Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

20/07/17
Online bereiksonderzoek NOBO uitgebreid met global mediabrands

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met global mediabrands zoals Facebook, Google en Twitter. NOBO gaf sinds vorig najaar al een breed beeld van de Nederlandse mediamerken. Nu is de rapportage dus compleet voor vrijwel de gehele online advertising markt.

De bereikscijfers van de global brands komen tot stand dankzij een zogenoemde ‘non-tagged’ meting. Deze ‘metering’-technologie is geïnstalleerd op alle devices van 2.200 panelleden en wordt geprojecteerd op het totale mediapanel met 5.500 respondenten. De resultaten zijn representatief voor alle Nederlanders (6+).

Meer relevantie
De ‘globals’ vormen een relevante aanvulling op ruim 200 merken van de tagged methode. De toegenomen relevantie geldt voor zowel mediabureaus, als voor deelnemende publishers die hun eigen prestaties willen spiegelen aan die van de concurrentie, inclusief global brands.

Data van de tagged en de non-tagged metingen worden ontsloten met de gebruikelijke mediaplanning-software. Overigens heeft non-tagged data ook beperkingen: voor video en audio geeft app- of sitebezoek geen nauwkeurig beeld.

Uitgebreide validatie
Aan de ingebruikname van de non-tagged meting is een uitgebreid validatieproces voorafgegaan. Bij de validatie is de methode geijkt op het getagde deel van NOBO. Facebook heeft een bijdrage geleverd door de data aan de eigen bronnen te toetsen. Daarnaast doet deze partij aanbevelingen voor verbeteringen en zal dit ook de komende periode blijven doen. Facebook volgt daarmee de resultaten met grote interesse, hoewel de eigen cijfers voor het bedrijf leidend blijven.

SKO
NOBO is het eerste wapenfeit in de samenwerking tussen VINEX en SKO (Stichting Kijk Onderzoek) die het panel samen beheren en benutten voor rapportages over het gebruik van online video. 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

25/07/23

Nieuw onderzoek biedt inzicht in het kijkgedrag in de Europese huiskamers

Nieuws Onderzoek

Het ‘the new life of the living room’ onderzoek is internationaal gezien het grootste onderzoek naar kijkgedrag. Het is in februari 2023 door RTL Ad

Topics: HbbTV, Kijkcijfers, Targetted TV Advertising, Techniek

13/03/14

10 voorspellingen over de TV-toekomst

Inspiratie

Zachary Weiner, CEO bij het communicatie- en marketingbureau Emerging Insider Communications uit Chigaco, zet 10 voorspellingen over de TV-toekomst uiteen. Wie onderzoek gaat doen naar

Topics: 2nd screening, Online Video, Techniek

21/02/17

Fox Sports zendt Feyenoord-PSV uit in Virtual Reality

Nieuws

Tv-zender Fox Sports zendt de wedstrijd Feyenoord-PSV aanstaande zondag in Virtual Reality uit. Dat staat meerdere cameraperspectieven toe, maar ook VR-replays en bijzondere data-analyses. Naast

Topics: 2nd screening, Techniek

Spotplanner/Traffic specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

Campaign Manager/ TV planner

De Campaign Manager/ TV planner vormt met Commercial traffic & AVS het Sales Operations team.

Client Service Coördinator

Ben jij de administratieve topper die ervoor zorgt dat onze Client Leads kunnen schitteren in

21 september

Webinar Thinkbox: Earning attention: vision and sound in advertising

Thinkbox organiseert donderdagochtend 21 september een live event in Londen dat je ook online en

10 oktober

Webinar | Ster in 2024

Op dinsdag 10 oktober kijkt Ster graag samen met je vooruit naar het reclamejaar 2024.

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en