Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

20/07/17
Online bereiksonderzoek NOBO uitgebreid met global mediabrands

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met global mediabrands zoals Facebook, Google en Twitter. NOBO gaf sinds vorig najaar al een breed beeld van de Nederlandse mediamerken. Nu is de rapportage dus compleet voor vrijwel de gehele online advertising markt.

De bereikscijfers van de global brands komen tot stand dankzij een zogenoemde ‘non-tagged’ meting. Deze ‘metering’-technologie is geïnstalleerd op alle devices van 2.200 panelleden en wordt geprojecteerd op het totale mediapanel met 5.500 respondenten. De resultaten zijn representatief voor alle Nederlanders (6+).

Meer relevantie
De ‘globals’ vormen een relevante aanvulling op ruim 200 merken van de tagged methode. De toegenomen relevantie geldt voor zowel mediabureaus, als voor deelnemende publishers die hun eigen prestaties willen spiegelen aan die van de concurrentie, inclusief global brands.

Data van de tagged en de non-tagged metingen worden ontsloten met de gebruikelijke mediaplanning-software. Overigens heeft non-tagged data ook beperkingen: voor video en audio geeft app- of sitebezoek geen nauwkeurig beeld.

Uitgebreide validatie
Aan de ingebruikname van de non-tagged meting is een uitgebreid validatieproces voorafgegaan. Bij de validatie is de methode geijkt op het getagde deel van NOBO. Facebook heeft een bijdrage geleverd door de data aan de eigen bronnen te toetsen. Daarnaast doet deze partij aanbevelingen voor verbeteringen en zal dit ook de komende periode blijven doen. Facebook volgt daarmee de resultaten met grote interesse, hoewel de eigen cijfers voor het bedrijf leidend blijven.

SKO
NOBO is het eerste wapenfeit in de samenwerking tussen VINEX en SKO (Stichting Kijk Onderzoek) die het panel samen beheren en benutten voor rapportages over het gebruik van online video. 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

15/12/21

Screenforce publishers roepen markt op om nieuwe online luidheidsnorm te omarmen

Kennis Nieuws

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

Topics: Luidheid reclame, Online Video, Techniek

08/12/21

Addressable TV: nieuwe kansen adverteerders om consument te bereiken

Kennis Nieuws

Smartclip, een video advertising bureau dat onderdeel is van de RTL Group, heeft een nieuw rapport gepubliceerd over addressable TV. In het rapport wordt voor

Topics: HbbTV, Targetted TV Advertising, Techniek, TV-reclame

Marketing Communicatie Expert

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Haar doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om

Teammanager data & insights

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager data & insights. Met jouw managementervaring weet

Eindregisseur / Playout Operator

SBS6, NET5, Veronica, SBS9 en TV538 zijn dé vijf TV-kanalen van Talpa Network. Als Eindregisseur

3 -
9 oktober

Dutch Media Week

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van

6 oktober

Festival of Marketing 2022

Introducing Marketing Week’s Festival of Marketing, taking place in-person, on 06 October 2022 at a

6 oktober

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en