Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

15/06/23
Nieuwe editie NMO Kids Monitor

Mediagedrag van kinderen 6-12 jaar in kaart gebracht

De resultaten van de NMO Kids Monitor 2023 zijn vanaf vandaag voor de hele markt beschikbaar. Dit multi-cliënt onderzoek is in maart en april 2023 uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos onder ruim duizend kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar. Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is verantwoordelijk voor de technische begeleiding van deze vierde editie.

Doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in het mediagebruik van kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar. Voor deze doelgroep is het mediagedrag in kaart gebracht: leesgedrag van relevante titels voor kinderen , informatie over het gebruik van diverse devices, het kijken naar televisie en videodiensten, het lezen van boeken, bioscoopbezoek en overige activiteiten.

De rapportage van de NMO Kids Monitor bevat een groot aantal onderwerpen. Een van de onderwerpen betreft het gebruik van devices. Het televisietoestel is het meest gebruikte apparaat onder kinderen: 95%  geeft aan deze vaak (55%) of af en toe (40%) te gebruiken. Daarna volgen de smartphone of mobiele telefoon (83%) en de tablet (81%).

Bij NMO draait alles om kijken, lezen en luisteren, op álle platformen én devices. Aan respondenten is gevraagd welke media-activiteiten zij doen op hun smartphone. Als we die activiteiten groeperen naar kijken, lezen en luisteren, dan komt ‘kijken’ op de eerste plaats: negen op de tien kinderen met een smartphone kijken naar tv-programma’s, films, series en andere videocontent op hun smartphone. 69% van de smartphone-bezitters luistert naar radiozenders of (streaming) muziek via hun smartphone. Lezen van tijdschriften en magazines, nieuwsberichten of andere content op de mobiele telefoon wordt door 44% van de kinderen met een smartphone of mobiele telefoon gedaan.

De resultaten zijn beschikbaar voor de afnemers van het onderzoek. Het is mogelijk om de volledige rapportage in de vorm van een PowerPoint te bestellen bij NMO.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

30/04/19

Hoe gaan kinderen van 3 tot 9 jaar om met media

Nieuws Onderzoek

Mediabureau Stroom uit Rotterdam onderzoekt elke twee jaar hoe kinderen in de leeftijd van 3 tot 9 jaar met media omgaan. Waar het mediagedrag van

Topics: Jongeren en media

23/06/16

Verslag SPOT Expertsessie Multi Channel Networks

SPOT Makers Channel Jonna van Kampen

Inspiratie

Meer dan 80 deelnemers waren 14 juni aanwezig tijdens onze Expertsessie over MCN’s. Drie topsprekers namen de aanwezigen in anderhalf uur tijd mee in de

Topics: Jongeren en media

16/06/16

TV-reclame belangrijkste bron ontdekken nieuwe merken en producten

Screenforce TV-reclame belangrijkste bron ontdekken nieuwe merken

Onderzoek

Ondanks de toegenomen tijd die consumenten besteden aan online platforms, is TV-reclame de belangrijkste bron voor consumenten voor het ontdekken van nieuwe merken en producten.

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met