The Voice of Holland op 11 december bereikte in week 50 de meeste Twitteraars. In totaal 125.065. Deze Twitteraars hebben 2.614.856 Tweets over deze uitzending gezien.
De Champions Leaguewedstrijd PSV – CSKA Moskou op 8 december was in week 50 het grootste sportprogramma op Twitter met een bereik van 300.968 Twitteraars. Met 4.728.961 Twitter Impressies was NPO 1 de grootste zender onder de Twitteraars. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Ratings, die SPOT wekelijks publiceert. Hieronder de top 10 van de programma’s en de sportprogramma’s uit week 50.
GfK Twitter TV Ratings
SPOT publiceert iedere week de GfK Twitter TV Ratings die inzicht geven in het bereik van Nederlandse TV-programma’s en zenders op Twitter. Deze cijfers laten per programma en zender zien hoeveel mensen erover getwitterd hebben. Niet alleen wordt het aantal Tweets gerapporteerd, ook geven deze cijfers inzicht in het aantal unieke Twitteraars, het aantal Twitteraars dat een Tweet heeft gezien en het aantal impressies. De volledige wekelijkse rapportage bevat de Top 20 TV-programma’s waarover het meest getwitterd wordt en de Top 20 zenders die de meeste Twitterimpressies realiseren. Met ingang van week 11 is een aparte categorie sport toegevoegd aan de rankings op programma- en zenderniveau.
De volledige rapportage is op te vragen via spot@screenforce.nl.
Uitleg terminologie
Twitter bereik: aantal personen dat Tweets over de specifieke uitzending heeft gezien
Twitter impressies: aantal Tweets dat over de specifieke uitzending is gezien
Twitteraars: aantal unieke personen dat over de specifieke uitzending of zender heeft getwitterd
Tweets: aantal Twitter berichten dat betrekking heeft op de specifieke uitzending of zender