Talpa Network ziet een groei in behoefte vanuit adverteerders om een inhoudelijk partnership aan te gaan met een mediamerk. Het is een doeltreffend middel voor adverteerders om hun merkbekendheid te vergroten en het merkimago te optimaliseren. Echter om impactvol te zijn, moet er een goeie fit zijn tussen beide partners. Daarom introduceert Talpa Network de ‘Talpa Check-in’, een snel en simpel proces om in een vroeg stadium te checken of er merksynergie is.
Ideeën voor mediapartnerships ontstaan overal. Bij een reclamebureau als onderdeel van een big idea, bij het mediabureau als deel van de jaarstrategie of bij marketeers zelf. Talpa Media Solutions wil deze partijen helpen hun ideeën uit te werken tot succesvolle (redactionele) partnerships. Daarom lanceert het mediatechbedrijf de ‘Talpa Check-in’. Hiermee kan iedereen z’n idee voor een redactioneel partnership snel laten checken op haalbaarheid en brandfit.
Allard Ruyl CEO Talpa Media Solutions. “We merken dat veel ideeën voor mediapartnerships goed zijn uitgedacht vanuit de merkvisie van de adverteerder, maar nog niet zo één-twee-drie passen bij het programma, de titel of de influencer waarmee de adverteerder wil samenwerken. Of een marketeer heeft een ruw idee, waarvan ze nog niet weten welk mediamerk daar het beste op aansluit. Een inhoudelijke check met merken als 538 of LINDA. kan voelen als een barrière, zeker als een concept nog niet helemaal rond is. En die barrière willen wij wegnemen met de Talpa Check-in. ”
De Talpa Check-in is een digitaal ideeënluik waar reclamemakers, marketeers en mediastrategen hun idee kunnen ‘ingooien’. Deze ideeën worden binnen Talpa Media Solutions in afstemming met de creatieven van het Bureau en de programmaredactie (van het gewenste mediamerk) gecheckt. Binnen 72-uur wordt teruggekoppeld hoe het idee het beste past bij het mediamerk, de behoefte van de kijker, lezer, luisteraar, volger en natuurlijk de doelgroep van de adverteerder.
Wouter van der Pauw, Creatief Directeur van het Bureau: “Een partnership werkt alleen als het voor alle betrokkenenen, bestaande uit de programmaredactie, de adverteerder en natuurlijk de consument, interessant is. Dan ontstaat er magie die raakt en impact maakt. De creatieven en makers van Talpa Network kennen onze mediamerken als hun broekzak en weten hoe ze die magie kunnen opwekken. Die kennis willen we met de Check-in aanbieden om zo ideeën voor partnerships impactvoller te maken.”
De Talpa Check-in is vanaf nu beschikbaar via check-in@talpanetwork.com en via de Client Leads van Talpa Media Solutions. Uiteraard checken Talpa Media Solutions en het Bureau niet alleen bestaande ideeën, ze kunnen ook gebrieft worden op een mediapartnership.