Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

19/07/17
NLziet breidt aanbod uit met live en replay TV

Vanaf 19 juli voegt NLziet live en replay TV toe aan haar bestaande on demand aanbod. De introductie van het live-deel heeft vooralsnog geen effect op de prijs van 7,95 euro per maand. De nieuwe features zijn vanaf vandaag beschikbaar in een beta-omgeving. In het najaar is NLziet voornemens om live- en replay TV voor iedereen beschikbaar te maken.

Alle (nieuwe) klanten van NLziet kunnen direct gebruik maken van live en replay TV en worden toegelaten tot de beta–omgeving op de website. Per account kunnen twee gebruikers tegelijk gebruik maken van de dienst, waarvan de streams maximaal HD kwaliteit bieden. Aan het aantal mobiele gebruikers zit een maximum. In het najaar komen er ook apps beschikbaar om (naast Chromecast) op het grote scherm te kijken zoals Smart TV.

In de gids van NLziet is bij bepaalde zenders een koppeling gelegd tussen het on demand aanbod en de EPG. Dit zorgt ervoor dat wanneer een kijker gebruik maakt van replay TV en het geselecteerde programma beschikbaar is via RTL XL premium of NPO Start plus, er geen reclame te zien is. Op de vraag of er in de toekomst ook andere zenders aansluiten antwoordt Managing Director Niels Baas: “NLziet is een open coöperatie die openstaat voor andere partijen”.

De SVoD-dienst NLziet ging in juni 2014 live als samenwerking tussen de NPO, RTL en SBS. Het aanbod bleef tot op heden beperkt tot een bundeling van de drie online platforms NPO Start plus, RTL XL premium en KIJK. In november 2015 startte de dienst een test met live streaming en replay TV om de behoefte en het gebruik te meten. NLziet richt zich op de nieuwe generatie TV-kijkers en heeft volgens cijfers van Telecompaper nog geen honderduizend klanten.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

16 maart

TV Jaarrapport 2020 | Screenforce

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Met hoeveel procent is de

25 april

The Future of Brands conferentie – 25 en 26 april

Vlak voor de feestdagen zijn de thema’s bekend gemaakt van de The Future of Brands

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en