Reclame is overal: op radio en TV, in magazines en dagbladen, online, op straat, op het station, langs het sportveld en in het museum. Het primaire doel van reclame is om producten of diensten te promoten, maar het maatschappelijk nut en belang van reclame is veel groter.
Reclame is een onmisbaar element in onze samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Die boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie nu gezamenlijk naar buiten in de campagne Nut van Reclame.
Wist jij bijvoorbeeld dat reclame…
… bijdraagt aan ons zeer uitgebreid cultureel aanbod? Evenementen, concerten en musea worden door ons bedrijfsleven gesponsord.
… zorgt voor schone en veilige bus- en tramhokjes?
… bijdraagt aan de innovatiekracht van Nederland?
… bijdraagt aan de mogelijkheid om te sporten in Nederland? Niet alleen als amateur, maar ook als professional.
… bijdraagt aan onze werkgelegenheid? Dankzij reclame zijn ongeveer 213.000 personen werkzaam in de reclame-industrie.
… bijdraagt aan marktwerking? Doordat reclame een belangrijke bron van informatie en prijsvorming is.
… door zelfregulering ervoor zorgt dat betrouwbaar en geloofwaardig is?
Met de campagne willen deze vertegenwoordigers van de Nederlandse reclame-industrie – BVA, VEA, DDMA, IAB, MMA, NDP Nieuwsmedia, Outreach, PMA, RAB en Screenforce- een positief geluid aan de politiek laten horen over wat reclame bijdraagt aan de samenleving. Want reclame inspireert, innoveert, faciliteert en financiert.
Kijk voor meer informatie op www.nutvanreclame.nl.