Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

11/01/24
NMO Kijken – Jaaroverzicht 2023

In 2023 keek de Nederlander gemiddeld 132 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 12 minuten); in 2022 was dit 2 uur en 18 minuten. De Nederlander keek in 2023 gemiddeld per dag 100 minuten live naar televisiezenders. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2023 naar 24%, wat overeenkomt met 32 minuten per dag. In 2022 was dit nog 30 minuten per dag.

Gekeken naar het jaar 2023 is de invloed van corona niet meer zichtbaar, terwijl dit in 2022 nog wel relevant was. Daarnaast vindt de Nederlander de weg naar uitgesteld kijken steeds vaker. Het vernieuwde kijkonderzoek startte op 28 augustus 2023. Naast verbeterde gebruiksvriendelijkheid en een groter panel, is de techniek van de meting fijnmaziger en maakt het mogelijk om nieuwe vormen van reclame zoals addressable advertising in kaart te brengen. Het geeft op termijn ook inzicht in het online kijkgedrag op álle devices en in het kijkgedrag buitenshuis. De kijkcijfers van SKO zijn gebaseerd enkel op het kijkgedrag gemeten via alle tv-toestellen in het huishouden. Het kijken via een smartphone, tablet, laptop en PC zit vooralsnog niet in deze cijfers.

Het hele Jaaroverzicht kun je hier lezen.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/11/14

Kijkcijfers van Stichting KijkOnderzoek

SPOT SKO Kijkcijfers

Onderzoek

De kijkcijfers van Stichting KijkOnderzoek (SKO) vormen de graadmeter van het succes van zenders en programma’s. Iedere ochtend publiceert SKO cijfers over de aantallen kijkers

Topics: Kijkcijfers

18/04/17

Consumenten geven steeds meer geld uit aan TV-content

Nieuws

In plaats van dat consumenten hun betaalde TV-abonnementen opzeggen stellen ze hun eigen aanbod samen door hun TV-abonnement te combineren met aanvullende gratis en Subscription

Topics: Kijkcijfers, Online Video

21/01/15

Kijktijd TV in 2014 naar een nieuw record

SPOT Kijktijd TV in 2014 naar een nieuw record

Onderzoek

De Nederlander keek in 2014 gemiddeld 200 minuten per dag televisie (3 uur en 20 minuten). Dit is de hoogst gemeten kijktijd sinds het begin

Topics: Kijkcijfers

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met