Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

22/09/21
Muziekzender XITE start met cookieloze reclame

De digitale muziekzender XITE biedt zijn kijkers de mogelijkheid om ‘anoniem’ te kijken, zodat er adverteerders hen niet kunnen tracken en profileren. Zoals op het web en in mobiele apps nieuwe privacyregels gelden, zo gelden die ook voor online streamingplatformen. Gebruikers die niet willen inloggen en trackerloos willen kijken, moeten dat kunnen doen.

XITE is hiertoe een samenwerking aangegaan met het bedrijf Opt Out Advertising. Dat gaat de zogeheten no consent-technologie leveren. Concreet betekent dat, dat de Nederlandse technologie wordt ingezet om reclame uit te serveren naar de groeiende groep kijkers die niet identificeerbaar willen zijn.

Consent
Tegenwoordig is het verplicht om consent te vragen binnen Smart TV, CTV- en OTT-omgevingen. Ook XITE merkt dat er kijkersgroepen zijn die liever geen persoonsgegevens willen delen voor advertentiedoeleinden. De groep die niet akkoord gaat met het delen van persoonsgegevens hoeft hierdoor niet meer uitgesloten te worden van relevante advertenties“, zegt Robby Kraai, director Advertising Technology bij XITE, in een persbericht.

Merken die al langer op televisie adverteren, zullen geen moeite hebben met de no consent-groep. Immers, bij tv werden hun commercials altijd al ingekocht op basis van context en bereikcijfers. Opt Out Advertising ging afgelopen voorjaar van start. Het bestaat uit een aantal voormalig leden van het digitale team van STER en technologiebedrijf Ortec.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en