Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/09/20
Talpa Gaming lanceert streaming platform voor games: Playtime

De Gaming-divisie van Talpa Network lanceert vandaag Playtime, een nieuw Nederlands online spelplatform met exclusieve Nederlandse content als Lingo, Dolfje Weerwolfje en Denksport, aangevuld met bijzondere Originals. Om het nieuwe platform te promoten gaat vandaag een commercial live, gemaakt door het Bureau van Talpa Network.

Playtime is een streaming-platform waarop spelers meer dan 300 games in verschillende categorieën en moeilijkheidsgraden kunnen spelen zonder ze te downloaden. Playtime heeft klassiekers van legendarisch gamebedrijf Atari, exclusieve Nederlandse content als Lingo, Denksport, Kikker en Dolfje Weerwolfje, plus content van internationale merken als Studio 100, Disney, Cartoon Network en Nickelodeon.

Het platform is de afgelopen maanden door duizenden Nederlanders ge-beta-test en Playtime is nu klaar voor een groot en breed publiek. Voor de jongere spelers is er een veilige kids-omgeving waarvoor ouders een profiel kunnen instellen. Op die manier hebben kinderen uitsluitend toegang tot spelletjes die voor hun leeftijdscategorie geschikt zijn.

Playtime is een initiatief van Talpa Gaming, powered by Azerion: een joint venture tussen Talpa Network, en Azerion, Europees marktleider in casual gaming. Hun gebundelde krachten maken Playtime een sterk merk binnen de casual games-markt. Louise van Nispen, CEO van Talpa Gaming: “Meer dan acht miljoen Nederlanders van alle leeftijden spelen graag online, inmiddels de snelst groeiende vorm van entertainment. Met Playtime bieden we een hoogwaardig en onderscheidend platform door de specifieke focus op de Nederlandse consument, de gebruiksvriendelijkheid en de unieke selectie aan games van topmerken. De kennis van de Nederlandse markt en mediakracht van Talpa Network in combinatie met de technische expertise van Azerion maakt Playtime een geweldig platform voor het hele gezin.

De lancering van Playtime wordt ondersteund met een tv-campagne, digital en social advertenties. De tv-commercial van Playtime is voortgekomen uit een samenwerking tussen het Bureau van Talpa Network en regisseur Michael Middelkoop. De creatieve insteek van Michael Middelkoop komt sterk naar voren. We zien spelers zich dusdanig inleven in hun spel, dat ze tijdens het spelen als het ware hun karakter worden. Fireboy en Watergirl lopen de keuken in, waar twee prinsessen (vader en dochter) druk bezig zijn met hun eigen spelletje. Hierna schuiven Dolfje Weerwolfje en een speelkaart aan. Als de moeder iedereen vraagt om de spelletjes even weg te leggen voor het ontbijt, popt iedereen weer terug in hun eigen lichaam. Zo komt de rijke en plezierige wereld van Playtime letterlijk tot leven in de tv-commercial.

Playtime is speelbaar op smartphone, tablet en PC. Het platform is snel en gemakkelijk op te starten via webpagina Playtime.nl. Een abonnement is de eerste maand gratis. Na deze proefperiode kunnen abonnees voor een vast laag bedrag van €4.99 per maand onbeperkt spelen op maximaal 5 schermen tegelijk. Zonder extra kosten of advertenties.

TV Commercial: https://www.youtube.com/watch?v=rEdmA4mHwhE

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

12 september

‘Best of IBC-tour’ 2022

Van 9 tot en met 12 september vindt in RAI Amsterdam de International Broadcast Convention

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en