel (voorkeur, aankoopintentie) als voor spontane reclameherkenning en propositiebekendheid. Online videocontacten voegen tijdens de eerste flight 11% herkenning toe aan de TV-campagne.

Gebruik
Bij een smartphone gebruikt men twee keer zo vaak een koptelefoon als bij een laptop of desktop, vooral 20- tot 29-jarigen. Smartphones worden vaker onderweg gebruikt. Er vindt minder multitasking plaats bij kijken naar een smartphone dan naar TV. Ook is er minder frequent switchgedrag. Laptops en tablets worden vooral thuis gebruikt. Zo’n 60% gaat regelmatig ‘naar bed’ met video op zijn tablet of smartphone, vs 28% voor laptops. Bij 20- tot 29-jarigen ligt dit percentage beduidend hoger (66%) dan bij 40- tot 49-jarigen (47%).

Over het onderzoek
Tijdens twee campagneflights werd een online enquête afgenomen onder 1.650 RTL XL-kijkers.

Download de infographic met het overzicht van alle resultaten.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

05/12/23

Peter Field podcast over de veerkracht van TV

Nieuws Onderzoek

De bekende marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is door hoofdredacteur Omar Oakes van The Media Leader in een podcast geïnterviewd naar aanleiding van zijn presentatie tijdens

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect

29/01/15

Variatie in lengte commercial werkt het best

SPOT Variatie in lengte commercial werkt het best

Onderzoek

Millward Brown analyseert 132.000 TV-commercials op lengte. Er bestaat geen optimale lengte voor een TV commercial. Veel TV-campagnes zullen juist profiteren indien ze verschillende lengte

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

31/03/16

TV-reclames die een verhaal vertellen zijn effectiever

SPOT TV-reclames die een verhaal vertellen zijn effectiever

Onderzoek

Een TV-commercial die een verhaal vertelt en niet schreeuwt wordt beter herinnerd en is effectiever. Dit blijkt uit neurowetenschappelijk onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau

Topics: TV-reclame, Reclame-effect

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

13 juni

NIMA Marketing Day 2023

Op 13 juni 2024 organiseren NIMA en MarketingTribune de achtste NIMA Marketing Day. De NMD is

Media Director

ZIGT is per direct op zoek naar Media Director-Hoofddorp. Je hebt je strepen verdiend aan mediabureauzijde, waar je minimaal 5 jaar

Strategy Director

ZIGT is per direct op zoek naar Strategy Director-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met