Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

16/10/17
Nederlandse reclame-industrie maakt zich sterk voor het nut van reclame

Reclame is overal: op radio en TV, in magazines en dagbladen, online, op straat, op het station, langs het sportveld en in het museum. Het primaire doel van reclame is om producten of diensten te promoten, maar het maatschappelijk nut en belang van reclame is veel groter.

Reclame is een onmisbaar element in onze samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Die boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie nu gezamenlijk naar buiten in de campagne Nut van Reclame.
Wist jij bijvoorbeeld dat reclame…

… bijdraagt aan ons zeer uitgebreid cultureel aanbod? Evenementen, concerten en musea worden door ons bedrijfsleven gesponsord.
… zorgt voor schone en veilige bus- en tramhokjes?
… bijdraagt aan de innovatiekracht van Nederland?
… bijdraagt aan de mogelijkheid om te sporten in Nederland? Niet alleen als amateur, maar ook als professional.
… bijdraagt aan onze werkgelegenheid? Dankzij reclame zijn ongeveer 213.000 personen werkzaam in de reclame-industrie.
… bijdraagt aan marktwerking? Doordat reclame een belangrijke bron van informatie en prijsvorming is.
… door zelfregulering ervoor zorgt dat betrouwbaar en geloofwaardig is?

Met de campagne willen deze vertegenwoordigers van de Nederlandse reclame-industrie – BVA, VEA, DDMA, IAB, MMA, NDP Nieuwsmedia, Outreach, PMA, RAB en Screenforce- een positief geluid aan de politiek laten horen over wat reclame bijdraagt aan de samenleving. Want reclame inspireert, innoveert, faciliteert en financiert.

Kijk voor meer informatie op www.nutvanreclame.nl.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

19/09/16

Belgische Telenet (SBS) begint met adressable TV

Screenforce Belgische telenet sbs begint met adressable tv

Nieuws

Telenet-klanten krijgen binnenkort reclames te zien afgestemd op het profiel van de kijker. De Belgische distributeur, eigendom van Liberty Global, start in november met een

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

11/09/17

Acht tips voor effectieve TV-partnerships

Acht tips voor effectieve TV-partnerships

Nieuws Kennis

Om optimaal gebruik te maken van een TV-partnership moeten merken deze niet alleen integreren in hun TV-campagne maar in zo veel mogelijk marketingactiviteiten als mogelijk.

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

17/09/18

TV-reclame geeft een boost aan online KPI’s automerken

Nieuws Onderzoek Kennis

Automerken die hun bestedingen aan TV-reclame in het vierde kwartaal van 2017 hebben verhoogd zagen een significante stijging in hun online KPI’s. Dat betreft zowel

Topics: Reclame-effect

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met