Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

28/11/23
XITE start Connected TV advertentienetwerk

Het Nederlandse muziekvideoplatform XITE kondigt een belangrijke stap aan in zijn groeistrategie. Deze ontwikkeling omvat een uitbreiding van het huidige advertentiebereik van XITE en premium muzieklabel content, met de toevoeging van onder andere Vevo, Spinnin’ Records en Qwest TV aan het netwerk. De uitbreiding is strategisch gericht op advertentievertegenwoordiging en verstevigt de positie van XITE in de markt.

“XITE groeit in razend tempo en we merken dat de vraag naar kwalitatieve Connected TV inventory inmiddels groter is dan het aanbod. Om onze adverteerders meer schaal te kunnen bieden, hebben we bewust gekozen voor sterke merken met een groot, kwalitatief bereik en premium brand safe content.” aldus Ingmar Rood, VP Global Advertising Sales bij XITE.

In een tijd waarin lineaire kijktijd afneemt, ervaart XITE een aanzienlijke groei in het bereik van haar interactieve TV-app en thematische FAST-kanalen. Rood benadrukt: “Meer en meer adverteerders zetten Connected TV in om hun doelgroep op de meest impactvolle manier te bereiken. Door gericht te targeten op bijvoorbeeld leeftijd, tijd of muziekgenre worden campagnes relevanter en effectiever. Om meer inzicht te kunnen geven in het effect van CTV campagnes, biedt XITE sinds kort ook brand lift studies aan.”

Met dit groeiende advertentienetwerk, dat binnenkort ook in andere Europese landen wordt uitgerold, bereikt XITE inmiddels miljoenen Nederlanders op het grote scherm. De uitbreiding van het bereik met gerenommeerde partners versterkt XITE’s positie als hét voorkeursplatform voor adverteerders die op zoek zijn naar kwalitatief bereik op TV.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

13/05/24

TV als reclameplatform transparant en toegankelijk maken

Nieuws Kennis

Adverteerders meer inzicht geven in de ingekochte TV-campagnes en TV-data beter toegankelijk maken, dat is het doel van het TIP-Dashboard. De gratis tool van Screenforce

Topics: Mediabestedingen, Online Video, Techniek, TV-reclame

19/09/16

Belgische Telenet (SBS) begint met adressable TV

Screenforce Belgische telenet sbs begint met adressable tv

Nieuws

Telenet-klanten krijgen binnenkort reclames te zien afgestemd op het profiel van de kijker. De Belgische distributeur, eigendom van Liberty Global, start in november met een

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

06/05/24

De transformatie van TV

Onderzoek Kennis

In een tijd waarin de digitale revolutie vrijwel alle facetten van ons leven beïnvloedt, bevindt het video-ecosysteem zich in volle transformatie. Geen enkel medium ontsnapt

Topics: Online Video, Techniek

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Marketing Executive voor 16 uur per week

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand ‘uitgespeeld’ en vaak je oortjes in voor

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met