Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/10/17
CrossMedia:Tijd 2017 uitgebreid met campagnedata voor radio en TV

De gezamenlijke JIC’s van de Nederlandse bereiksonderzoeken en het Platform Media Adviesbureaus (PMA) hebben CrossMedia:Tijd 2017 gelanceerd. Met deze strategische tool kunnen bureaus en adverteerders het bereik en de contactfrequentie van crossmediale campagnes berekenen voor een groot aantal doelgroepen. De noviteit bij TV en radio zit in de beschikbaarheid van commerciële zendtijd, waar voorheen alleen het zenderbereik voorhanden was.  Ook outdoor is opgenomen in nieuwe editie.

Crossmediaal inzicht
Nieuw in de opzet van CrossMedia:Tijd 2017 is de toevoeging van buitenreclame en een uitbreiding van het aantal websites en apps, waarmee CrossMedia:Tijd nog completer is worden. Gebruikers van CrossMedia:Tijd kunnen nu het netto bereik en de contactfrequentie uitrekenen van campagnes die over meerdere mediumtypen heen lopen. Ook is het mogelijk om de overlap en/of het toegevoegde bereik tussen verschillende media inzichtelijk te maken. Zo kan het crossmediale plan dat de beste bereiksprestaties realiseert tegen de laagste kosten worden geselecteerd.

Toevoeging Out of Home en commerciële zendtijd TV en Radio
De basis van CrossMedia:Tijd is een omvangrijke datafusie, waarbij data uit de vijf bereiksonderzoeken en de data van Media:Tijd aan elkaar zijn gekoppeld. De vijf bereiksonderzoeken zijn het KijkOnderzoek (SKO), Nationaal Luister Onderzoek (NLO), NOM Print Monitor (NOM), Digital Audience Measurement (GfK/ PMA) en het Buitenreclame Onderzoek (BRO). De toevoeging van out of home aan het fusiebestand is een nadrukkelijke wens van de markt. Nog niet eerder was dit mediumtype aanwezig in een dergelijk fusieproject. De noviteit bij radio en TV zit in de beschikbaarheid van commerciële zendtijd, waar voorheen alleen het zenderbereik voorhanden was. Daarmee staat CrossMedia:Tijd nog dichter bij de planningspraktijk.

Inzicht per zender, titel, site, app of buitenreclame pakket
CrossMedia:Tijd bevat alle televisiezenders, radiostations, dagbladen en magazines die in 2017 in de betreffende bereiksonderzoeken zijn opgenomen, alsmede 250 commercieel in te zetten websites en 200 apps. Voor buitenreclame zijn 43 pakketten gedefinieerd. Verder is uitgebreide informatie over saleshouses en media-exploitanten terug te vinden in het totaalbestand, evenals een categorisering naar onder andere genres.

Fusie onderzoek met Pointlogic tool brengt mediaplanning op een hoger plan
Johan Smit, directeur PMA: ”Met de nieuwste versie van CrossMedia:Tijd krijgen mediaplanners en strategen nog meer inzicht in de diverse mediaconsumenten en de onderlinge verschillen. Dit brengt mediaplanning weer op een hoger plan.” De data van CrossMedia:Tijd wordt ontsloten via een tool die ontwikkeld is door Pointlogic. De tool herbergt naast planningsdata ook de mogelijkheid tarieven mee te nemen, zodat kostenconsequenties snel zichtbaar zijn als plannen wijzigen.

Engelse fusiespecialist RSMB verantwoordelijk voor datafusie
De datafusie is uitgevoerd door RSMB uit Groot-Brittannië. RSMB is gespecialiseerd in complexe datafusies, vooral op het gebied van mediabereiksonderzoek. RSMB werkt onder meer voor het Engelse kijkonderzoek (BARB) en het Engelse luisteronderzoek (RAJAR). Daarnaast heeft RSMB al meerdere malen de datafusie van Touchpoints uitgevoerd. Dit project stond model voor de aanpak van CrossMedia:Tijd.

Over Cross Media:Tijd
CrossMedia:Tijd is een gezamenlijk initiatief van PMA, SKO, NLO, NOM, en BRO. Meer informatie over CrossMedia:Tijd en de mogelijkheden vindt u op mediatijd.nl/crossmedia.

Deze tekst is een bewerking van het persbericht van PMA door Screenforce. De vorige editie CrossMedia:Tijd 2015 is gepresenteerd in april 2015.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/08/16

TV-kijkers staan open voor gepersonaliseerde commercials

Screenforce TV-kijkers staan open voor personaliseerde commercials

Onderzoek

De verwachting dat consumenten op grote schaal TV-reclames doorzappen, door alle technologische vernieuwingen in de TV-infrastructuur, blijkt niet te kloppen. Dit blijkt uit Engels onderzoek

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame

21/08/23

Byron Sharp’s Category Entrance Points geven je merk een concurrentievoordeel

Nieuws Onderzoek

De Australische hoogleraar marketingwetenschap Byron Sharp riep de term Category Entry Points in het leven en stelt dat deze zeer specifieke situaties of ‘momenten’ vertegenwoordigen

Topics: ROI, Reclame-effect

14/06/21

Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart

Nieuws Onderzoek

Ebiquity, het leidende onafhankelijke marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een nieuw onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: ‘The Challenge of Attention’. In het

Topics: Reclame-effect, ROI

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met