Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

17/12/20
RTL nieuwe thuisbasis van de UEFA Champions League

Voetballiefhebbers kunnen vanaf augustus 2021 voor de UEFA Champions League terecht bij RTL. De zender heeft namelijk de rechten voor de belangrijkste Europese voetbalcompetitie voor clubs verworven en wordt daarmee de nieuwe thuisbasis voor alle voetballiefhebbers in Nederland. Vanaf het nieuwe voetbalseizoen zijn de wedstrijden live te volgen bij RTL 7. De rechten liggen voor de komende 3 jaar vast bij RTL.

Peter van der Vorst, Contentdirecteur RTL: “We zijn natuurlijk enorm blij dat we de meest prestigieuze voetbalcompetitie van Europa bij RTL 7 kunnen gaan uitzenden. De Champions League is een fantastische aanvulling op ons bestaande aanbod van entertainment, nieuws en sport. Voetbal verbindt en dat is exact wat we met al onze programma’s voor ogen hebben. Laten we hopen op een spannend toernooi dat voor veel spektakel en enthousiasme gaat zorgen in de Nederlandse huiskamers.

Ad Alliance verzorgt de commerciële exploitatie van onder andere de RTL-zenders. Ton Rozestraten, CCO van Ad Alliance, vult aan: “We zijn zeer trots dat we met de uitzendrechten van de Champions League nog beter in staat zijn om onze adverteerders in alle relevante doelgroepen te bedienen. Topkwaliteit voetbal biedt een prachtig Umfeld voor topkwaliteit campagnes van adverteerders.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

Manager Regulatory Compliance Discovery

Discovery is een begrip in de media-entertainmentindustrie. Vanuit onze Amsterdamse vestiging werken we met passie

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

16 maart

TV Jaarrapport 2022 | Screenforce

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Met hoeveel procent is de

23 maart

TV Masters | Screenforce

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters.

25 april

The Future of Brands conferentie – 25 en 26 april

Vlak voor de feestdagen zijn de thema’s bekend gemaakt van de The Future of Brands

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en