Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • bumper ads

    05/04/17 RTL lanceert nieuw product: bumper ads

    RTL breidt de video-advertentiemogelijkheden uit met een nieuw product: de bumper ad. Deze korte pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL. RTL is hiermee de eerste broadcaster in Nederland die dit product met snackable reclames vertoont. Door de advertenties programmatic aan te bieden via het video-inventory managementplatform SpotX, bereiken ze een doelgericht publiek.

    6 seconden
    Een bumper ad is een pre-roll van zes seconden of minder die voorafgaand aan een online video wordt weergegeven. Een korte videoboodschap kan voor de consument minder storend zijn en tot optimale vertoning leiden. Een bumper ad kan een korte krachtige boodschap zijn, maar kan ook worden ingezet als teaser voor een videocampagne of als remarketing-optie voor het creëren van extra bewustzijn van een videoboodschap.

    KPN is enthousiast over het nieuwe product. Howard Liem, Media Manager bij KPN: “Het kijkgedrag van mensen verschilt per device. Om de effectiviteit te vergroten vinden wij het belangrijk dat de creatie van de campagne past bij het medium. Op mobiel is de mediaconsumptie veelal vluchtig en kijkt men vaak onderweg naar korte filmpjes. Gebruikers ervaren een lange pre-roll voor een kort filmpje als irritant. De bumper ad sluit beter aan bij de snackable content op mobiel en heeft daardoor een belangrijke toegevoegde waarde in de mix van online videoformaten.”

    Elwin Gastelaars, Managing Director SpotX Benelux en Nordics: “Een effectieve reclameboodschap houdt rekening met de ervaring van het publiek. De aandachtsspanne van een consument is kort, vooral bij het uitgesteld tv-kijken. Korte ads spelen hierop in en worden als snack aangeboden. Doordat de ads programmatic worden ingekocht, krijgt de consument alleen een korte reclame te zien die voor hem op dat moment interessant is. RTL is de eerste broadcaster in Nederland die op deze manier de behoefte van de consument vooropstelt, en hiermee een innovatieve stap voorwaarts zet naar een toekomst van relevante en gewenste reclame.”

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Events

  • 28 januari - Koffiedik Kijken
  • 9 maart - Presentatie Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • maart - 12e Nationaal Mediawijsheid Congres
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 8-10 juni - ANGA COM

vacatures

  • Talpa Network | Projectmanager Talpa Media Solutions
  • Talpa Network | Marketing Stage Talpa TV
  • Ad Alliance | Campaign Manager
  • Open sollicitatie – Ster

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Nieuw op het #CommercialPrikbord: @QuornUS, @MobielnlWebcare en Singapore Navy. Het is niet gek om bij de marine te… twitter.com/i/web/status/13522…

    21 januari 2021 13:31

  • Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessa… twitter.com/i/web/status/13518…

    20 januari 2021 11:52

  • Op welke wijze dragen TV-reclames bij aan de groei in omzet van e-commerce bedrijven? Dit hebben Screenforce, VIA,… twitter.com/i/web/status/13514…

    19 januari 2021 08:27

  • Na eerder de belangrijkste kijkcijfers van het afgelopen jaar bekend te hebben gemaakt is vandaag het @sko jaarrapp… twitter.com/i/web/status/13511…

    18 januari 2021 15:48

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: @AmstelBier_NL, @pearleopticiens en @ANWB. De ANWB Wegenwacht heeft ter geleg… twitter.com/i/web/status/13496…

    14 januari 2021 09:21

  • Stichting KijkOnderzoek heeft de TV-kijkcijfers van het jaar 2020 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2020 gemidde… twitter.com/i/web/status/13489…

    12 januari 2021 09:14

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce