Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 02/11/20 Vernieuwde klantportal Ster: campagneprognoses o.b.v. machine learning

    Deze week lanceert Ster haar vernieuwde Klantportal. In deze nieuwe versie biedt Ster – naast de reeds bestaande mogelijkheid om campagnes aan te vragen en te monitoren – als enige exploitant ter wereld gebruikers direct inzicht in prognoses voor TV- en radiocampagnes op basis van machine learning. Op die manier heeft de klant bij het maken van campagneplannen al een duidelijk beeld van wat de campagne qua bereik kan opleveren.

    Een uniek inzicht in bereik
    Wanneer een klant in de vernieuwde Ster Klantportal een concept aanmaakt voor een campagne krijgt hij of zij direct inzicht in het bereik en de gemiddelde contactfrequentie (GCF) van die TV- of radiocampagne. Dit wordt gedaan aan de hand van machine learning: op basis van duizenden campagneanalyses uit het verleden, het verwachte aantal commercials en het aantal GRP’s* wordt in de Ster Klantportal een prognose gemaakt van wat de campagne gaat opleveren. Deze machine learning-prognoses zijn uniek en alleen toegankelijk voor campagnes bij Ster.

    Sneller, efficiënter en toegankelijker
    In de vernieuwde Klantportal zijn prognoses voor klanten direct en gratis inzichtelijk zonder tussenkomst van een accountmanager, waardoor er geen wachttijd meer is op een prognose. Voor klanten is er daarnaast nu een volwaardig alternatief voor vaak kostbare systemen. Het aanvraagproces van campagnes is daarmee sneller, efficiënter én toegankelijker voor een grotere groep merken en organisaties.

    Ster-directeur Frank Volmer: ‘We vinden het belangrijk dat adverteren bij Ster voor alle merken en organisaties toegankelijk is. Vol trots lanceren we onze vernieuwde Ster Klantportal waarin we als enige exploitant ter wereld klanten direct inzicht bieden in wat een TV- of radiocampagne kan opleveren. Ik ben blij dat we zo een gratis en toegankelijk boekingssysteem kunnen bieden voor merken en mediabureaus.‘

    Een persoonlijke bibliotheek
    Naast deze prognoses is de Ster Klantportal in een nieuw jasje gestoken en heeft deze een persoonlijke bibliotheek waar klanten al hun eerdere campagnes en materiaal terug kunnen vinden. Met dit laatste reageert Ster op de wensen van klanten die graag een mogelijkheid wilden om al hun materiaal in te zien.

    *Gross rating points: Eén GRP staat voor één reclamecontact met één procent van de doelgroep. Eén GRP staat daarmee gelijk aan één procent kijk- en luisterdichtheid binnen de doelgroep.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce