Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

05/04/17
RTL lanceert nieuw product: bumper ads

RTL breidt de video-advertentiemogelijkheden uit met een nieuw product: de bumper ad. Deze korte pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL. RTL is hiermee de eerste broadcaster in Nederland die dit product met snackable reclames vertoont. Door de advertenties programmatic aan te bieden via het video-inventory managementplatform SpotX, bereiken ze een doelgericht publiek.

6 seconden
Een bumper ad is een pre-roll van zes seconden of minder die voorafgaand aan een online video wordt weergegeven. Een korte videoboodschap kan voor de consument minder storend zijn en tot optimale vertoning leiden. Een bumper ad kan een korte krachtige boodschap zijn, maar kan ook worden ingezet als teaser voor een videocampagne of als remarketing-optie voor het creëren van extra bewustzijn van een videoboodschap.

KPN is enthousiast over het nieuwe product. Howard Liem, Media Manager bij KPN: “Het kijkgedrag van mensen verschilt per device. Om de effectiviteit te vergroten vinden wij het belangrijk dat de creatie van de campagne past bij het medium. Op mobiel is de mediaconsumptie veelal vluchtig en kijkt men vaak onderweg naar korte filmpjes. Gebruikers ervaren een lange pre-roll voor een kort filmpje als irritant. De bumper ad sluit beter aan bij de snackable content op mobiel en heeft daardoor een belangrijke toegevoegde waarde in de mix van online videoformaten.

Elwin Gastelaars, Managing Director SpotX Benelux en Nordics: “Een effectieve reclameboodschap houdt rekening met de ervaring van het publiek. De aandachtsspanne van een consument is kort, vooral bij het uitgesteld tv-kijken. Korte ads spelen hierop in en worden als snack aangeboden. Doordat de ads programmatic worden ingekocht, krijgt de consument alleen een korte reclame te zien die voor hem op dat moment interessant is. RTL is de eerste broadcaster in Nederland die op deze manier de behoefte van de consument vooropstelt, en hiermee een innovatieve stap voorwaarts zet naar een toekomst van relevante en gewenste reclame.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

09/09/22

Aandacht voor reclame belangrijk of niet? Sharp en Ritson zijn het weer niet met elkaar eens.

Onderzoek

Tijdens een lezing op de Mi3-LinkedIn B2B Next bijeenkomst in Sydney vertelde professor Byron Sharp dat het volgens hem zinloos is om als adverteerder te

Topics: Reclame-effect

19/08/22

Waarom is het tijd voor ‘Aandacht versie 2’: Aandachtwetenschap

Nieuws Onderzoek

In haar blog voor The Media Leader geeft Karen Nelson-Field een overzicht van de onderwerpen die ze de afgelopen 12 maanden heeft behandeld. Gedurende die

Topics: Reclame-effect, ROI

02/08/22

The Global TV Group: vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen

Nieuws Onderzoek

The Global TV Group, een samenwerkingsverband van alle TV-marketingorganisaties, heeft een compilatie gepubliceerd van de meest recente TV-onderzoeken. De compilatie focust op vier onderzoeken die

Topics: Reclame-effect, ROI

Marketing Communicatie Expert

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Haar doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om

Teammanager data & insights

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager data & insights. Met jouw managementervaring weet

Eindregisseur / Playout Operator

SBS6, NET5, Veronica, SBS9 en TV538 zijn dé vijf TV-kanalen van Talpa Network. Als Eindregisseur

3 -
9 oktober

Dutch Media Week

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van

6 oktober

Festival of Marketing 2022

Introducing Marketing Week’s Festival of Marketing, taking place in-person, on 06 October 2022 at a

6 oktober

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en