Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

17/01/19
VINEX continueert Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO)

Het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) zal ook in 2019 voor leden en datapartners beschikbaar blijven. VINEX heeft daarover overeenstemming bereikt met het onderzoeksbureau KANTAR, dat de metingen sinds de start van het project in 2015 verzorgt.

NOBO geeft inzicht in het bereik en de bezoekersprofielen van websites en apps. Voor de meting wordt gebruik gemaakt van een speciaal voor bereiksonderzoek opgezet online panel. NOBO-data worden tevens door NOM gebruikt voor het vaststellen van gecombineerde bereik (print en online) van mediamerken die in beide onderzoeken worden gemeten.

Doorontwikkeling
VINEX-voorzitter Joris Van Lierop: “VINEX bestaat uit een brede groep publishers die groot belang hechten aan betrouwbare, onafhankelijke online bereiksdata. Het is een belangrijke hoeksteen voor een sterke en transparante digitale markt. Er is daarom vanuit de leden breed draagvlak om NOBO in 2019 door te zetten en door te ontwikkelen. We zien hierbij voor NOBO een belangrijke rol in datavalidatie en campagne-evaluatie”.

VINEX levert tevens een actieve bijdrage aan de opzet van het nieuwe bereiksonderzoek Total Media Audience Measurement (TMAM) om de digitale bereiksmeting aan de laten sluiten op de snelle ontwikkelingen in het digitale domein.

Andy Brown, CEO Kantar Media, reageert: “We zijn verheugd dat onze samenwerking met VINEX, die al bestaat sinds 2015, ook in 2019 wordt voortgezet. De snelle ontwikkelingen in het medialandschap zijn uitdagend en onderstrepen het belang van een geïntegreerde aanpak die nodig is om het bereik over digitale platformen heen inzichtelijk te maken”.

Over VINEX en NOBO
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door KANTAR, is sinds 2016 de planningsstandaard voor digitaal bereiksonderzoek. Meer dan twintig grote mediabedrijven participeren in het onderzoek.

Cross-device, web én app
NOBO meet en rapporteert het internetgedrag van personen op alle platformen, cross-device en op detailniveau. Het initiatief heeft geleid tot een kwalitatief hoogwaardig panel van 5.500 panelleden, van wie het online gedrag op 13.000 devices wordt vastgelegd.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en