Na twee succesvolle edities van TV Masters start op 23 maart 2023 een nieuwe masterclass. Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. Wil jij een grondig begrip krijgen van hoe het medium TV werkt en hoe je TV het beste kunt inzetten? TV Masters is een complete interactieve training over het medium TV waarin je alle ins en outs van zowel lineaire TV als online video leert.
De zesdelige gratis masterclass is ontworpen in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders en brengt je de cruciale vaardigheden en kennis van het vakgebied bij. Diverse experts delen hun kennis op het gebied van onder andere mediaplanning en -strategie, wetgeving, branded content, innovatie en effectiviteit. TV Masters is NIMA gecertificeerd en endorsed door PMA.
Ook deze derde editie van TV Masters wordt geleid door Ed Borsboom (BrandBooming).
Wat kun je verwachten?
TV Masters bestaat uit zes modules en we delen de kracht van TV in een hybride aanpak; met vier webinars en twee workshops op locatie. Start is op donderdag 23 maart en de laatste les is op dinsdag 9 mei.
- Workshop Planning & strategie (Patrick Horstman, Featly Media)
- Webinar Alles over kijken (Patricia Sonius, NMO)
- Webinar Wetgeving & zelfregulering (Fiona Vening, Stichting Reclame Code)
- Workshop Reclame & effectiviteit (Ed Borsboom, BrandBooming)
- Webinar Branded partnerships (Motion Content Group)
- Webinar De belangrijkste TV innovaties (Michel van der Voort, Screenforce)
Elke module heeft een eigen thema en dient voorbereid te worden middels het lezen van online artikelen die klaar staan in jouw eigen online leeromgeving. Inclusief het voorbereidende leeswerk, het deelnemen aan de live webinars en workshops zal de masterclass ongeveer 20 uur in beslag nemen.
Certificaat
Elke module wordt afgesloten met tien multiple choice examen vragen. Voor het behalen van het certificaat van de masterclass wegen het aantal bijgewoonde webinars en workshops plus het aantal goed beantwoorde vragen mee.
NIMA accreditatie
De masterclass wordt door het Nederlandse Instituut voor Marketing (NIMA) geaccrediteerd. Dit houdt in dat de masterclass opgenomen wordt in het NIMA programma en dat cursisten, die de masterclass succesvol afronden, door NIMA gehonoreerd worden met 14 PE-punten.
PMA endorsement
Het Platform voor Media Adviesbureaus vertegenwoordigt de Nederlandse media-inkoopbureaus. Juist in dit segment van de media-industrie zijn veel instromers werkzaam die media inkopen en veel kennis over de media willen vergaren. TV-masters is voor hen een prima middel om hun kennis te vergroten. Het PMA erkent dit zal om deze reden ook de masterclass ondersteunen.
Inschrijven
Vanaf 31 januari 2023 kun je je inschrijven voor TV Masters. Er zijn geen kosten verbonden aan deelname aan TV Masters. Kandidaten kunnen zich inschrijven via de TV Masters website. Na beoordeling van de aanvraag ontvangen zij bericht over toelating.