Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

20/01/25
Verruiming uitgesteld kijken met 7-27 dagen na uitzenddag

Vanaf 27 januari is het mogelijk om uitgesteld kijken (UGK) tot en met 27 dagen na uitzenddag te meten en te rapporteren. Deze optie is beschikbaar dankzij een aanpassing in de meting van NMO Kijken die wordt uitgevoerd door Kantar Media. Tot dusver was dit alleen mogelijk tot maximaal zes dagen na uitzenddag. Vooral voor programmamakers en producenten zal de verlenging van de UGK-periode interessante inzichten opleveren. Voor de planning en exploitatie van tv-campagnes blijft de currency bestaan uit al het kijkgedrag tot en met zes dagen na uitzenddag. De definitieve kijkcijfers die NMO publiceert blijven dan ook gebaseerd op live kijken plus uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending.

In 2024 was het aandeel UGK 0-6 24% van de totale kijktijd (6+). Er werd in 2024 gemiddeld 31 minuten per dag uitgesteld gekeken (UGK 0-6). Op basis van testdata verwacht NMO dat het aandeel UGK 7-27 enkele minuten aan de totale kijktijd zal toevoegen. Vooral onder specifieke doelgroepen, zoals kinderen en jongeren, is het aandeel UGK 7-27 relatief groot. Uitgesteld kijken buiten de periode van zeven dagen komt relatief vaak voor bij de fictieprogramma’s, muziek & dans en amusement.

Gebruikers van de data kunnen via de in de markt beschikbare softwaretools analyses maken van UGK 7-27. Niet alle software is vanaf de start al gereed om de analyses uit te voeren. Naar verwachting zijn alle tools eind februari volledig ingeregeld.

Patricia Sonius, directeur onderzoek van NMO, over de vernieuwing in het NMO Kijkonderzoek: “We werken continu aan optimalisaties in onze bereiksonderzoeken. De verruiming van het window om UGK te meten is een innovatie in het NMO Kijkonderzoek die aansluit bij veranderend kijkgedrag.”

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

07/01/16

Nederlanders keken gemiddeld 190 minuten TV per dag in 2015

SPOT Kijkcijders 2015 SKO

Onderzoek

De Nederlander keek in 2015 gemiddeld 190 minuten per dag TV (3 uur en 10 minuten). Dit is 4,8% lager dan in 2014, waarin de

Topics: Kijkcijfers

14/08/19

TV-reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019

Persberichten Nieuws

In de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt uitgekomen op € 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5% in vergelijking met de

Topics: Mediabestedingen, TV Jaarrapport, TV-reclame, Jongeren en media, Kijkcijfers

29/08/16

TV pakt wederom goud in RIO

Screenforce TV pakt opnieuw goed in RIO

Nieuws

De Olympische Spelen in Rio waren een enorme TV en online hit in alle uithoeken van de wereld. Negen landen, verenigd in PEPPTV, hebben gezamenlijk

Topics: Kijkcijfers

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met