Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • SPOT Reclamecode kansspelen

    01/01/15 Reclamecode kansspelen

    In de reclamecode kansspelen is verder uitgewerkt aan welke voorwaarden reclame voor kansspelen moet voldoen. De volgende regels zijn van belang voor adverteerders, bureaus en zenders:

    • Reclame voor kansspelen mag alleen gericht zijn op een verantwoorde deelname aan en het wekken van interesse voor het aangeboden kansspel.
    • Per 1 juli 2015 is het gebruik van de slogan: “speel bewust” verplicht bij reclames voor kansspelen.
    • Het is vergunninghouders verboden via lineaire televisiediensten reclame- en telewinkelboodschappen, met uitzondering van neutrale vermelding van sponsoring van media aanbod, uit te zenden tussen 06.00 en 19.00.
    • Reclame voor kansspelen mag niet aansporen tot onmatige deelname aan kansspelen. Onder onmatige deelneming wordt verstaan risicovol gedrag dat kan leiden tot kansspelverslaving.
    • Reclame voor kansspelen mag niet agressief of misleidend zijn, met name niet met betrekking tot de eigenschappen van of kansen op het winnen van een prijs bij de aangeboden kansspelen.
    • Er zal geen reclame voor kansspelen worden gemaakt door middel van en rondom specifiek op minderjarigen gerichte media, dan wel delen van deze media (speciale radio- en tv-programma’s).
    • De houder van de vergunning tot het organiseren van een speelcasino en houders van een vergunning voor speelautomaten richten hun reclame niet specifiek op jongvolwassenen in de leeftijd van 18 tot en met 23 jaar.
    • In reclame van kansspelaanbieders waarbij andere diensten of goederen dan kansspelen worden aangeprezen, moet voldoende duidelijk zijn dat deze worden aangeboden door een kansspelaanbieder.
    • Indien in het kader van een reclame voor kansspelen een prijs of een lot als gratis, als bonus of als cadeau wordt aangeboden, en men om van dit aanbod gebruik te maken een bepaalde verkoopverplichting heeft, dient de aankoopverplichting duidelijk als onderdeel van het aanbod in de uiting te worden vermeld. De waarde van het gratis item mag niet in de aankoopverplichting zijn verdisconteerd.
    • In reclame voor kansspelen mag niet de suggestie worden gewekt dat prijswinnaars verplicht zijn tot het verlenen van medewerking aan enige vorm van reclame voor de kansspelaanbieder.
    • Onverminderd wat hierover in de Nederlandse Reclame Code is vermeld dient bij iedere relevante reclame voor kansspelen duidelijk te worden vermeld waar informatie kan worden verkregen en kan worden nagezien ten aanzien van: specifieke kenmerken van aangeboden kansspelen, de kosten van deelneming, verplichtingen die zijn verbonden aan deelneming, verbod voor minderjarigen om deel te nemen, het waarborgen van de privacy van deelnemers, verantwoorde deelneming aan kansspelen, de gevaren van kansspelverslaving, de mogelijkheid voor hulpverlening met betrekking tot kansspelverslaving etc.
    • Het is houders van een aanwezigheidsvergunning voor kansspelautomaten in een hoogdrempelige inrichting niet toegestaan om reclame te maken voor door hen aangeboden kansspelen.
    • Kansspelaanbieders richten hun reclame voor kansspelen niet specifiek op maatschappelijk kwetsbare groepen.
    • In reclame voor kansspelen mogen in principe geen personen die jonger zijn of lijken dan 18 jaar worden afgebeeld.

    Deze code in aangepast en in werking getreden met ingang van 1 januari 2015
    Kijk hier voor meer informatie over de reclamecode kansspelen.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 23 - 25 maart - Festival of Marketing
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 21 - 22 april - The Future of Brands and Marketing
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: Kruidvat, FreelanceFactoring en @VanMoof. Het e-bikemerk laat op een bijzonde… twitter.com/i/web/status/13673…

    4 maart 2021 08:54

  • Van 23 tot en met 25 maart vindt het Festival of Marketing plaats, met een indrukwekkende lijst van Engelse en inte… twitter.com/i/web/status/13666…

    2 maart 2021 09:16

  • RT @michel_screen: Aan het woord de grootste adverteerder in 2020. #albertheijn . pic.twitter.com/q86AyMaOCJ

    25 februari 2021 14:45

  • RT @michel_screen: #CBS/Viacom komt via VS, Canada naar de Nordics met haar nieuwe SVOD propositie: #ParamountPlus. Eens kijken wannee… https://t.co/652ux6pnhu

    25 februari 2021 14:45

  • Er staan drie ‘sport’-gerelateerde commercials op het #CommercialPrikbord, die van @SaveSalla, @CentrFit en… twitter.com/i/web/status/13649…

    25 februari 2021 14:37

  • Op dinsdag 9 maart is het zover: dan presenteert Screenforce via een webinar de resulta… twitter.com/i/web/status/13648…

    25 februari 2021 09:59

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce