Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

03/09/24
Ton Schoonderbeek gaat Nationaal Media Onderzoek verlaten na succesvolle lancering

Met een solide bereiksonderzoek-architectuur, plannen voor volgende fases, verbreding en een topteam van onderzoekers is er een stevig fundament neergezet voor het Nationaal Media Onderzoek. De opdracht van algemeen directeur Ton Schoonderbeek als kwartiermaker loopt daarmee ten einde: “mission completed”. Het bestuur van NMO zoekt naar opvolging. Ton zal in komende tijd nog volop actief zijn voor NMO tot uiterlijk eind februari 2025. Patricia Sonius blijft als Directeur Onderzoek verbonden aan NMO.

Op 1 januari 2024 werd Stichting Nationaal Media Onderzoek officieel de opvolger van de verschillende organisaties voor mediabereiksonderzoek. Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Stichting Nationaal Luisteronderzoek (NLO) gingen op in de nieuwe organisatie van NMO. Ook het Online bereiksonderzoek van VINEX werd daarin opgenomen. Vóór 1 januari 2024 werden alle verschillende bereiksonderzoeken sterk verbeterd en opnieuw in de markt gepositioneerd. Inmiddels draaien alle standaarden van NMO op volle toeren en leveren zij datasets over mediagedrag die door alle marktpartijen in de mediabranche volop worden gebruikt.

Het team van NMO is eveneens op volle sterkte. Onder leiding van Patricia Sonius is een team van circa zeven mediaonderzoekers hard aan de slag met de onderzoeken van NMO en met de optimalisaties en innovaties die nodig zijn om de onderzoeken toekomstbestendig te maken en te houden. Daarnaast is een team van circa vijf medewerkers bij NMO betrokken bij ondersteunende diensten, zoals informatie & communicatie, helpdesk activiteiten en administratieve en financiële zaken.

Ton Schoonderbeek over zijn aanstaande vertrek bij NMO: “Mijn missie is volbracht. De organisatie staat en alles wat nodig is om NMO naar een volgende fase te brengen is afgerond. Ik heb alle vertrouwen in het team en in Patricia in het bijzonder. Met veel plezier heb ik met haar samengewerkt en ik ben enorm trots op wat wij in een betrekkelijk korte tijd hebben bereikt.”.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met