Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

08/05/20
RTL AdConnect lanceert VMP Connect: pan-Europees reclame-inkoopplatform BVOD

RTL AdConnect, het internationale sales netwerk van RTL Group, is er als eerste in geslaagd een reclameplatform te ontwikkelen voor toepassing in BVOD (Broadcast Video On Demand). Via het platform kunnen adverteerders en bureaus video campagnes programmatic inkopen en hun campagnes naadloos integreren met het premium BVOD aanbod van de Europese broadcasters in het netwerk van RTL ADConnect.

Met VMP Connect kunnen internationale merken hun reclamecampagnes eenvoudig uitrollen in lokale markten. Het gaat verder dan inkoop alleen: de campagnes kunnen met het platform ook worden ingesteld en gereedgemaakt voor uitzending. Het platform is compatible met de voornaamste DSP’s (Demand Side Platform). Er is geen ondersteunende technologie voor nodig. Ook het factuurproces is volledig in het platform geïntegreerd.

In eerste instantie wordt VMP Connect in vier landen uitgerold. De uitrol is versneld, om mediabureaus te ondersteunen die vanwege het coronavirus noodgedwongen vanuit huis moeten werken. Ontwikkeld door RTL Ad Connect is VMP Connect het eerste systeem dat adverteerders en hun bureaus toegang biedt tot de online broadcast video content van broadcasters in Spanje (A3 Player), Duitsland (TV Now), Frankrijk (6play) en België (RTL Play, 6play, MyTF1). Op deze manier krijgen gebruikers toegang tot maandelijks meer dan 225 miljoen views en 20 miljoen unieke gebruikers in vier markten.

Uiteindelijk zal de dienst worden uitgerold naar de BVOD-platforms van alle mediapartners van RTL AdConnect, waarmee adverteerders toegang krijgen tot een groot aantal premium mediamerken in tien Europese landen.

Voor adverteerders biedt het nieuwe VMP Connect schaal, gebruiksgemak en management van programmatic buying via hun eigen DSP, met een vast CPM-tarief per markt. Het platform biedt ook toegang tot een premium kijkerspubliek met een garantie voor een hoge completion rate (+90%), een hoge viewability (92%) en 100% vertrouwen brand safety en accountability.

Stéphane Coruble, Managing Director van RTL AdConnect: “Dit is de game changer waar klanten en agentschappen op hebben gewacht. Inkopers hebben vanaf nu toegang tot een vertrouwde catalogus, van premium broadcasters, in fraudevrije en brand safe omgevingen in heel Europa – via een enkel platform oplossing.”

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

11 januari

Koffiedik Kijken | VIA

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Diverse sprekers nemen een

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Team Manager Data Science

Als Team Manager Data Science geef je leiding aan een team van acht data scientists die dataproducten bouwen die een directe

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met