Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

17/01/19
VINEX continueert Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO)

Het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) zal ook in 2019 voor leden en datapartners beschikbaar blijven. VINEX heeft daarover overeenstemming bereikt met het onderzoeksbureau KANTAR, dat de metingen sinds de start van het project in 2015 verzorgt.

NOBO geeft inzicht in het bereik en de bezoekersprofielen van websites en apps. Voor de meting wordt gebruik gemaakt van een speciaal voor bereiksonderzoek opgezet online panel. NOBO-data worden tevens door NOM gebruikt voor het vaststellen van gecombineerde bereik (print en online) van mediamerken die in beide onderzoeken worden gemeten.

Doorontwikkeling
VINEX-voorzitter Joris Van Lierop: “VINEX bestaat uit een brede groep publishers die groot belang hechten aan betrouwbare, onafhankelijke online bereiksdata. Het is een belangrijke hoeksteen voor een sterke en transparante digitale markt. Er is daarom vanuit de leden breed draagvlak om NOBO in 2019 door te zetten en door te ontwikkelen. We zien hierbij voor NOBO een belangrijke rol in datavalidatie en campagne-evaluatie”.

VINEX levert tevens een actieve bijdrage aan de opzet van het nieuwe bereiksonderzoek Total Media Audience Measurement (TMAM) om de digitale bereiksmeting aan de laten sluiten op de snelle ontwikkelingen in het digitale domein.

Andy Brown, CEO Kantar Media, reageert: “We zijn verheugd dat onze samenwerking met VINEX, die al bestaat sinds 2015, ook in 2019 wordt voortgezet. De snelle ontwikkelingen in het medialandschap zijn uitdagend en onderstrepen het belang van een geïntegreerde aanpak die nodig is om het bereik over digitale platformen heen inzichtelijk te maken”.

Over VINEX en NOBO
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) zijn in 2015 samen het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) gestart. NOBO, uitgevoerd door KANTAR, is sinds 2016 de planningsstandaard voor digitaal bereiksonderzoek. Meer dan twintig grote mediabedrijven participeren in het onderzoek.

Cross-device, web én app
NOBO meet en rapporteert het internetgedrag van personen op alle platformen, cross-device en op detailniveau. Het initiatief heeft geleid tot een kwalitatief hoogwaardig panel van 5.500 panelleden, van wie het online gedrag op 13.000 devices wordt vastgelegd.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

30/10/17

Online TV-dienst NLZIET breidt aanbod uit met live en replay TV

NLZiet

Nieuws

De Nederlandse online TV-dienst NLZIET, een initiatief van NPO, RTL en SBS, introduceert live televisie en replay TV. Hiermee breidt NLZIET het TV-aanbod, zoals series,

Topics: Techniek

30/10/17

CrossMedia:Tijd 2017 uitgebreid met campagnedata voor radio en TV

MediaTijd 2017

Nieuws

De gezamenlijke JIC’s van de Nederlandse bereiksonderzoeken en het Platform Media Adviesbureaus (PMA) hebben CrossMedia:Tijd 2017 gelanceerd. Met deze strategische tool kunnen bureaus en adverteerders

Topics: Reclame-effect, ROI, Techniek

29/01/19

Opmars gebruik VOD-platforms op Smart-TV

Nieuws Onderzoek Kennis Persberichten

Video highlights Trends In Digitale Media 2018 onderzoek TV activeert de kijker. Als men tijdens het TV-kijken surft is dat vaak naar aanleiding van iets

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Techniek

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

1 april

The New Life of the Living Room 2025

Wist je dat voor 51% van de kijkers lineaire tv de eerste keuze is wanneer ze

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met