Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/08/17
SKO levert dagelijks kijkcijfers voor online programma’s FOX Sports Eredivisiezenders

Na de release van programmadata voor NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting zijn sinds 7 augustus 2017 (per rapportagedatum 1 augustus 2017) de live programmadata van de FOX Sports Eredivisie zenders toegevoegd aan de Online kijkcijfers. De kijkcijfers zijn sinds deze datum ook beschikbaar in de fusiedata. Deze stap betekent dat opnieuw een belangrijk deel van het online videobereik in kaart gebracht wordt, over alle platforms heen.

Met de release wordt het mogelijk om dagelijks het online bereik van FOX Sports GO livestreams in doelgroepen te rapporteren. Het betreft het lineaire kijkgedrag naar de livestreams van de zenders: FOX Sports 1 Eredivisie, FOX Sports 3 Eredivisie en FOX Sports 5 Eredivisie. De kijkcijfers zijn te rapporteren voor alle online devices: desktop, laptop, tablet en smartphone. Het gaat om streams in video players die niet gepauzeerd kunnen worden, dit betreft circa de helft van de afspeelminuten.

Censusdata voor programma’s en het SKO Videodata Integratie Model (SKO-VIM)
Al sinds 2008 rapporteert SKO dagelijks het aantal online streamstarts van de programma’s van NPO, RTL en (in een later stadium) van SBS. Sinds juli 2016 zijn ook de live online streamstarts van programma’s van de FOX Sports Eredivisie zenders beschikbaar. Voor de metingen van online programma’s van FOX Sports wordt gebruik gemaakt van het meetsysteem van Conviva, dat onderdeel uitmaakt van de SKO Online TV & Video Censusmeting. De streamstarts (ook wel censusdata genoemd) geven inzicht in het totale volume, maar geven geen antwoord op de vraag hoeveel personen er kijken en wat hun profiel is.

Dankzij de integratie van het Online panel en de SKO censusdata is het mogelijk om het bereik en de profielen van online bekeken programma’s en videocommercials te meten en te rapporteren. Sinds 1 januari 2016 levert SKO dagelijks kijkcijfers van online bekeken programma’s. Sinds 1 juni 2016 worden ook dagelijks de kijkcijfers van online videocommercials beschikbaar gesteld. Sinds rapportagedatum 3 juli 2017 zijn deze cijfers ook gefuseerd met TV kijkcijfers. Meer informatie over de Online kijkcijfers is te lezen op Kijkonderzoek.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

15 september

Ster Focus

Tijdens Ster Focus blikken we op donderdag 15 september tijdens een online sessie van 12.00

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en