Persbericht, 1 mei 2023
Nieuw RTL logo kleurt mee met content
Op 1 mei krijgt RTL een nieuwe visuele identiteit met één logo. Het meerkleurig logo is overal terug te zien: in de bedrijfscommunicatie en op de TV-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z, de themazenders RTL Crime, RTL Lounge en RTL Telekids en op RTL.nl en in de RTL app. RTL wil daarmee zijn kijkers, bezoekers, relaties en werkzoekenden één ervaring bieden. Eén RTL.
Meerkleurige kracht en eenvoud
RTL is de voorkeursbestemming voor verhalen waar Nederland zich in kan herkennen, die verbinden, die het gesprek van de dag bepalen en de actualiteit dichtbij brengen. Deze content vormt het hart van de nieuwe huisstijl. Het nieuwe veelkleurig logo focust op de veelzijdigheid van het aanbod. Het logo kleurt daarom mee met de content en weerspiegelt de verscheidenheid en diversiteit van de programma’s en het online aanbod. RTL is er voor iedereen.
Corporate en zenderlogo’s worden één
Vanaf 1 mei wordt de nieuwe visuele identiteit in Nederland niet alleen uitgerold over het corporate merk, maar ook over alle zenders en op RTL.nl. RTL Nederland wil hiermee één ervaring bieden. Het bedrijf wil dat alle touch points en alle communicatie optellen en bijdragen aan één identiteit, één RTL. RTL Nederland sluit zich met deze rebranding aan bij de Europese uitrol van het RTL merk.
Herkenbare zenderlogo’s
De RTL-zenders gelden voor veel kijkers als gidsen in een druk medialandschap. Om het onderscheid tussen de zenders toch duidelijk genoeg te houden is de identiteit in Nederland verder ontwikkeld met CapeRock, een Brand Design Studio uit Amsterdam. Wanneer RTL de kijker aan de hand wil nemen, maakt het bedrijf gebruik van herkenbare zenderkleuren. Zoals het vertrouwde oranje van RTL 4.
Speelse en kleurrijke illustraties
Naast het multicolor logo en de content, gebruikt RTL in zijn corporate huisstijl kleurrijke illustraties. De huisstijl is doorontwikkeld door een team van Nederlandse vormgevers: John Beckers, Eveline Schram en Anouk van Dijk. Belangrijke thema’s van RTL Nederland, zoals diversiteit & inclusiviteit, duurzaamheid en de herkenbaarheid van zijn maatschappelijke en culturele waarden komen ook in de illustraties en de animaties verder tot leven.
Noot voor de redactie
Beeldmateriaal:
Een impressie van de nieuwe huisstijl is te zien in deze reel.
Hier kunt u beeldmateriaal downloaden.
Voor meer informatie of het aanvragen van een interview kunt u contact opnemen met Kim Koppenol, Director Communicatie en Merkstrategie, Kim.Koppenol@rtl.nl