Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/08/16
TV pakt wederom goud in RIO

De Olympische Spelen in Rio waren een enorme TV en online hit in alle uithoeken van de wereld. Negen landen, verenigd in PEPPTV, hebben gezamenlijk de kijkcijfers op een rij gezet van de openings- en sluitingsceremonie en van de Olympische momenten met de hoogste kijkcijfers.

Kijkers in diverse landen hebben op verschillende momenten de TV aangezet, afhankelijk van de deelname van hun eigen sporters. Zo zagen maar liefst 7.2 miljoen Canadezen, hoe de Canadese atleet Andre de Grasse de zilveren medaille won op de 200 meter sprint en werd de finale van het voetbaltoernooi tussen Duitsland en Brazilië bekeken door 8.3 miljoen Duitse fans. Hoewel kijkcijfers van de openings- en sluitingsceremonie in Rio lager lagen dan in Londen als gevolg van de tijdverschillen, keken alsnog miljoenen mensen op alle uren van de dag naar de uitzendingen.

Screenforce Kijkcijfers Olympische Spelen

Rio was een veel grotere online hit dan Londen. De meeste landen bereikte nieuwe online records. BBC Sport ‘s verslaglegging bereikte 102 miljoen unieke devices wereldwijd, waarvan 68 miljoen afkomstig waren uit het Verenigd Koninkrijk. Dit is het grootste succes ooit voor digitale dienst van BBC Sport. Van France Télévision werden 150 miljoen video’s bekeken op haar websites, apps en externe platforms zoals Facebook, YouTube en Instagram. Dit is zes keer meer dan de Spelen van Londen. Nederland zette ook online records neer met een totaal bereik van 6.5 miljoen unieke bezoekers op de online platforms van de NPO, een groei van 27% ten opzichte van Londen.

Katty Roberfroid, Director General Egta namens PEPPTV over deze Europese cijfers: “De Olympische Spelen in Rio bewijzen nog maar eens de kracht van live TV en haar vermogen om mensen samen te brengen. Broadcasters in heel Europa en daarbuiten hebben redenen om trots te zijn op de kijkcijfers behaald tijdens de Spelen in Brazilië. De Spelen bewijzen dat live-evenementen – en in het bijzonder sportevenementen – blijkbaar de grootste troef zijn voor TV-broadcasters. Dit is wat TV zo relevant, aantrekkelijk en sociaal maakt voor het grote publiek. Geen enkel ander medium heeft het bereik en de invloed van TV.”

Over PEPPTV
PEPPTV, Platform for European Promotion of TV, is een internationaal informeel platform voor TV-broadcasters, TV-marketingorganisaties en sales houses. Kijk voor meer informatie op www.pepp.tv.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

29/03/17

TV kijken een stuk groter dan sociale platforms

Nieuws Onderzoek

Begin dit jaar heeft Newcom Research & Consultancy de zevende editie van het Nationale Social Media Onderzoek 2017 gepubliceerd. Als we deze cijfers vergelijken met

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers

19/07/16

TV in Nederland eerste helft 2016

Screenforce TV in Nederland 1e helft 2016

Onderzoek

Internettoegang via het TV-toestel in 37% van de Nederlandse huishoudens. 87% van de huishoudens heeft digitale TV en in bijna twee op de drie huishoudens

Topics: Kijkcijfers, Online Video

12/03/24

TV-reclamemarkt komt in 2023 uit op € 922 miljoen

Nieuws Persberichten

Daling bestedingen lineaire TV en stijging bestedingen online video Amsterdam, 12 maart 2024 – In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op €

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met