Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Op donderdag 7 juli vindt een webinar plaats waarin de vier initiatiefnemers NLO, NOM, SKO en VINEX meer details onthullen over de vorderingen van het NMO.
Kom tijdens het webinar meer te weten over hoe het Nederlandse bereik onderzoek op termijn de huidige meetstandaarden voor lezen, luisteren, kijken en digitale mediaconsumptie gaat vervangen. Je krijgt een update over de onderdelen die al gerealiseerd zijn en over de onderdelen die de komende periode live zullen gaan. Zo zal het TV onderzoek uitgebreid worden met de meting van het kijken op onder meer de videosites en apps van Ziggo, KPN, RTL XL ,NPO Start, Kijk en ESPN.
Sprekers zijn Frans Kok (NLO), Karin Schut (VINEX) en Sjoerd Pennekamp (SKO).
Datum: Donderdag 7 juli 2022
Tijd: 16.00-17.00 uur (via ZOOM)
Schrijf je hier in.
Over NMO
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een initiatief van de organisaties voor mediabereiksonderzoek in Nederland: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX). Via deze organisaties zijn alle grote Nederlandse media-exploitanten en omroepen betrokken, alsmede de bond van adverteerders (BVA) en het Platform Media Adviesbureaus (PMA).
Onder de vlag van NMO zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder werden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.