Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

01/10/21
Reclameregels publieke omroepen

Regels voor reclame in de Mediawet die alleen voor de publieke omroepen gelden.

  • In beginsels zijn reclameblokken bij de publieke omroep alleen toegestaan tussen twee programma’s in. Uitzondering hierop is de gebruikelijke pauzes in een (sport)evenement als dat in zijn geheel wordt uitgezonden en het programma langer duurt dan anderhalf uur en de onderbreking ten minste 1 minuut duurt. Deze uitzondering geldt niet voor programma’s van kerkelijke en geestelijke aard en voor programma’s die bestemd zijn voor kinderen jonger dan 12 jaar.
  • Programma’s mogen geen vermijdbare reclame-uitingen bevatten. Niet vermijdbare reclame-uitingen zijn uitingen die behoren tot het normale straatbeeld en die zonder opzet en zonder nadruk gedurende enkele seconden in een programmaonderdeel voorkomen.
  • Vermijdbare reclame-uitingen zijn toegestaan in programma’s van informatieve of educatieve aard als het tonen of vermelden van het product past binnen de context van het programma. Dit geldt voor alle programma’s behalve als deze specifiek bedoeld zijn voor kinderen onder de 12 jaar.
  • In beginsel mag media-aanbod van de publieke omroepen niet gesponsord worden. Uitzondering hierop is als het gaat om media-aanbod van culturele- en educatieve aard, de weergave van sportwedstrijden of sportevenementen en het verslag van evenementen ten behoeven van ideële doelen. Deze uitzondering geldt niet als het hiervoor genoemde evenement geheel of gedeeltelijk bestaat uit nieuws, actualiteiten of politieke informatie of als deze evenementen in het bijzonder bestemd zijn voor kinderen jonger dan 12 jaar.
Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/10/21

Mediawet

Kennis

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap is verantwoordelijk voor de Mediawet. Het Commissariaat van de Media houdt toezicht op de naleving van de mediawet.

Topics: Regelgeving TV-reclame

01/10/21

Nederlandse Reclame Code (NRC)

SPOT Nederlandse Reclame Code SRC

Kennis

De Nederlandse Reclame Code is opgesteld door de Stichting Reclame Code. Deze code geldt voor alle reclames die in Nederland worden gemaakt. De code is

Topics: Regelgeving TV-reclame

19/12/19

CvdM: Hoogste rapportcijfer voor TV-aanbieders (7.7) sinds begin meting in 2014

Nieuws Onderzoek

Het medium TV speelt nog altijd een belangrijke rol voor consumenten, concludeert het Commissariaat voor de Media in het ‘onderzoek Televisiepakketten en kijkgedrag’. Er is

Topics: Regelgeving TV-reclame

7 maart

YIM Talentdag

Op 7 maart vindt bij Omnicom Media Group de YIM Talentdag plaats waarin talenten werken aan

12 maart

TV Jaarrapport 2023

Dinsdag 12 maart presenteren we het Screenforce TV Jaarrapport 2023 en geven we antwoord op vragen als hoe het

12 maart

Training Stichting Reclame Code

Training: Reclame via social media en influencer marketing Wanneer is sprake van reclame volgens de Nederlandse

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Senior Project Manager – Concepting & Partnerships

Talpa Network is per direct op zoek naar Senior Project Manager. Werk jij graag in een creatieve, ondernemende organisatie en staat

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met