Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

20/07/17
Online bereiksonderzoek NOBO uitgebreid met global mediabrands

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met global mediabrands zoals Facebook, Google en Twitter. NOBO gaf sinds vorig najaar al een breed beeld van de Nederlandse mediamerken. Nu is de rapportage dus compleet voor vrijwel de gehele online advertising markt.

De bereikscijfers van de global brands komen tot stand dankzij een zogenoemde ‘non-tagged’ meting. Deze ‘metering’-technologie is geïnstalleerd op alle devices van 2.200 panelleden en wordt geprojecteerd op het totale mediapanel met 5.500 respondenten. De resultaten zijn representatief voor alle Nederlanders (6+).

Meer relevantie
De ‘globals’ vormen een relevante aanvulling op ruim 200 merken van de tagged methode. De toegenomen relevantie geldt voor zowel mediabureaus, als voor deelnemende publishers die hun eigen prestaties willen spiegelen aan die van de concurrentie, inclusief global brands.

Data van de tagged en de non-tagged metingen worden ontsloten met de gebruikelijke mediaplanning-software. Overigens heeft non-tagged data ook beperkingen: voor video en audio geeft app- of sitebezoek geen nauwkeurig beeld.

Uitgebreide validatie
Aan de ingebruikname van de non-tagged meting is een uitgebreid validatieproces voorafgegaan. Bij de validatie is de methode geijkt op het getagde deel van NOBO. Facebook heeft een bijdrage geleverd door de data aan de eigen bronnen te toetsen. Daarnaast doet deze partij aanbevelingen voor verbeteringen en zal dit ook de komende periode blijven doen. Facebook volgt daarmee de resultaten met grote interesse, hoewel de eigen cijfers voor het bedrijf leidend blijven.

SKO
NOBO is het eerste wapenfeit in de samenwerking tussen VINEX en SKO (Stichting Kijk Onderzoek) die het panel samen beheren en benutten voor rapportages over het gebruik van online video. 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/01/17

Philips zet eerste stappen in programmatic advertentiemarkt

Screenforce Philips sluit deal met

Nieuws

Improve Digital, het alles-in-een video advertentieplatfrom voor uitgevers, content providers en broadcasters, sluit een samewerkingsovereenkomst met TP Vision Philips. TP Vision Philips is een van

Topics: Targetted TV Advertising, Techniek

25/01/16

Technische voorschriften commercials en billboards

SPOT nieuwe technische voorschrifte

Kennis

Postproductiebedrijven moeten rekening houden met de nieuwe technische voorschriften voor commercials en billboards. Het materiaal dat zij aanleveren bij de Screenforce-zenders moet aan deze voorschriften

Topics: Luidheid reclame, Techniek

31/03/21

Nationaal Media Onderzoek gaat van start

Nieuws

Na een intensief tenderproces zijn Kantar en Ipsos door SKO, NLO, NOM en VINEX geselecteerd om het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek op te zetten. Onder de

Topics: Techniek

7 maart

YIM Talentdag

Op 7 maart vindt bij Omnicom Media Group de YIM Talentdag plaats waarin talenten werken aan

12 maart

TV Jaarrapport 2023

Dinsdag 12 maart presenteren we het Screenforce TV Jaarrapport 2023 en geven we antwoord op vragen als hoe het

12 maart

Training Stichting Reclame Code

Training: Reclame via social media en influencer marketing Wanneer is sprake van reclame volgens de Nederlandse

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Senior Project Manager – Concepting & Partnerships

Talpa Network is per direct op zoek naar Senior Project Manager. Werk jij graag in een creatieve, ondernemende organisatie en staat

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met