Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

26/05/25
Vijf jaar TV Masters: inschrijving jubileumeditie geopend

De gratis Total Video-masterclass van Screenforce start eind augustus

TV Masters viert dit jaar haar lustrum met de start van een nieuwe editie van deze succesvolle masterclassreeks. Vanaf donderdag 28 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in de wereld van TV – of beter gezegd: Total Video. In zes interactieve modules, verspreid over webinars en fysieke bijeenkomsten, leren deelnemers alles over lineaire TV, online video, strategie, effectiviteit, kijkcijfers, wetgeving en branded content.

Leren van de besten in het vak
TV Masters is een interactieve masterclass ontwikkeld in samenwerking met broadcasters, mediabureaus en adverteerders. Deelnemers krijgen les van toonaangevende experts zoals Allard Korenhof (Talpa Media), Patricia Sonius (NMO), Fiona Vening (Stichting Reclame Code), Ed Borsboom (BrandBooming), Roos Simons (Go Tiramisù) en Mouette van Rijn (Studio M). Elke sessie biedt volop ruimte voor vragen, discussie en praktijkgerichte opdrachten.

Hybride opzet, maximale impact
De masterclass bestaat uit zes interactieve modules over planning & strategie, mediaconsumptie, wet- en regelgeving, reclame-effectiviteit, online video-innovaties en branded partnerships. Deze worden aangeboden via een hybride leertraject met twee webinars en vier fysieke bijeenkomsten, die plaatsvinden van eind augustus tot half november. Alle modules worden ondersteund met voorbereidende artikelen en afgesloten met examenvragen in een persoonlijke online leeromgeving. Succesvolle deelnemers ontvangen een officieel NIMA-geaccrediteerd certificaat en verdienen 16 PE-punten.

Gratis deelname, beperkt aantal plaatsen
Deelname aan TV Masters is geheel kosteloos, maar het aantal beschikbare plekken is beperkt tot 60. Inschrijven kan via de TV Masters website. Kandidaten ontvangen na aanmelding bericht over toelating.

Over TV Masters en Screenforce
TV Masters is een initiatief van Screenforce, de Nederlandse TV-marketingorganisatie die adverteerders en bureaus helpt het maximale uit reclame rondom premium videocontent te halen. Met dit jubileumjaar onderstreept Screenforce haar inzet om de nieuwe generatie mediaprofessionals optimaal voor te bereiden op een toekomst waarin Total Video centraal staat.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

10/03/25

Verslag TV Jaarrapport: na een kleine krimp in 2024 zal er in 2025 nieuwe kijktijd bijkomen

Nieuws Kennis

Tijdens de jaarlijkse presentatie van de belangrijkste TV-cijfers haalde Screenforce traditiegetrouw het net op over de TV-reclame en -kijkersmarkt van het afgelopen jaar. Een jaar

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport

05/03/25

TV-reclamemarkt komt in 2024 uit op € 900 miljoen

Nieuws Onderzoek Persberichten

Sterke groei van de bestedingen op de online video platforms Amsterdam, 5 maart 2025 – De bestedingen in de TV-reclamemarkt zijn in 2024 uitgekomen op

Topics: Mediabestedingen, Online Video, TV Jaarrapport, TV-reclame

20/06/24

Screenforce opent inschrijving vierde editie TV Masters

Nieuws Kennis

De zesdelige Total Video masterclass start dit najaar Na drie succesvolle edities, gaat op donderdag 26 september de vierde masterclass TV Masters van start. TV

Topics: Regelgeving TV-reclame, TV-reclame, Aandacht, Kijkcijfers, Online Video, Reclame-effect

03/02/20

Future of TV Advertising Global congres 2019: de belangrijkste conclusies

Nieuws

Afgelopen 10 en 11 december vond het Future of TV Advertising congres plaats in Londen. De editie van het congres in Londen is zeer populair

Topics: Online Video, Targetted TV Advertising, TV-reclame

06/05/15

Unieke samenwerking tussen alle grote mediabedrijven

SPOT Unieke samenwerking mediabrijven

Onderzoek

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

Topics: 2nd screening, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video

17/05/16

TV bevordert naamsbekendheid en vertrouwen in e-commercebedrijven

SPOT E-commerce

Onderzoek

Recent onderzoek van het betaalplatform PYMNTS wijst uit dat vertrouwen in een website de belangrijkste factor is voor consumenten om online aankopen te doen. Vertrouwen

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

26 augustus

Start TV Masters 2025

Vanaf dinsdag 26 augustus 2025 worden opnieuw jonge professionals aan de bureau- of adverteerderskant ondergedompeld in

27 oktober

Mediadebat – Het mediabeleid van de toekomst

Hoe houden we kwaliteitsjournalistiek zichtbaar en toegankelijk in onze democratie, zeker nu grote techbedrijven steeds vaker

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met