Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/08/16
TV pakt wederom goud in RIO

De Olympische Spelen in Rio waren een enorme TV en online hit in alle uithoeken van de wereld. Negen landen, verenigd in PEPPTV, hebben gezamenlijk de kijkcijfers op een rij gezet van de openings- en sluitingsceremonie en van de Olympische momenten met de hoogste kijkcijfers.

Kijkers in diverse landen hebben op verschillende momenten de TV aangezet, afhankelijk van de deelname van hun eigen sporters. Zo zagen maar liefst 7.2 miljoen Canadezen, hoe de Canadese atleet Andre de Grasse de zilveren medaille won op de 200 meter sprint en werd de finale van het voetbaltoernooi tussen Duitsland en Brazilië bekeken door 8.3 miljoen Duitse fans. Hoewel kijkcijfers van de openings- en sluitingsceremonie in Rio lager lagen dan in Londen als gevolg van de tijdverschillen, keken alsnog miljoenen mensen op alle uren van de dag naar de uitzendingen.

Screenforce Kijkcijfers Olympische Spelen

Rio was een veel grotere online hit dan Londen. De meeste landen bereikte nieuwe online records. BBC Sport ‘s verslaglegging bereikte 102 miljoen unieke devices wereldwijd, waarvan 68 miljoen afkomstig waren uit het Verenigd Koninkrijk. Dit is het grootste succes ooit voor digitale dienst van BBC Sport. Van France Télévision werden 150 miljoen video’s bekeken op haar websites, apps en externe platforms zoals Facebook, YouTube en Instagram. Dit is zes keer meer dan de Spelen van Londen. Nederland zette ook online records neer met een totaal bereik van 6.5 miljoen unieke bezoekers op de online platforms van de NPO, een groei van 27% ten opzichte van Londen.

Katty Roberfroid, Director General Egta namens PEPPTV over deze Europese cijfers: “De Olympische Spelen in Rio bewijzen nog maar eens de kracht van live TV en haar vermogen om mensen samen te brengen. Broadcasters in heel Europa en daarbuiten hebben redenen om trots te zijn op de kijkcijfers behaald tijdens de Spelen in Brazilië. De Spelen bewijzen dat live-evenementen – en in het bijzonder sportevenementen – blijkbaar de grootste troef zijn voor TV-broadcasters. Dit is wat TV zo relevant, aantrekkelijk en sociaal maakt voor het grote publiek. Geen enkel ander medium heeft het bereik en de invloed van TV.”

Over PEPPTV
PEPPTV, Platform for European Promotion of TV, is een internationaal informeel platform voor TV-broadcasters, TV-marketingorganisaties en sales houses. Kijk voor meer informatie op www.pepp.tv.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

21/01/15

Kijktijd TV in 2014 naar een nieuw record

Onderzoek

De Nederlander keek in 2014 gemiddeld 200 minuten per dag televisie (3 uur en 20 minuten). Dit is de hoogst gemeten kijktijd sinds het begin

Topics: Kijkcijfers

16/01/18

Online kijkcijfers van het jaar 2017

Nieuws

Op 15 januari heeft Stichting KijkOnderzoek de online kijkcijfers van het jaar 2017 gepubliceerd. In dit jaaroverzicht wordt het kijkgedrag gerapporteerd dat gerealiseerd wordt via andere apparaten

Topics: Kijkcijfers

11/01/23

SKO Jaaroverzicht 2022

Nieuws Persberichten

De Nederlander keek in 2022 gemiddeld 138 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 18 minuten); dit is 16 minuten minder dan in 2021.

Topics: Kijkcijfers

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

11 januari

Koffiedik Kijken | VIA

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Diverse sprekers nemen een

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Team Manager Data Science

Als Team Manager Data Science geef je leiding aan een team van acht data scientists die dataproducten bouwen die een directe

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met