SPOT presenteerde op 4 maart 2014 het SPOT TV Jaarrapport 2013 in restaurant B-eat in Amsterdam. De host voor deze middag was RTL Z-presentator Roland Koopman.
Hij opende het evenement met een kort gesprek met SPOT-voorzitter Arian Buurman (Algemeen Directeur Ster). Michel van der Voort (Directeur SPOT) lichtte de jaarcijfers voor TV toe en bood een overzicht van de meest relevante ontwikkelingen op gebied van TV én online video advertising. Marc de Vries (Country Manager Twitter) legde uit wat de geheimen zijn van het goede huwelijk tussen TV en Twitter. Thimon de Jong (Insights & Strategy director TRENDSACTIVE) sloot de middag af met een inspirerende betoog over waarom de SKI-generatie de komende jaren zo belangrijk wordt.
Videoverslagen SPOT TV Jaarrapport 2013
Dagvoorzitter Roland Koopman (Presentator RTL Z) in gesprek met Arian Buurman (Algemeen Directeur Ster) over het positieve herstel van de advertentiemarkt in de afgelopen maanden en de enorme behoefte bij de consument naar audiovisuele content.
Michel van der Voort licht de TV jaarcijfers toe en geeft inzicht in de kijktijd in 2013 op relevante doelgroepen. De ontwikkelingen van de Online Video meting binnen het SKO KijkOnderzoek, de kracht en positie van TV op dit moment en de verwachte groei voor TV reclame in 2014 staan op de agenda.
Marc de Vries (Country manager Twitter) praat de zaal bij over het Gouden Huwelijk tussen Twitter en TV. Het versterkende effect uit zich in meer tweets, hogere kijkcijfers, tevreden adverteerders en gebruikers die naast het TV kijken ook mee kunnen praten met de TV producenten. Klik hier voor de presentatie.