Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/06/22
Wat is de status van het NMO? Ontdek het tijdens het webinar op donderdag 7 juli

Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Op donderdag 7 juli vindt een webinar plaats waarin de vier initiatiefnemers NLO, NOM, SKO en VINEX meer details onthullen over de vorderingen van het NMO.

Kom tijdens het webinar meer te weten over hoe het Nederlandse bereik onderzoek op termijn de huidige meetstandaarden voor lezen, luisteren, kijken en digitale mediaconsumptie gaat vervangen. Je krijgt een update over de onderdelen die al gerealiseerd zijn en over de onderdelen die de komende periode live zullen gaan. Zo zal het TV onderzoek uitgebreid worden met de meting van het kijken op onder meer de videosites en apps van Ziggo, KPN, RTL XL ,NPO Start, Kijk en ESPN.

Sprekers zijn Frans Kok (NLO), Karin Schut (VINEX) en Sjoerd Pennekamp (SKO).

Datum: Donderdag 7 juli 2022
Tijd: 16.00-17.00 uur (via ZOOM)

Schrijf je hier in.

Over NMO
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is een initiatief van de organisaties voor mediabereiksonderzoek in Nederland: Stichting KijkOnderzoek (SKO), Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO), Stichting Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX). Via deze organisaties zijn alle grote Nederlandse media-exploitanten en omroepen betrokken, alsmede de bond van adverteerders (BVA) en het Platform Media Adviesbureaus (PMA).

Onder de vlag van NMO zal het bereik van televisie, radio, print en online worden gemeten en gaat het op termijn de huidige standaarden vervangen. Elk afzonderlijk bereiksonderzoek wordt daarbij vernieuwd en sterk verbeterd. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur. Nog niet eerder werden genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/03/22

NMO publiceert eerste editie NMO Mediatrends

Nieuws

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft afgelopen week voor het eerst de ‘NMO Mediatrends’ gepubliceerd. Dit onderzoek is de volwaardige opvolger van de Media Standaard

19/05/21

Publicatie eisenpakket media monitoring nationaal media onderzoek (NMO)

Nieuws

Op 18 mei publiceren de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek

31/03/21

Nationaal Media Onderzoek gaat van start

Nieuws

Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de

Topics: Techniek

Manager Regulatory Compliance Discovery

Discovery is een begrip in de media-entertainmentindustrie. Vanuit onze Amsterdamse vestiging werken we met passie

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

16 maart

TV Jaarrapport 2022 | Screenforce

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Met hoeveel procent is de

23 maart

TV Masters | Screenforce

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters.

25 april

The Future of Brands conferentie – 25 en 26 april

Vlak voor de feestdagen zijn de thema’s bekend gemaakt van de The Future of Brands

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en