Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • SPOT reclamecode Publieke Omroepen

    01/01/15 Reclameregels publieke omroepen

    Regels voor reclame in de Mediawet die alleen voor de publieke omroepen gelden.

    • In beginsels zijn reclameblokken bij de publieke omroep alleen toegestaan tussen twee programma’s in. Uitzondering hierop is de gebruikelijke pauzes in een (sport)evenement als dat in zijn geheel wordt uitgezonden en het programma langer duurt dan anderhalf uur en de onderbreking ten minste 1 minuut duurt. Deze uitzondering geldt niet voor programma’s van kerkelijke en geestelijke aard en voor programma’s die bestemd zijn voor kinderen jonger dan 12 jaar.
    • Programma’s mogen geen vermijdbare reclame-uitingen bevatten. Niet vermijdbare reclame-uitingen zijn uitingen die behoren tot het normale straatbeeld en die zonder opzet en zonder nadruk gedurende enkele seconden in een programmaonderdeel voorkomen.
    • Vermijdbare reclame-uitingen zijn toegestaan in programma’s van informatieve of educatieve aard als het tonen of vermelden van het product past binnen de context van het programma. Dit geldt voor alle programma’s behalve als deze specifiek bedoeld zijn voor kinderen onder de 12 jaar.
    • In beginsel mag media-aanbod van de publieke omroepen niet gesponsord worden. Uitzondering hierop is als het gaat om media-aanbod van culturele- en educatieve aard, de weergave van sportwedstrijden of sportevenementen en het verslag van evenementen ten behoeven van ideële doelen. Deze uitzondering geldt niet als het hiervoor genoemde evenement geheel of gedeeltelijk bestaat uit nieuws, actualiteiten of politieke informatie of als deze evenementen in het bijzonder bestemd zijn voor kinderen jonger dan 12 jaar.
    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 9 maart - Webinar Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • 10 maart - RTL AdConnect: Your guide to Addressable TV in Europe
  • 25 maart - Mediatel - Videoscape Europe
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 22 april - Dutch Marketing Awards
  • 8-10 juni - ANGA COM
  • 2 september - AMMA Awards

vacatures

  • Open sollicitatie – Ster
  • ViacomCBS – Project Manager

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Screenforce publiceert een reeks van drie artikelen over e-commerce. Het derde en laatste artikel gaat over het onl… twitter.com/i/web/status/13641…

    23 februari 2021 09:49

  • Volgens YouGov vertrouwt slechts 1 op de 10 Engelsen reclame op social media. Ook in Nederland is dat vertrouwen he… twitter.com/i/web/status/13637…

    22 februari 2021 10:22

  • Het #CommercialPrikbord is een bron van #inspiratie, met deze week: @bumruncanada, @Exact_NL en @kayosports. Deze l… twitter.com/i/web/status/13623…

    18 februari 2021 10:55

  • Inspirerende business case uit Denemarken: saleshuis TV 2 heeft het platform ‘TV 2 Connect’ gelanceerd. Een uniek s… twitter.com/i/web/status/13616…

    16 februari 2021 09:00

  • Heb jij je al ingeschreven voor het webinar van het TV Jaarrapport 2020 op dinsdag 9 maart? Naast de presentatie va… twitter.com/i/web/status/13598…

    11 februari 2021 13:58

  • Het tweede artikel van de drieluik over e-commerce gaat over het e-commerce aankoopgedrag en de rol die media daarb… twitter.com/i/web/status/13590…

    9 februari 2021 08:31

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce