Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/08/17
SKO levert dagelijks kijkcijfers voor online programma’s FOX Sports Eredivisiezenders

Na de release van programmadata voor NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting zijn sinds 7 augustus 2017 (per rapportagedatum 1 augustus 2017) de live programmadata van de FOX Sports Eredivisie zenders toegevoegd aan de Online kijkcijfers. De kijkcijfers zijn sinds deze datum ook beschikbaar in de fusiedata. Deze stap betekent dat opnieuw een belangrijk deel van het online videobereik in kaart gebracht wordt, over alle platforms heen.

Met de release wordt het mogelijk om dagelijks het online bereik van FOX Sports GO livestreams in doelgroepen te rapporteren. Het betreft het lineaire kijkgedrag naar de livestreams van de zenders: FOX Sports 1 Eredivisie, FOX Sports 3 Eredivisie en FOX Sports 5 Eredivisie. De kijkcijfers zijn te rapporteren voor alle online devices: desktop, laptop, tablet en smartphone. Het gaat om streams in video players die niet gepauzeerd kunnen worden, dit betreft circa de helft van de afspeelminuten.

Censusdata voor programma’s en het SKO Videodata Integratie Model (SKO-VIM)
Al sinds 2008 rapporteert SKO dagelijks het aantal online streamstarts van de programma’s van NPO, RTL en (in een later stadium) van SBS. Sinds juli 2016 zijn ook de live online streamstarts van programma’s van de FOX Sports Eredivisie zenders beschikbaar. Voor de metingen van online programma’s van FOX Sports wordt gebruik gemaakt van het meetsysteem van Conviva, dat onderdeel uitmaakt van de SKO Online TV & Video Censusmeting. De streamstarts (ook wel censusdata genoemd) geven inzicht in het totale volume, maar geven geen antwoord op de vraag hoeveel personen er kijken en wat hun profiel is.

Dankzij de integratie van het Online panel en de SKO censusdata is het mogelijk om het bereik en de profielen van online bekeken programma’s en videocommercials te meten en te rapporteren. Sinds 1 januari 2016 levert SKO dagelijks kijkcijfers van online bekeken programma’s. Sinds 1 juni 2016 worden ook dagelijks de kijkcijfers van online videocommercials beschikbaar gesteld. Sinds rapportagedatum 3 juli 2017 zijn deze cijfers ook gefuseerd met TV kijkcijfers. Meer informatie over de Online kijkcijfers is te lezen op Kijkonderzoek.nl.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

28/05/15

66% Huishoudens wil geen live TV via internet

66 procent huishoudens wil geen live via internet

Onderzoek

66% van de Nederlandse huishoudens is niet van plan om zijn abonnement op live (lineaire) TV in te ruilen voor een losse online (OTT)-dienst met

Topics: 2nd screening, Online Video

18/10/16

Onjuiste Facebook-statistieken lossen meetprobleem video-engagement op

Screenforce Onjuiste Facebook-statistieken gaan meetprobleem video-engagement oplossen

Nieuws

Seismisch. Dat is de beste omschrijving van de onthulling dat Facebook de omvang heeft opgeschroefd van de tijd die de gebruikers van dit sociale netwerk

Topics: Reclame-effect, ROI, Mediabestedingen, Online Video

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met