Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

22/09/20
Talpa Network introduceert de ‘Talpa Check-in’

Talpa Network ziet een groei in behoefte vanuit adverteerders om een inhoudelijk partnership aan te gaan met een mediamerk. Het is een doeltreffend middel voor adverteerders om hun merkbekendheid te vergroten en het merkimago te optimaliseren. Echter om impactvol te zijn, moet er een goeie fit zijn tussen beide partners. Daarom introduceert Talpa Network de ‘Talpa Check-in’, een snel en simpel proces om in een vroeg stadium te checken of er merksynergie is.

Ideeën voor mediapartnerships ontstaan overal. Bij een reclamebureau als onderdeel van een big idea, bij het mediabureau als deel van de jaarstrategie of bij marketeers zelf. Talpa Media Solutions wil deze partijen helpen hun ideeën uit te werken tot succesvolle (redactionele) partnerships. Daarom lanceert het mediatechbedrijf de ‘Talpa Check-in’. Hiermee kan iedereen z’n idee voor een redactioneel partnership snel laten checken op haalbaarheid en brandfit.

Allard Ruyl CEO Talpa Media Solutions. “We merken dat veel ideeën voor mediapartnerships goed zijn uitgedacht vanuit de merkvisie van de adverteerder, maar nog niet zo één-twee-drie passen bij het programma, de titel of de influencer waarmee de adverteerder wil samenwerken. Of een marketeer heeft een ruw idee, waarvan ze nog niet weten welk mediamerk daar het beste op aansluit. Een inhoudelijke check met merken als 538 of LINDA. kan voelen als een barrière, zeker als een concept nog niet helemaal rond is. En die barrière willen wij wegnemen met de Talpa Check-in.

De Talpa Check-in is een digitaal ideeënluik waar reclamemakers, marketeers en mediastrategen hun idee kunnen ‘ingooien’. Deze ideeën worden binnen Talpa Media Solutions in afstemming met de creatieven van het Bureau en de programmaredactie (van het gewenste mediamerk) gecheckt. Binnen 72-uur wordt teruggekoppeld hoe het idee het beste past bij het mediamerk, de behoefte van de kijker, lezer, luisteraar, volger en natuurlijk de doelgroep van de adverteerder.

Wouter van der Pauw, Creatief Directeur van het Bureau: “Een partnership werkt alleen als het voor alle betrokkenenen, bestaande uit de programmaredactie, de adverteerder en natuurlijk de consument, interessant is. Dan ontstaat er magie die raakt en impact maakt. De creatieven en makers van Talpa Network kennen onze mediamerken als hun broekzak en weten hoe ze die magie kunnen opwekken. Die kennis willen we met de Check-in aanbieden om zo ideeën voor partnerships impactvoller te maken.

De Talpa Check-in is vanaf nu beschikbaar via check-in@talpanetwork.com en via de Client Leads van Talpa Media Solutions. Uiteraard checken Talpa Media Solutions en het Bureau niet alleen bestaande ideeën, ze kunnen ook gebrieft worden op een mediapartnership.

 

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

21/09/20

Talpa Gaming lanceert streaming platform voor games: Playtime

Persberichten

De Gaming-divisie van Talpa Network lanceert vandaag Playtime, een nieuw Nederlands online spelplatform met exclusieve Nederlandse content als Lingo, Dolfje Weerwolfje en Denksport, aangevuld met

01/09/20

Talpa Network lanceert creatieve hub ‘het Bureau

Persberichten

Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot ‘het Bureau’. Het nieuwe creatieve

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Marketing Executive voor 16 uur per week

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand ‘uitgespeeld’ en vaak je oortjes in voor

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met